Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@Zaic: Nej, samma kort vad jag kan se. Skulle köra på det billigare om du ska överklocka.

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Medlem

@Zaic: Det är en lite högre fabriksclock på det lite dyrare kortet. annars utgår de från samma 980.

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Nån som tänkt köra all in ? tänk på att det är E-ATX

MSI X99S XPOWER AC= 2290 kr

https://www.netonnet.se/art/komponenter/moderkort/intelsocket...

ca 3500 kr närmast på prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2782212

Jag hade köpt detta moderkort utan o blinka om det passat i fractal design R5
Hur kan detta va så billigt medans alla andra atx x99 moderkort e så dyra?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Jag hade köpt detta moderkort utan o blinka om det passat i fractal design R5
Hur kan detta va så billigt medans alla andra atx x99 moderkort e så dyra?

Kikade som hastigast på X99 moderkort på prisjakt, och endast E-ATX. Är inte enda anledningen att netonnet har fått tokfnatt och sänker priset med 25-30% under marknadspris någon kortare period, även på åtråvärda produkter? Har inte så bra koll på dessa moderkorts priser, men 3.5k låter inte så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyhan:

Blir inte klok på Comviq. På flera ställen står det att de inte har någon bindningstid på abonnemangen (bara på avbetalningen så klart), men väljer man vilken mobil som helst så står det 24 månaders bindning på alla. Vad gäller egentligen?

Verkar nästan som att dom nu gjort så att mobil+abonnemang = bindningstid och bara abonnemang = ingen bindningstid. Försök kontakta dom och fråga å fråga gärna olika personer och se så att dom svarar lika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Kikade som hastigast på X99 moderkort på prisjakt, och endast E-ATX. Är inte enda anledningen att netonnet har fått tokfnatt och sänker priset med 25-30% under marknadspris någon kortare period, även på åtråvärda produkter? Har inte så bra koll på dessa moderkorts priser, men 3.5k låter inte så billigt.

Jag blev inte helt klok på din kommentar. Vad är det du undrar?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Jag blev inte helt klok på din kommentar. Vad är det du undrar?

Undrar ingenting, tyckte du ställde en fråga i din förra post. Kommenterade endast att netonnet får sina ryck ibland och sänker priset rejält, förutom netonnet är ju inte det moderkortet särskilt billigt, inte ens för att vara X99.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Undrar ingenting, tyckte du ställde en fråga i din förra post. Kommenterade endast att netonnet får sina ryck ibland och sänker priset rejält, förutom netonnet är ju inte det moderkortet särskilt billigt, inte ens för att vara X99.

Om du kollar vad du får för 2290 kr i ett normalt atx x99 format så tror jag inte detta går o slå. Men ja netonnet har fått mycket ryck och sänkt mycket prylar på senaste.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Saxat från tipstråden;

Skrivet av Dunde:

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft/microsoft-allt-i-ett-m...
Microsoft TGB med integrerad touchpad, jag gillar detta skarpt, nu endast 199 riksdaler.

Har du möjligen använt Logitech K400s, och kan komma med ett utlåtande om hur det ena står sig mot det andra? Tänkte skaffa ett till K400s, men det du tipsar om är ju minst sagt snarlikt, och ett klart alternativ om det är likvärdigt eller bättre.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oles:

Kom precis hem från Webhallen med ett nyinköpt GTX 960 Strix (2390kr) och såg inlägget! Va fan, tänkte jag, 400 spänn!
Sen såg jag att det var Black edition och jag köpte ett Strix, så vad är skillnaden?

Efter lite jämförelser på nätet kom jag fram till följande:
Black edition verkar ha något högre GPU frekvens, vi pratar cirka 25Mhz. Black edition är större än Strix modellen med sina 29cm i längd mot 21.5cm på Strix. Däremot har Black edition lägre minnesfrekvens, 7010MHz mot Strix-modellens 7200MHz. Strix-modellen har 0db teknik, vilket innebär att fläktarna inte snurrar alls upp till en viss belastningsnivå, det står inget om den tekniken i specen för Black edition.

Alltså verkar skillnaderna ganska små vad gäller prestanda. Prioriterar man en mindre formfaktor och ett så tyst kort som möjligt så är Strix-modellen troligtvis värd dom extra kronorna.

Få se om snålheten tar över, eller om jag behåller mitt Strix......

2390 kr är ganska dyrt för ett GTX 960 när man kollar pris/prestanda. Har sett priset dippa till under 2000 kr ett flertal ggr för just Strix modellen. Sedan så kan du få tag i samma modell för 2290 kr från Inet just nu:

http://www.inet.se/produkt/5411369/asus-strix-gtx-960-directc...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort gnällinlägg. Rapportera gärna icke-fynd, diskussion osv, men vänligen låt bli att gnälla i denna tråden (det leder endast till en tråkig stämning). Tänk även på att 99.99% av alla inlägg i fyndtråden faktiskt är skrivna för att tipsa och hjälpa andra, men att det självklart kan bli lite fel ibland.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tänk på att DDR4-minnet från CDON är "serverminnen" (ECC reg) och alltså normalt sett inte funkar i en vanlig hemmadator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kaput:

Saxat från tipstråden;

Har du möjligen använt Logitech K400s, och kan komma med ett utlåtande om hur det ena står sig mot det andra? Tänkte skaffa ett till K400s, men det du tipsar om är ju minst sagt snarlikt, och ett klart alternativ om det är likvärdigt eller bättre.

Verkar som att erbjudandet är slut nu tyvärr om du inte hann bestämma dig. :X

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Verkar som att erbjudandet är slut nu tyvärr om du inte hann bestämma dig. :X

Nej, kostar fortfarande 199:-.
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft/microsoft-allt-i-ett-media-tangentbord-p27015211

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Moderator
Moderator

Det var lustigt, för mig pekar länken om till hemelektronik. Har redan beställt ett så de vill väl inte att jag gör det igen. x)

Nåväl, då åter till frågan, har använt K400 i flera år men aldrig testat detta, borde dimpa ned imorgon så kan återkomma med lite jämförelser då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Verkar som att erbjudandet är slut nu tyvärr om du inte hann bestämma dig. :X

Kanske bäst att bara beställa ett på lunchen, en tvåhundring + frakt kan man gambla

Tack för testerbjudandet i vilket fall!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Kanske bäst att bara beställa ett på lunchen, en tvåhundring + frakt kan man gambla

Tack för testerbjudandet i vilket fall!

Värt att nämna är att 20% rabattkoden som tidigare listades ej fungerade till denna produkt, startade chatten med cdon's kundtjänst och de löste det åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Värt att nämna är att 20% rabattkoden som tidigare listades ej fungerade till denna produkt, startade chatten med cdon's kundtjänst och de löste det åt mig.

Tänkte faktiskt inte ens på att försöka med den. Körde dock en såndäringa 50-kronorsrabattkod jag hade sedan tidigare, så det går väl ändå på ett ut ungefär

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hur funkar överspänningskydd? Måste man ha jordade uttag? Har inget sådant uttag i mitt rum

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lambdan:

Hur funkar överspänningskydd? Måste man ha jordade uttag? Har inget sådant uttag i mitt rum

Och gör de någon nytta om man bor i stad?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Hur funkar överspänningskydd? Måste man ha jordade uttag? Har inget sådant uttag i mitt rum

"Överspänningsskydd används för att skydda elektriska apparater från överspänning. I samband med åskväder kan överspänningen leda till att apparater går sönder, exempelvis TV, datorer eller musikanläggningar. Överspänningskyddet försöker att reglera spänningen till elektriska apparater genom att häva eller kortsluta spänningar över det maximalt tillåtna spänningsvärdet." - Wikipedia

De flesta moderna hus i städer har redan detta, dock skadar det absolut inte, speciellt om man har dyr/känslig utrustning. Det kan ju bli ett internt elfel i lägenheten då ska även detta hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hur funkar överspänningskydd? Måste man ha jordade uttag? Har inget sådant uttag i mitt rum

Jordade vägguttag är inte ett måste men det ökar skyddet

Skrivet av Dunder:

Och gör de någon nytta om man bor i stad?

JA! även om man bor i en stad så kan det komma höga spänningar på nätet, men inte lika vanligt som ute på landet.

Sen ger inte det skyddet som kjell.com har särskillt mycket skydd om man jämför med ett från exempelvis APC.

För att få bra skydd mot överspänningar så måste man ha tre skydd:
Grovskydd på inkommande ledningar (tar ner spänningen till ca 4 KV)
Mellanskydd i centralen (tar ner spänningen till ca 2,5 KV)
Finskydd i uttaget där apparaterna man vill skydda sitter (tar ner spänningen till ca 1,5 KV)

Men även om man har alla de skydden så kan elektroniken man vill skydda få en stöt på 1500V.

Skrivet av Hugligan:

"Överspänningsskydd används för att skydda elektriska apparater från överspänning. I samband med åskväder kan överspänningen leda till att apparater går sönder, exempelvis TV, datorer eller musikanläggningar. Överspänningskyddet försöker att reglera spänningen till elektriska apparater genom att häva eller kortsluta spänningar över det maximalt tillåtna spänningsvärdet." - Wikipedia

De flesta moderna hus i städer har redan detta, dock skadar det absolut inte, speciellt om man har dyr/känslig utrustning. Det kan ju bli ett internt elfel i lägenheten då ska även detta hjälpa.

Ofta är det bara Grovskydd som finns i lägenheter och villor i städer, så mellanskydd och finskydd han hjälpa mycket även om man bor i en stad.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ponanmsi:

Jordade vägguttag är inte ett måste men det ökar skyddet

JA! även om man bor i en stad så kan det komma höga spänningar på nätet, men inte lika vanligt som ute på landet.

Sen ger inte det skyddet som kjell.com har särskillt mycket skydd om man jämför med ett från exempelvis APC.

Kanske skulle köpa en till datorn åtminstone när det är så pass billigt, även om det antagligen inte gör så mycket.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fury X

La upp ett XFX Radeon R9 Fury X för 6590:-

Prisjakt för XFX

Prisjakt alla Fury X

Försvann, vet inte om det var ett "för dåligt erbjudande" eller ...

ordtypo
Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Avstängd

Någon som köpt S6 från comviq? Kan man betala av mobilen direkt?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amanito:

Någon som köpt S6 från comviq? Kan man betala av mobilen direkt?

Kan man säkert men det är 24 månaders bindning på abbet så vill du inte ha det måste du betala av det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Någon som köpt S6 från comviq? Kan man betala av mobilen direkt?

jag köpte för någon månad sen och kunde välja betala direkt. gå in och välj och se

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Kan man säkert men det är 24 månaders bindning på abbet så vill du inte ha det måste du betala av det också.

De ingen fara, jag måste ändå fixa nytt abb då min gamla ska stängas ner

Skrivet av athle86:

jag köpte för någon månad sen och kunde välja betala direkt. gå in och välj och se

OK bra att veta

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Någon som vet mer om Honor erbjdandet på elgiganten. Syftar främst på hur länge man får gratis ab av telenor på köpet

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon som vet mer om Honor erbjdandet på elgiganten. Syftar främst på hur länge man får gratis ab av telenor på köpet

Det är ett kontantkort enligt El-Giganten, tippar att det gäller en månad innan man måste tanka på igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W