Permalänk
Medlem

Bartop arcade!

Tjena Sweclockers!!

Efter enormt mycket velande och funderande har det äntligen blivit dags för mitt efterlängtade arkadbygge, det jag har tänkt göra är att fixa igång ett halvstort (19" 4:3 skärm) kabinett för 2 spelare med lämplig mjukvara/frontend.

Än så länge har jag dock endast hunnit få kontrollerkort samt knappar och har byggt in dessa i en kartong för att testa funktion samt layout på knapparna.

Hårdvaran som jag tror kommer användas är en gammal desktopklient från dell med en 3Ghz P4 samt 512Mb minne, jag har dock moddat den lite och slängt in 2Gb minne samt ett Geforce 520 som jag har haft liggandes ett bra tag.

Detta bygge är något som jag velat göra länge och kommer att slutföras! Dock kommer det inte vara ett supersnabbt bygge eftersom jag är Fembarnsfar och inte har så vansinnigt mycket tid att lägga på "onödigt trams" <--- frun

Håltagning pågår medelst hopfällbar skalpell, mycket bra för kartong/wellpapp, samt klarar av väldigt mycket mindre radier än en vanlig kniv/brytbladskniv/mattkniv

här har jag grovt skurit ut vart knapparna skall sitta, sätter dem i en annan kartongbit så jag kan byta ut den om jag inte blir nöjd med placeringen

Den fantastiskt ordnade insidan

Här har vi då kontrollen efter ett par timmar spelande, det som inte syns är att jag har förstärkt insidan lite extra samt tejpat hörnen så den håller för ungarnas spelande, det jag har kommit fram till efter ett par timmar är att jag kommer flytta bort en rad knappar och istället lägga dessa som funktionsknappar ovanför joystick/knapprad

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ändrad layout!

Hej kära Swec:are jag och barnen har egentligen lirat med den gamla layouten i närmare en vecka och det problem jag framförallt stött på är:
- För många rackarns knappar för barnen!
- För det vi lirar (NES,SNES & Neo-Geo) ALLDELES för många knappar på fel ställe...

Något som liknar denna är planen Eventuellt måste jag höja den beroende på vad jag hittar för högtalare till den

Märker ut vart ny hål skall tas, kör enbart på känsla, linjal är fegt

Nya placeringen av knapparna, ska beställa andra färger sen tror jag, är inte helt nöjd med den kombination jag har nu, framförallt så är nästan alla instruktioner till spelen med röd, gul, grön & blå uppsättning knappar, så jag ska beställa några röda.

I sitt nuvarande kompletta utförande

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...