Visual Basic till windows 7

Permalänk
Medlem

Visual Basic till windows 7

Hur går jag till väga när jag vill skaffa virtual basic till windows 7?
Det nya 2012 versionen verkar inte fungera till windows 7 service pack 1 och när jag googlar errorn jag får under installationen så blir jag inte mycket klokare. Finns det någonstans jag kan skaffa äldre versioner som t.ex 2008 versionen? Har knackat kod i både python och visual basic och jag vill börja hobby-programmera objekt orienterade program till android men visual basic verkar ju kräva windows 8.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Se denna video:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Skulle precis länka samma video kan starkt rekomendera den!
Dock har länken som finns i videon för att ladda ner programet endrasts lite men här är en som borde vara rätt för dig https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=615464&clcid=0x409

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jag uppskattar länken och har sett 8 minuter av videon och har definitivt lagt till den i favorit spellistan.
Han pratar väldigt mycket om C# .net, jag vill ju även ha den gamla utvecklingsmiljön från visual basic 6 för att komma igång lite med objekt orienterad programmering på pcn innan jag ger mig in på C#. Vad ska jag göra för att installera visual basic 6 på windows 7?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUPERMACKAN:

Skulle precis länka samma video kan starkt rekomendera den!
Dock har länken som finns i videon för att ladda ner programet endrasts lite men här är en som borde vara rätt för dig https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=615464&clcid=0x409

Tackar för länken!
Lyckades få igång det och knackade kod i 2 timmar, utvecklingsmiljön var rätt lik VB6 så jag kände mig mer bekant med att programmera där. Nu ska jag sova och återigen tack för länken!

Visa signatur