Oneplus 2 hittar ut i bilder från kinesisk tillsynsmyndighet

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 2 hittar ut i bilder från kinesisk tillsynsmyndighet

Med endast dagar kvar till avtäckandet hittar bilder av Oneplus 2 ut på nätet och avslöjar en mer slimmad design jämfört mot föregångaren samt en fysisk hemknapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch, den där såg inge vidare ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nope, drar inte i "vill-ha-tarmen". Ettan får hänga med ett tag till

Visa signatur

Ryzen 5 1600X @ 3.6 GHz | ZOTAC GeForce GTX 970 4GB AMP! Extreme | 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS PRIME B350M-A | Corsair HX520 520W | Fractal Design Define R4 |

Synology DS1812+ | 8x WD red 4TB |
Synology DX510 | 5x WD red 4TB |

Permalänk
Medlem

Ogillar hemknappen, ser väldigt Samsung-igt ut (ingen komplimang), med tanke på formen och den silverfärgade kanten. Kamerans placering har jag inget emot, kanske inte ser särskilt snyggt ut, men fingrarna lär inte vara i vägen lika ofta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Känns lite udda med kameran så långt ner, men annars tycker jag att den är helt OK. Hemknappen med metallramen är nog mer eller mindre ett måste då de vill få med fingeravtrycksläsaren, enda alternativet vore en ful insjunken yta någonstans på mobiltelefonen, något HTC gjorde.

Att ha en metallram runt fingeravtrycksläsaren (knappen) ger telefonen möjlighet att känna av när ett finger är på knappen, så att telefonen kan utföra olika saker när man väl kommit genom låsskärmen utan att behöva ha fingeravtrycksläsaren på hela tiden.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Samsung, rätt snygg.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

känns som jag är den enda som tycker den ser helt okej ut. har inte mobilen för att den ska vara prylen jag stylar med för alla. har den för att den är praktisk

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ogillar hemknappen, ser väldigt Samsung-igt ut (ingen komplimang), med tanke på formen och den silverfärgade kanten. Kamerans placering har jag inget emot, kanske inte ser särskilt snyggt ut, men fingrarna lär inte vara i vägen lika ofta.

Är vanligtvis inget fan av hemknappar men det passade bra på denna telefon. Ger lite extra karaktär.
Snyggt...

Permalänk
Medlem

Jag gillar starkt 1 + 1 och 1 + 2 ( = 5 )

Men ärligt, gillar deras koncept, fast jag aldrig ägt en.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

En riktig hemknapp?!!! Stort PLUS + !

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

En riktig hemknapp?!!! Stort PLUS + !

Det är bara en knapp till som kommer gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Känns lite udda med kameran så långt ner, ...

Känns mer normalt tycker jag. Mer som en vanlig kamera - där inte fingrarna hela tiden kommer ivägen vid liggande foto. Eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Gråa mobiler kan vara riktigt snygga men med den där gråa färgen ser telefonen ut som ett gammalt slitet bryne.
Den svarta kan dock vara aktuell

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Gillar också hemknappen

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Av egen erfarenhet är det bara iPhones som gör det xD Eller om man tappar mobilen en massa klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Av egen erfarenhet är det bara iPhones som gör det xD Eller om man tappar mobilen en massa klart.

Haft det på både iPhone och Android telefoner, knappen börjar krångla efter ett år eller nått och registrerar inte varje klick.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en mobil utan hemknapp, avskyr onscreen knappar, sämsta påhittet någonsin.

Har inga problem med att dom skulle bli dåliga på galaxy mobilerna jag haft heller, så antar jag har tur med mina saker som vanligt att dom inte går sönder. Eller så hanterar jag dom varsammare

Permalänk
Medlem

Hemknapp känns lite förlegat. Innan Android gick över till onscreen knappar fanns det en mening med en fysisk hemknapp. Nu tycker jag att det mest känns klumpigt och segt.
Kan ju tillägga att hemknappen på min S2 och S4 aldrig gått sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jo nog kommer det att gå sönder tids nog, alla knappar gör det, sen om det tar 10 dagar eller 10 år, är det ingen som vet.

Skrivet av Pellemanify:

Visst hade iPhone några svåra modeller med hemknappen, läst väldigt många trådar/olika forum om det problemet.

Av egen erfarenhet, så har ingen hemknapp gått sönder för mig.

Och då startade jag ändå med iPhone 2G (tiden då inga "svenssons" hade s k smarta mobiler)
Sen vidare med 3G, 3Gs, 4G, 4Gs. Sen blev man ju sugen på Android... Flera modeller & tillverkare.

Men faktiskt har ingen knapp som gått sönder för mig.

Så det där med "egen erfarenhet" säger inte så mycket.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Skulle aldrig köpa en mobil utan hemknapp, avskyr onscreen knappar, sämsta påhittet någonsin.

Har inga problem med att dom skulle bli dåliga på galaxy mobilerna jag haft heller, så antar jag har tur med mina saker som vanligt att dom inte går sönder. Eller så hanterar jag dom varsammare

Just för hemknappen förstår jag men onscreen knappen för bak eller inställningar har fördelen att följa med oavsätt vilket läge du har mobilen.

BTW, dessa skall komma med Oxygen OS, undrar hur snabbt stöd de kommer ha hos CyanogenMod.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Gråa mobiler kan vara riktigt snygga men med den där gråa färgen ser telefonen ut som ett gammalt slitet bryne.
Den svarta kan dock vara aktuell

Det lite komiska är att färgen på skalet heter sandstone black. Om de nu inte har ändrat namnet på den färgen från oneplus one.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Alltid viljat ha en opo med lite syskonkärlek inblandat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Efter en sisådär 10 miljoner tryckningar ja.
Du kanske inte ska ha en mobil om det enda du gör är att spamma hemknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Efter en sisådär 10 miljoner tryckningar ja.
Du kanske inte ska ha en mobil om det enda du gör är att spamma hemknappen.

Så du menar jag sitter och trycker på hemknappen 27000 gånger om dagen? Knappast.

Permalänk

one plus one är ju snyggare och hemknapp känns ju totalt meningslöst som sagt går bara sönder och ger skavsår på tummen. Fult! (det jag gillar med ettan är att den ser ut som en svart glasskiva när den är i viloläge) får se om det blir en one plus 3 = 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo nog kommer det att gå sönder tids nog, alla knappar gör det, sen om det tar 10 dagar eller 10 år, är det ingen som vet.

Visst hade iPhone några svåra modeller med hemknappen, läst väldigt många trådar/olika forum om det problemet.

Av egen erfarenhet, så har ingen hemknapp gått sönder för mig.

Och då startade jag ändå med iPhone 2G (tiden då inga "svenssons" hade s k smarta mobiler)
Sen vidare med 3G, 3Gs, 4G, 4Gs. Sen blev man ju sugen på Android... Flera modeller & tillverkare.

Men faktiskt har ingen knapp som gått sönder för mig.

Så det där med "egen erfarenhet" säger inte så mycket.

Har en gammal knappmobil där bakåtknappen har slitits ur efter 3 års flitigt användande SonyErikson W660 och en nyare där även bakåtknappen om jag inte har fel slutade fungera (kommer inte ihåg modellen i huvudet, men var en med både touch och knapp satts).

Men annars har du helt rätt egen erfarenhet ger inte mycket Mer än att man personligen undviker vist märke/typ av telefoner.
PÅ min Samsung har den på dessa 2,5 år inte blivit sämre som tidigare mobiler blev, som knappar blev slitna och mobilen blev segare över tiden.

Men saknar batteritid på upp till 5 dagar, det var tider det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

one plus one är ju snyggare och hemknapp känns ju totalt meningslöst som sagt går bara sönder och ger skavsår på tummen. Fult! (det jag gillar med ettan är att den ser ut som en svart glasskiva när den är i viloläge) får se om det blir en one plus 3 = 4?

Det är ju såklart för fingeravtrycksläsaren hemknappen är där.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har en gammal knappmobil där bakåtknappen har slitits ur efter 3 års flitigt användande SonyErikson W660 och en nyare där även bakåtknappen om jag inte har fel slutade fungera (kommer inte ihåg modellen i huvudet, men var en med både touch och knapp satts).

Men annars har du helt rätt egen erfarenhet ger inte mycket Mer än att man personligen undviker vist märke/typ av telefoner.
PÅ min Samsung har den på dessa 2,5 år inte blivit sämre som tidigare mobiler blev, som knappar blev slitna och mobilen blev segare över tiden.

Men saknar batteritid på upp till 5 dagar, det var tider det.

Min one plus klarade sig i 5 dagar på standby med francos kernel

Var inte mycket ringa, messa och surfa då dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Min one plus klarade sig i 5 dagar på standby med francos kernel

Var inte mycket ringa, messa och surfa då dock.

Kan få min hålla max två dagar om jag gör det ovan nämnda. Alltså undvika att ens använda mobilen.

Ska den hålla längre får man stänga av mobilen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Majoriteten av mobilanvändarna kan omöjligt vilja ha en skärmstorlek på 5,5" och högre, formfaktorn blir otymplig för personer som endast vill använda telefonen med en hand. 4.7-5" anser jag personligen är en sweetspot, kan lika bra använda en tablet annars.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |