komplett entry gamer funkar den till csgo?

Permalänk

komplett entry gamer funkar den till csgo?

Letar efter en duglig dator att spela på då jag just nu sitter på en macbook air som jag fått från skolan och lyckas få den att spela csgo på 40-60 fps med de lägsta inställningarna jag kan hitta. Min fråga är då ''hur skulle denna dator klara av cs på en relativt bra upplösning och medium på alla tjafsinställningar som skuggor mm. https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10876

Permalänk

Djäkne går jag på @Lassekroner:

Permalänk

Det gör den säkert men saken med färdiga paket är att de ganska ofta inte än väldigt prisvärda.

Mitt förslag (troligen det bästa man kan få för pengarna):

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8198831/dator

Om du behöver OS så kan ett alternativ vara att skära ner lite på grafikkortet. Om du inte kan bygga själv så tycker jag det är dags att lära sig. Det är typ halva grejen med att köpa ny dator.

Permalänk

@oliver_1998: Skulle rekommendera bygga egen det tjänar du mycket på eftersom själva bygget kostar ca 1000 för komplett och windows kan du lätt få för ca 500!

Permalänk

@Melodylekfull: Att bygga en dator har jag aldrig gjort. är det möjligt att få inte att utföra den processen åt mig? och vad skulle det kosta isåfall? Men ja du har helt rätt det är ju inte helt fel att lära sig mecka ihop den själv

Permalänk

okej tack för svar @Lassekroner:

Permalänk

@oliver_1998: Hur mycket är du beredd att lägga på en dator och vad behöver du? Windows, skärm etc

Permalänk

behöver windows och skärm, dock tänkte jag snåla till det med att hitta en beggad skärm för några hundralappar istället budget ligger väl på cirka 7k för dator skärm och windows @Lassekroner:

Permalänk

@oliver_1998: Vad är budgeten för själva datorn?

Permalänk

redigerade svaret @Lassekroner:

Permalänk
Skrivet av oliver_1998:

@Melodylekfull: Att bygga en dator har jag aldrig gjort. är det möjligt att få inte att utföra den processen åt mig? och vad skulle det kosta isåfall? Men ja du har helt rätt det är ju inte helt fel att lära sig mecka ihop den själv

Jorå, det finns en tråd här på SweC nånstans om folk i olika områden som kan erbjuda att bygga ihop datorn åt dig för möjligtvis en symboliska summa i form av cigg/snus eller en kaffe och bulle.

Permalänk

@oliver_1998: Om du inte vill bygga dator själv så tycker jag själv att denna är bra för en så liten prisklass och då ingår ju windows denna har bättre grafikkort och processor! https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/leno...

Permalänk

@Lassekroner: dock så erbjuder netonnet ingen garanti överhuvudtaget. man måste då betala 749kr för 1 års trygghet

Permalänk

@oliver_1998: Ojdå tänkte inte på det garanti är ju alltid bra

Permalänk

@Lassekroner: jo det är något jag föredrar. men i det stora hela var det en mycket bra dator som verkade prisvärd. ska kolla runt, den lär ju finnas i andra butiker som har bättre service etc för om jag ska pynta 750 spänn för ETT års garanti hamnar den lite över min budget

Permalänk
Medlem

Bygg själv. Kolla några Youtube klipp och kör på. Roligt, billigt, lärorikt och enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

har du koll på hur det är med överlag med garantier när man bygger själv? kan butikerna få för sig att påstå att allting är monteringsfel när man gör sånt?

Permalänk
Skrivet av oliver_1998:

har du koll på hur det är med överlag med garantier när man bygger själv? kan butikerna få för sig att påstå att allting är monteringsfel när man gör sånt?

Jag vet att Inet lämnar minst ett års garanti på sina produkter, sen kan leverantörerna lämna ännu längre men då går man inte via Inet utan direkt till exempelvis EVGA som lämnar 10 års garanti på deras EVGA Supernova G2 750w nätagg.

Tänk dock på att om felet är handhavande så kan de neka ersättning om någon skulle pajja.

Permalänk
Medlem

Om du enbart ska spela csgo kan du tjäna en slant och köra linux istället.