Katastrofal fraktskada från inet! Dåligt utfylld kartong.

Permalänk
Medlem

Katastrofal fraktskada från inet! Dåligt utfylld kartong.

Ja det var lite kylpasta överallt som den har flugit runt. Den var oanvändbar med då kylpastan närmare toppen hade torkat lite och det blev bara en smet av allt. Note to inet, lägg inte en spruta med kylpasta löst där den har rum att flyga runt.

Som tur var följde det med kylpasta till kylaren i sig som fungerar lika bra :).

Permalänk

@str8forthakill: Vad är problemet? Av vad jag ser så går det att använda tuben fast ändan gått av.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

@compaq älskaren:
Att något har flugit runt i kartongen och slagits sönder är "inte ett problem"?

Permalänk
Avstängd

@str8forthakill: Självklart ska det packas bättre. Men hade det inte räckt med att ringa/maila deras support? Förstår inte riktigt vad du vill diskutera i tråden

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Tror inte det är jättevanligt att den går av sådär även om den får ligga lös i en kartong. Den borde ju dock vara inplastad från fabrik kan man tycka. Men orka starta en tråd om det, lol.

Personligen hade jag försökt få ur det som jag behövde ur den å inte orkat bry mig

Permalänk

Varför inte ringa inet istället för att gnälla här? Måste varit väldigt ömtålig plast eller så har posten blivit våldsammare sen jag jobbade där.

Permalänk

@str8forthakill: Det är ju bara en kylpasta tub, inte en ipad eller liknande

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Han statuerar exempel på vad som händer om man beställer kylpasta från Inet.
En dålig packning är en dålig packning för mycket.
Det TS lyckas med är att informera andra och kanske få ett visst företag till att packa bättre nästa gång.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

@Lifooz: Oki doki då

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

@compaq älskaren:
99:- är 99:- . Så du har inget emot om jag tar en hundralapp från dig och river sönder den?
Nu är det inget problem för just mig, men att påpeka det till Inet är det väl inga konstigheter med? Felanmälan skulle kosta dem onödiga pengar och mig onödigt besvär, och telefonsamtal skulle inte hjälpa dem alls. Nu har inet ett forum som man kan kommunicera med dem på och dra upp sådant då det varken orsakar extra utgifter/besvär för vare sig dem eller mig.

Permalänk
Medlem

Hahaha, "katastrofal fraktskada"!

Att en tub med kylpasta inte packas supernoggrant är väl just eftersom den inte är särskilt ömtålig. Att just din tub har gått sönder är ju såklart trist men mest bara oturligt.

Permalänk

@str8forthakill: Nej det är inga konstigheter med att anmäla till Inet. Orkar inte skriva längre än så.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@compaq älskaren:
Att något har flugit runt i kartongen och slagits sönder är "inte ett problem"?

Men ta det med Inet och sätt dig inte och gör problemet större än vad det är genom en tråd på Sweclockers...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Med Katastrofal fraktskada trodde jag det var ett knäckt moderkort eller liknande.

Bara kontakta inet så skickar de säkert en ny tub och servetter

Permalänk

Inet är bra !! vist kan dom bli bättre men Posten suger köpte 2 st bitcoin miners ( USB version ) så klart med billigaste frakt men fick bara en och lådan till den va trasig samt en klister lapp på påklistrat på kuverten där det står typ försändelsen har blivit skada inget om att någon plockat ut ena miner stickan sen tejpat igen kuverten kommer aldrig få tillbaks den stickan

så gnäll ej på Inet kontakta dom istället du lär bli ersatt
Däremot posten säger bara Förlåt Thats it
så POSTEN SUGER FETT

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av killersplace:

Inet är bra !! vist kan dom bli bättre men Posten suger köpte 2 st bitcoin miners ( USB version ) så klart med billigaste frakt men fick bara en och lådan till den va trasig samt en klister lapp på påklistrat på kuverten där det står typ försändelsen har blivit skada inget om att någon plockat ut ena miner stickan sen tejpat igen kuverten kommer aldrig få tillbaks den stickan

så gnäll ej på Inet kontakta dom istället du lär bli ersatt
Däremot posten säger bara Förlåt Thats it
så POSTEN SUGER FETT

SUGER FETT?

(Funkar att hålla sig till en mogen nivå på samtalsämnet)

Nog att posten kan lära sig hantera sin frakt bättre, men du verkar ju inte ha en aning om hur mycket som skickas genom posten varje dag.

Om man skulle vara så otroligt noga som du verkar "kräva" så skulle vi aldrig få vår post.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

SUGER FETT?

(Funkar att hålla sig till en mogen nivå på samtalsämnet)

Nog att posten kan lära sig hantera sin frakt bättre, men du verkar ju inte ha en aning om hur mycket som skickas genom posten varje dag.

Om man skulle vara så otroligt noga som du verkar "kräva" så skulle vi aldrig få vår post.

rulig kille

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av killersplace:

rulig kille

va?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Blev såååå besviken på vad som faktiskt hade hänt efter att ha läst den där aftonbladet-rubriken.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom den saknar diskussionsunderlag (se forumregel § 3.4). Instagram, blog eller dylikt passar bättre för den här typen av yttranden.

/KimTjik