Permalänk
Medlem

Vintage Reborn

Hej! Detta projekt består av en gammal Grundig 4066 radio som har gått igenom familjen i många år. Jag ville ge den lite nytt liv så den inte skulle sitta o samla damm uppe på vinden, så jag tog mig an uppdraget att bygga om radion till en dator, men som mål att ha kvar orginalutseendet på radion. Därav namnet Vintage Reborn.

Hela projektloggen finns här: Vintage Reborn

Komponentlista:

PSU: Bitfenix Fury 550G
MOBO: MSI Z97i AC
CPU: Intel i5 4690k
RAM: 16GB HyperX Fury
SSD: Samsung 850 EVO 120gb
HDD: WD Green 1TB
CPU kylning: BeQuiet Dark Rock Pro 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro
Ljus: Bitfenix Alchemy LED strips

Stort tack till mina sponsorer!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, kul idé och väl genomfört..

Kan tyvärr inte ge mer än en fyra då originalknapparna inte har någon funktion och att glasrutan inte lyser som den gjorde när det var en radio.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Snyggt bygge, kul idé och väl genomfört..

Kan tyvärr inte ge mer än en fyra då originalknapparna inte har någon funktion och att glasrutan inte lyser som den gjorde när det var en radio.

Förstår vad du menar, försökte med lite olika idéer att få lite mer funktion i rattarna men lyckades inte komma på en bra lösning.
Tack för feedbacken!

Permalänk
Proffsmoddare

Välkommen i klubben

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Välkommen i klubben

Man tackar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av August L:

Man tackar!

Glömde ju skriva Bra Jobbat!!! Gamla radios blir grymt coola datorer

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Glömde ju skriva Bra Jobbat!!! Gamla radios blir grymt coola datorer

Tack Jo, det var riktigt kul att jobba med, ville ha kvar så mycket av orginal utseendet på utsidan som möjligt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av August L:

Tack Jo, det var riktigt kul att jobba med, ville ha kvar så mycket av orginal utseendet på utsidan som möjligt.

Jag valde ju en annan väg med min och körde en ny front med cnc men försökte hålla retrostilen kvar mest för att min hårdvara inte fick plats i radion om jag behöll orginalfronten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag valde ju en annan väg med min och körde en ny front med cnc men försökte hålla retrostilen kvar mest för att min hårdvara inte fick plats i radion om jag behöll orginalfronten

Förstår, beror ju lite på hur man själv vill göra det, denna radio är faktiskt väldigt stor så hade inga problem att få in all hårdvara

Permalänk
Proffsmoddare

@August L:

Välgjort och snyggt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

@August L:

Välgjort och snyggt!

tack!

Permalänk

Riktigt snyggt bygge;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Coolt, såg länken med!!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Aa det är det

Permalänk
Medlem

Älskar ditt bygge 5/5

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods