Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Står ju också "Det enda som tillkommer på din faktura är samtal till och från utlandet, SMS-köp, betalsamtal och liknande. Fastpris har ingen bindnings- eller uppsägningstid."

Då borde man väl kunna säga upp bindningstiden på Fastpris och stå kvar på avbetalningen av mobilen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Om någon har köpt Lenovo-datorn från Elgiganten så berätta gärna ärligt om skärmen på den.

Datorn är väl egentligen inte mycket snabbare än min Dell Venue 11 Pro eftersom den har en ganska högt klockad Atom men jag har aldrig köpt ett tangentbord att para ihop den med och de verkar ligga runt 1 500kr (!).
Så därför blev jag helt enkelt sugen på en ny dator istället men det som tar emot är ju skärmen då min Venue 11 ändå har en underbar 1080p IPS-skärm :/

Skickades från m.sweclockers.com

Är du van vid 1080p IPS kommer du inte tycka om den här. Jämfört med min 1080p IPS panel hemma så är laptopens usel, först och främst bara 1366x768 vilket gör allting väldigt klumpigt och sen ganska dålig panel. Tyvärr får man inte 1080p förrän man åtminstone dubblar priset så det är inget ovanligt här. Kommer det vara en likvärdig/bättre upplevelse än din nuvarande? Nej. Är det fortfarande en bra deal och får man valuta för pengarna? Ja. Om du bara ska skriva något enstaka Word-dokument, betala räkningarna, se på (dock ej FHD) YouTube och Netflix samt spela något lättare flashspel är den här laptopen perfekt för dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jussit:

Står ju också "Det enda som tillkommer på din faktura är samtal till och från utlandet, SMS-köp, betalsamtal och liknande. Fastpris har ingen bindnings- eller uppsägningstid."

Då borde man väl kunna säga upp bindningstiden på Fastpris och stå kvar på avbetalningen av mobilen?

I det här fallet är du däremot tvungen att binda dig. Det står 24 månaders bindningstid om du fäller upp rutan där man kan välja surfmängd. Annars hade alla tagit det och sagt upp fastpris för att sedan få en S6:a för 3500 kr. Det där med fastpris är antagligen bara copypasteat från deras sida där man bara beställer fastpriset utan mobil.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon167336:

Är du van vid 1080p IPS kommer du inte tycka om den här. Jämfört med min 1080p IPS panel hemma så är laptopens usel, först och främst bara 1366x768 vilket gör allting väldigt klumpigt och sen ganska dålig panel. Tyvärr får man inte 1080p förrän man åtminstone dubblar priset så det är inget ovanligt här. Kommer det vara en likvärdig/bättre upplevelse än din nuvarande? Nej. Är det fortfarande en bra deal och får man valuta för pengarna? Ja. Om du bara ska skriva något enstaka Word-dokument, betala räkningarna, se på (dock ej FHD) YouTube och Netflix samt spela något lättare flashspel är den här laptopen perfekt för dig.

Mjo jag vet att det helt klart är en skärm i en helt annan klass men grejen med TN-paneler är att de ändå kan skilja sig otroligt mycket åt, speciellt på laptops.
Min BenQ XL2420T som jag använder till min stationära är till exempel en TN-panel men ärligt talat är den i klass med min platta.

Men okej då vet jag att den inte är något att ha
Som sagt en riktigt prisvärd laptop ändå måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Står ju också "Det enda som tillkommer på din faktura är samtal till och från utlandet, SMS-köp, betalsamtal och liknande. Fastpris har ingen bindnings- eller uppsägningstid."

Då borde man väl kunna säga upp bindningstiden på Fastpris och stå kvar på avbetalningen av mobilen?

på "månades mobil" som just detta är är det bindningstid som gäller tyvärr, första gången dom körde månadens mobil var det en S5a till ett bra pris och då utan bindningstid så alla köpte telefoner och sa upp abonnemangen så nu är det tyvärr bidningstid.. (finns att läsa långt tillbaka i denna tråd.)

klicka på telefonen från startsidan så se du "Fastpris abonnemang 24 mån bindningstid"

Permalänk
Medlem

Extremt sugen att slå till på S6an! Hur är den som mobil egentligen? Hela tiden tänkt köpa en OnePlus Two, men betalar just nu 250 kr / månad för enbart abonnemang från Halebop, har en gammal S3a.

Dvs, nu kan jag alltså lägga på 45 kr/månad och få en S6a för det jämfört med nu. Enda skillnaden blir alltså 2.5 gb surf/månad.

edit: hur är Comviq förövrigt?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Extremt sugen att slå till på S6an! Hur är den som mobil egentligen? Hela tiden tänkt köpa en OnePlus Two, men betalar just nu 250 kr / månad för enbart abonnemang från Halebop, har en gammal S3a.

Dvs, nu kan jag alltså lägga på 45 kr/månad och få en S6a för det jämfört med nu. Enda skillnaden blir alltså 2.5 gb surf/månad.

edit: hur är Comviq förövrigt?

Är också sugen på att slå till. Gillar dock inte bindningen.

Jag hade Comviq på iPhone 5. Det funkade kasst, hade tur om jag hade Edge. Så jag och sambon bytte operatör. Men detta var också för att telefon inte hade stöd för 4G. Funkar riktigt bra på 4G (min mor har full täckning var hon än går)

Permalänk
Medlem

Jag slog till på erbjudandet tidigare i år då man fick en Samsung S5a. Jag sade då upp det direkt och betalade totalt 2550 kr för en månads Comviq samt mobilen, väldigt bra pris.
Nu är jag sugen på att ta detta åt tjejen som ändå betalar runt 250 kr i månaden för sitt Tele2 abonnemang, väldigt bra pris återigen förutom 500 MB mindre surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Problemet är bara att man binder sig till ett abonnemang utan data alls knappt, och vill man ha mer data måste man betala väldigt dyrt för en liten ökning..

Dock ett väldigt bra erbjudande om man ej är i behov av en stor mängd data:)

0,5gb är ju bara ett alternativ, man kan ju välja 2 eller 6gb för 345 resp 395 kr.
Jämförelsevis så tar Telia 549 för 4gb.
Men är man i behov av ännu mer, typ 12 eller 26, så går det ju inte...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om någon har köpt Lenovo-datorn från Elgiganten så berätta gärna ärligt om skärmen på den.

Datorn är väl egentligen inte mycket snabbare än min Dell Venue 11 Pro eftersom den har en ganska högt klockad Atom men jag har aldrig köpt ett tangentbord att para ihop den med och de verkar ligga runt 1 500kr (!).
Så därför blev jag helt enkelt sugen på en ny dator istället men det som tar emot är ju skärmen då min Venue 11 ändå har en underbar 1080p IPS-skärm :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte den till pappa igår. Har blåst om den och fått in windows 10 på den nu. Skärmen är väl ingen hit men duger helt klart. Touchplattan tycker jag är ganska kass, är dock van vid macbook.

Men är helt övertygad om att datorn kommer duga till pappa för surf, betala räkningar och visma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jallle:

Jag slog till på erbjudandet tidigare i år då man fick en Samsung S5a. Jag sade då upp det direkt och betalade totalt 2550 kr för en månads Comviq samt mobilen, väldigt bra pris.
Nu är jag sugen på att ta detta åt tjejen som ändå betalar runt 250 kr i månaden för sitt Tele2 abonnemang, väldigt bra pris återigen förutom 500 MB mindre surf.

Det går inte att säga upp det direkt längre, dom kom på sitt misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

En av de billigaste 5GHz routrarna på marknaden, dock endast A och AB standard (alltså inte AC).
D-Link DIR-845L - 400kr, andra butiker skall ha allt mellan 550kr till 1000kr för denna routern.

Tror du menade A och (A)N B är 2.4 GHz.
AN brukar det stå i wireless controllers, så det är ju dock ok att säga även om protokollet heter 802.11n endast.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Extremt sugen att slå till på S6an! Hur är den som mobil egentligen? Hela tiden tänkt köpa en OnePlus Two, men betalar just nu 250 kr / månad för enbart abonnemang från Halebop, har en gammal S3a.

Dvs, nu kan jag alltså lägga på 45 kr/månad och få en S6a för det jämfört med nu. Enda skillnaden blir alltså 2.5 gb surf/månad.

edit: hur är Comviq förövrigt?

Jag hade comviq för över 5 år sen och jag var missnöjd som fan dålig täckning och sämst support. Men som sagt det var länge sen, vet ej hur det är nu.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Skrivet av kwame:

edit: hur är Comviq förövrigt?

Comviq är överlägset sämst av alla operatörer jag testat, alla kategorier. Supporten i synnerhet.

Permalänk
Medlem

Finns det något negativt med Samsung S6? dvs finns det något många klagat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Finns det något negativt med Samsung S6? dvs finns det något många klagat på.

Jag slog till på S6 blue topaz, sjukt snygg mobil måste jag säga.
riktigt nöjd än så länge. #YOLO att man valde comviq. Får se om man ångrar det de nästkommande 2 åren!

ps. s6an ska ha den bästa skärmen på marknaden (enligt youtube review, ingen aning om hur ärligt det är) men skärmen ska synas extremt bra i starkt solljus, vilket man tydligt såg då han filmade mobilen ute i solen, o fan va bra man såg. Och då jag kände på den så känns det som kvalitet rakt igenom, älskar att de inte är nå plast längre.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tråkigt dock att de tagit bort stödet för minneskort samt möjligheten att byta ut batteriet (på ett smidigt sätt).

Permalänk

TouchWiz är hatat av alla typ. Ska också vara lite laggigt interface överlag, vilket är en bedrift med tanke på att de har den bästa processorn.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

TouchWiz är hatat av alla typ. Ska också vara lite laggigt interface överlag, vilket är en bedrift med tanke på att de har den bästa processorn.

Höll med dig upp till deras S4, men nu är det faktiskt mycket bättre. Laggar inte alls på en S5:a så varför skulle det då göra det på en S6:a?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Angående S6 så har jag haft en sedan release, kan säga att den laggar bra mycket mer än t.ex. Moto X 2 och Nexus 6. Men det är priset man får betala för TouchWiz. Skärmen är antagligen den bästa funktionen, högtalarna är väldigt högljudda men inget slår front-facing, ex när man jmf med One M7, M8 och Xperia Z3. Otroligt dålig batteritid om man jmf med t.ex. OPO och Xperia Z3.

Om jag fått göra om mitt val och inte orkade vänta hade jag slagit till på någon av Sonys Xperia-mobiler (dessutom kostar de bara hälften av S6) för bland annat högtalarna, vattentätheten, minneskortet, den bättre batteritiden och mindre bloat. Skärmen på S6:an är fin, men den är inte värd 3000 kr extra och en massa kompromisser. Om jag orkade vänta skulle jag köpt Moto X Style som ska komma om någon månad eller nästa Nexus.

Det finns en hel hög med trådar på andra forum där de visar att t.ex. Nexus 5 har bra mycket mindre stuttering än S6:an och då pratar vi om en 1+ år gammal mobil med ett budgetpris.

Permalänk
Avstängd

Ang touchwiz så kan man isntallera Nova istället, det blir lite bättre i alla fall (Dock är ju touchwiz för integrerat i bakgrunden så lagg blir det nog ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankattack:

Comviq är överlägset sämst av alla operatörer jag testat, alla kategorier. Supporten i synnerhet.

Nu har jag aldrig haft kontakt med Comviqs kundtjänst men under de 3 åren jag har haft dem har det funkat bra. Alltid bra täckning, speciellt på 4G nätet och bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Den billigaste G-Sync-skärmen att få tag på.

AOC g2460Pg
- 1920x1080
- 144 Hz
- 1 ms
- DisplayPort
- Höj-sänk-tilt-pivot-bar

2990:-

3990:- i andra butiker.

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/aoc-g246...

Edit: Fick utmärkelsen "Bra produkt"
Läs Sweclockers recension här http://www.sweclockers.com/test/20769-aoc-g2460pg-gamingskarm... // MOD

Är riktigt sugen på att köpa loss en G-Sync skärm, men vill inte ha 27" så den här lockar lite extra mycket.

Är det någon som har erfarenhet av den, eller koll på om man skulle jämföra den med min nuvarande skärm; tror ni då man kan förvänta sig bättre/sämre färger och betraktningsvinkel?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Är riktigt sugen på att köpa loss en G-Sync skärm, men vill inte ha 27" så den här lockar lite extra mycket.

Är det någon som har erfarenhet av den, eller koll på om man skulle jämföra den med min nuvarande skärm; tror ni då man kan förvänta sig bättre/sämre färger och betraktningsvinkel?

Mvh. Mansion

Hej,
Jag har haft denna skärm i min ägo i snart 1 vecka och är mycket nöjd för mitt användande, spelande med hög fps.
Betraktningsvinklar för skärmen är inte de bästa, är ju trots allt TN panel. Efter att ha pillat med inställningar så är jag nöjd med färgerna så det går att korrigera.
Sweclockers gjorde en recension här
Vill tillägga att ja, knapparna är något tröga men inte så pass att skärmen vickar, som skrivs i recensionen.
Jag anar att de missade att man ska skruva fast underifrån stativet för att den ska sitta fast. Gjorde den missen själv i början nämligen.

Edit: Jag tycker att du ska slå till på den för det priset.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Hej,
Jag har haft denna skärm i min ägo i snart 1 vecka och är mycket nöjd för mitt användande, spelande med hög fps.
Betraktningsvinklar för skärmen är inte de bästa, är ju trots allt TN panel. Efter att ha pillat med inställningar så är jag nöjd med färgerna så det går att korrigera.
Sweclockers gjorde en recension här
Vill tillägga att ja, knapparna är något tröga men inte så pass att skärmen vickar, som skrivs i recensionen.
Jag anar att de missade att man ska skruva fast underifrån stativet för att den ska sitta fast. Gjorde den missen själv i början nämligen.

Edit: Jag tycker att du ska slå till på den för det priset.

Stort tack!

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Netonnet är de som dominerar fynd tråden senaste tiden helt klart..

Gigabyte G1 980ti är ca 400:- billigare. Ifall det intresserar någon. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3174962

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Netonnet är de som dominerar fynd tråden senaste tiden helt klart..

Gigabyte G1 980ti är ca 400:- billigare. Ifall det intresserar någon. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3174962

Jag såg det med och tänkte ta upp det här ifall det kunde vara intressant. De större butikerna tar 600 kr mer dessutom.

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 960 2GB DirectCU II OC BLACK webhallen kampanj

Skrivet av fredrikkarlsson:

ASUS GeForce GTX 960 2GB DirectCU II OC BLACK (GTX960-DC2OC-2GD5-BLACK) + Phantom Pain
(Ordinarie pris är 2490 kr)
Nu: 1999 kr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/221006-asus_g...

Kom precis hem från Webhallen med ett nyinköpt GTX 960 Strix (2390kr) och såg inlägget! Va fan, tänkte jag, 400 spänn!
Sen såg jag att det var Black edition och jag köpte ett Strix, så vad är skillnaden?

Efter lite jämförelser på nätet kom jag fram till följande:
Black edition verkar ha något högre GPU frekvens, vi pratar cirka 25Mhz. Black edition är större än Strix modellen med sina 29cm i längd mot 21.5cm på Strix. Däremot har Black edition lägre minnesfrekvens, 7010MHz mot Strix-modellens 7200MHz. Strix-modellen har 0db teknik, vilket innebär att fläktarna inte snurrar alls upp till en viss belastningsnivå, det står inget om den tekniken i specen för Black edition.

Alltså verkar skillnaderna ganska små vad gäller prestanda. Prioriterar man en mindre formfaktor och ett så tyst kort som möjligt så är Strix-modellen troligtvis värd dom extra kronorna.

Få se om snålheten tar över, eller om jag behåller mitt Strix......

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på skillnaden mellan dessa två kort? kort 1 och kort 2
Är det bara fabriksöverklockningen som skiljer eller är det mer som inte syns i specifikationerna?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Blir inte klok på Comviq. På flera ställen står det att de inte har någon bindningstid på abonnemangen (bara på avbetalningen så klart), men väljer man vilken mobil som helst så står det 24 månaders bindning på alla. Vad gäller egentligen?