Permalänk
Medlem

Dell 21:9 U3415W

Tja,

Jag fick många förfrågningar på bilder av min skärm ( Dell's välvda 34'' 21:9 ) så jag skapade detta galleri för de som är intresserade och velar på att köpa denna skärm.

/Sulle82

Besök galleriet här

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk

grymt läcker skärm, har själv beställt min precis fast från Liontech hoppas dom inte är alltför långt efter med leveransen

Permalänk
Medlem

Jäkligt cool skärm, har varit lite sugen på att byta ut min 3x23" setup mot en 34" ultra-wide för att få mer skrivbordsplats. Men de är än sålänge för dyra.

Är lite nyfiken på hur stor effekt du tycker själva "böjningen" ger, både i spel och när man bara surfar runt

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingcommander123:

grymt läcker skärm, har själv beställt min precis fast från Liontech hoppas dom inte är alltför långt efter med leveransen

Nice hoppas galleriet hjälpte till med de frågetecken man har när man klickar på beställ knappen

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Jäkligt cool skärm, har varit lite sugen på att byta ut min 3x23" setup mot en 34" ultra-wide för att få mer skrivbordsplats. Men de är än sålänge för dyra.

Är lite nyfiken på hur stor effekt du tycker själva "böjningen" ger, både i spel och när man bara surfar runt

Tja har inte hunnit testa någonting ännu har 2 barn hemma :/

Hursomhelst så tycker jag priset på denna är mer rimlig än vad LG har lagt ut sin böjda skärm för.

Visa signatur

Usual Suspects

Permalänk
Entusiast

Niiiice... själv får man vänta tills 23:e innan dustin skickar min. Hoppas verkligen man får ett mail med tidigarelagt datum för leverans

Permalänk
Medlem

Ser ju stabilt ut! Synd med så mycket blb bara. Tycker dom kunde fixa det när skärmarna är i den övre prisklassen... men men, coolt är det. Får se hur min är. Står fortfarande den 14/1 som leverans på min så vi får se om den dyker upp i dagarna:-)

Permalänk
Medlem

Upplever du någon skillnad på färgerna ut mot kanterna på skärmen? Med tanke på att den är så bred så blir det ganska stor vinkel mot sidorna. Sätter jag mig lite åt sidan på min nuvarande skärm och simulerar 34" bredden så märks klar skillnad, antar att den böjda skärmytan hjälper en del mot detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Upplever du någon skillnad på färgerna ut mot kanterna på skärmen? Med tanke på att den är så bred så blir det ganska stor vinkel mot sidorna. Sätter jag mig lite åt sidan på min nuvarande skärm och simulerar 34" bredden så märks klar skillnad, antar att den böjda skärmytan hjälper en del mot detta?

Faktiskt inte jag tycker färgerna ser riktigt bra ut.
Du behöver sitta på en riktigt konstig vinkel vilket man aldrig kommer göra för att få en färg ändring.

Visa signatur

Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna. Grym skärm. Sugen på att skaffa den själv. Jag undrar vad för gpu som behövs för att driva skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 Fury X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlius:

Tack för bilderna. Grym skärm. Sugen på att skaffa den själv. Jag undrar vad för gpu som behövs för att driva skärmen?

Hej Kajlius,

Du behöver minst ett 970 för att kunna driva skärmen med en hyfsad FPS i de senaste trippel A spelen.

Visa signatur

Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Hej Kajlius,

Du behöver minst ett 970 för att kunna driva skärmen med en hyfsad FPS i de senaste trippel A spelen.

Ok. Tack för svar. Jag trodde det behövdes sli för för en sådan skärm...och det har jag inte psu till. Såg på bilderna att skärmen var lite ljus i hörnen vid svart bakgrund. Men jag inbillar mig att det inte borde vara så störande. Har jag rätt i det?

Visa signatur

R9 Fury X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlius:

Ok. Tack för svar. Jag trodde det behövdes sli för för en sådan skärm...och det har jag inte psu till. Såg på bilderna att skärmen var lite ljus i hörnen vid svart bakgrund. Men jag inbillar mig att det inte borde vara så störande. Har jag rätt i det?

Stämmer bra det skärmen lider av backlightbleed alltså den läcker igenom lite ljus i kanterna.
Något som man svårt kommer undan med IPS paneler speciellt när de är välvda, jag personligen störs inte på detta.

Visa signatur

Usual Suspects