Rösta fram Månadens Galleri! (augusti 2015)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri! (augusti 2015)

Hej alla SweClockare!

Nu är det dags för Månadens Galleri igen! Åtta nya gallerier är utvalda och det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen "Månadens Galleri". Så rösta på eran favorit nu!

Omröstningen pågår i en vecka. Nytt för denna gång är att man får rösta på fler än ett bidrag.

Tävlingsvinster.

Som ni kanske ser så har vi ändrat lite i priserna, vi har uppgraderat första priset till ett RM750i istället för RM750 samt bytt ut andra priset mot en H80i GT, riktigt fina priser.

Nominerade
(2015-06-05 - 2015-08-04)

HTPC Gymnasiearbete av @TheWeaponsguy
Häftigt liten scratchbyggd HTPC.

Snowflake av @axelpaxel
Stilrent egenbyggt chassi.

Node 804 Gaming Box av @S1ckann
Stilren liten gaming-låda.

Bil-dator av @ZecretW
Dator inbyggd i bilen?!

KUB av @Kryll
Ett Prodigy med ett nytt skal av trä!

Phantom 820 av @Hassel fd Jompenleet
Riktigt fint vattenkylnings-bygge.

Temptation av @Gustav
Stort vattenkylt bygge i ett stort chassi!

Vintage Reborn av @August L
Gammal radio som nu huserar en dator?

Permalänk
Medlem

Lycka till alla nominerade byggare

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Proffsmoddare

Vintage Reborn och Snowflake fick varsin piggelin!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Haha:) Vintage Reborn gjorde min dag. Riktigt snyggt bygge:)

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt svårt att välja mellan Snowflake och Vintage Reborn. Landade till slut på Snowflake för jag ansåg att den var mer estetiskt tilltalande för mig. Samtliga snygga bidrag dock

Permalänk
Medlem

Bil datorn kittlade i projektnerven.
Och själva bilen var inte dum den heller!

Permalänk
Medlem

Bil datorn helt klart det bästa, otroligt komplext projekt.

Permalänk
Medlem

Stod mellan Vintage Reborn och Bil-dator, som för de flesta tydligen.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hårdvara är trevligt, Men bil-datorn var lite mer än så Du får min röst!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Jag har åtminstonde fortfarande kvar 2 av mina gamla foton i rubriken/bilden på framsidan... ^^

Även jag diggade bildatorn. Bra jobbat (Y). 5p i galleriet även.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Jag var helt säker på att Vintage Reborn skulle få min röst innan jag kollade igenom alla projekt för det är riktigt snyggt och välgjort, men sen hittade jag Bil-datorn som tar det till en ny nivå, det är inte bara ordinarie komponenter i ett specialchassi utan ett riktigt projekt och en solklar vinnare för mig

Även en liten Eloge till KUB av @Kryll för ett lite annorlunda men snyggt hemmabygge!

Permalänk
Medlem

Vintage Reborn var en bra idé. Men i slutändan var det bara komponenter i en radio. Man hade inte använt original vred och knappar till något.
Bil datorn var också en fräck projekt och väldigt komplext. Men det snubblade i min mening på finish. Panelen för knapp såg otroligt hafsigt ut tex.

Min röst går till Snowflake. Egenbyggt rakt igenom med en design som känns nyskapande med fönster i taket bla. Att chassiet är semitransparent ser schysst ut med chassiebelysningen!

Permalänk
Medlem

Bil-datorn helt klart!. 5/5 för tiden nerlagt och kunskapen för att få allting integrerat på det viset och få så där bra slutresultat

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Tråkigt att du inte nominerade Moder Midi. De hade nog fått min röst annars.

http://www.sweclockers.com/galleri/13319-modern-midi

Permalänk
Medlem

Bil-dator alla dar i veckan!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Kub blev mitt val, som ett ormbo i svart

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Vintage Reborn, riktigt coolt!

Permalänk
Medlem

Bil-datorn fick min röst.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Många fina bidrag! Blev Vintage då jag tycker den är jäkligt häftig och kan se framför mig hur många skulle vilja ha en sådan hemma.

Permalänk
Hedersmedlem

Bil-datorn alltså, wow! Oerhört skickligt gjort!

Permalänk

Oj! Såg nu att jag var nominerad! Lycka till Allesammans!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kul att vara nominerad.
Snowflake och Bil fick min röst i alla fall.
Gillar scratch byggen och alla lösningar i bildatorn.

Permalänk

Vilken ära att vara nominerad tillsammans med så fina skapelser! Önskar alla lycka till!

Permalänk
Medlem

Bara att få vara nominerad är riktigt kul, Riktigt fina byggen
Lycka till!

Permalänk

Så svårt val, alla är ju så fina byggen

Permalänk
Medlem

Bildatorn helt överlägsen för min del.

Göra egna kretskort och mäta ut och sätta upp komponent schema som ska funka med bilens komponenter.

Programera egna program som ska funka med bilens funktioner och veta vad man behöver och sedan få det att fungera.

Men riktigt snyggt på plats och Jaguar programmet på touchen riktigt snyggt som du kodat själv.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Föredetting

Jaguardatorn är läcker, hårdvarumässigt är den oslagbar. Problemet jag har med den är att utseendet på kontrollpanelen ger mig herpes på hornhinnan, men funktionellt är det, absolut.

Oslagbart som projekt, däremot.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kul att vara nominerad! Lycka till alla!

Permalänk

@axelpaxel Du får akta så att processorerna inte strejkar och tvingar dig att lägga ner Snowflake igen för att börja arbeta igen

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

@axelpaxel Du får akta så att processorerna inte strejkar och tvingar dig att lägga ner Snowflake igen för att börja arbeta igen

Nu hänger jag inte riktigt med...?