vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk
Medlem

Har note 3 nu, och skulle ha köpt note 5, men eftersom den släpps inte i Europa, så har jag beställt s6 edge plus, som jag ska få i början av september när den släpps.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag tycker inte att någonting är "bättre", men mer lockande, om du förstår vad jag menar..

Jag älskar utseendet på iPhone 6. Tycker faktiskt att Apple lyckades väldigt bra med det. Jag saknar dock inte hårdvaran eller deras uppdateringar som gör de äldre modellerna sega som sirap efter bara ett par år. Och även om OSX inte är särskilt "fritt" utan jailbreak så tycker jag att det ser väldigt bra ut, visuellt.

Hade mobilerna kostat 3-4k och inte 5-7 som de gör, så hade jag övervägt en sådan. Tycker att min G3 ser "tråkig" ut både hårdvarumässigt och grafiskt jämfört med 6:an.

Då kan du göra 2 flugor på smällen och slippa hårdvaran och få Iphone 6 utseende genom att.... köpa en Galaxy S6! :).

Blir ingen ny telefon på ett tag då jag skaffade en nyligt. Men frun var ju sugen på att uppgrader sin Note 3 till en Note 5 men så får man höra att den inte ska släppas här? WTF? Europa är ju det enda stället den borde släppas i då vi båda har bra ekonomi och föredrar android...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

När min Sony Xperia Z1 fick sin skärm spräckt och alla buggar jag har haft med Android under de senaste åren övervägde jag faktiskt att kliva över till den andra sidan. Jag fick låna en IPhone 5S och började använda iOS på en privat nivå (Har använt en iPhone4 som arbetstelefon en gång i tiden) och övervägde skarpt en iPhone 6/+ tills dess att jag såg priset för den högupplösta panelen...

Beställde en LG G4 för halva priset och är mer än lovligt nöjd

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Nexus... alltid endast Nexuslurar

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Om nya Nexus 5 blir lika intressant som den verkar blir det garanterat den.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt gå upp till en Note 5 från Note 3 i år men kommer nog gå till Motorola X Pure/Style istället.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Nexus... alltid endast Nexuslurar

Skrivet av Skurvi:

Om nya Nexus 5 blir lika intressant som den verkar blir det garanterat den.

Blir nog utan tvekan en ny Nexus 5, har varit så otroligt nöjd med mina senaste nexus lurar men N5 har verkligen varit perfekt!
I vanliga fall brukar jag bli sugen på en ny telefon efter ca ett år med samma, men N5 har jag inte känt något sug efter att byta bort, dels för att det inte har funnits några intressanta telefoner och dels för att den är nästan den ideala telefonen för mig, det ända jag saknar är möjligtvis en lite bättre kamera

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Då kan du göra 2 flugor på smällen och slippa hårdvaran och få Iphone 6 utseende genom att.... köpa en Galaxy S6! :).

Blir ingen ny telefon på ett tag då jag skaffade en nyligt. Men frun var ju sugen på att uppgrader sin Note 3 till en Note 5 men så får man höra att den inte ska släppas här? WTF? Europa är ju det enda stället den borde släppas i då vi båda har bra ekonomi och föredrar android...

Kan ju bara för den säljer dålig här, speciellt nu när minneskort plats och bytbart batteri saknas.

Kan ju vara då att den inte produceras i tillräckligt många exemplar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Sålde min nexus 6 pga storleken så just nu kör jag med S3 mini...lutar åt Samsung S6 atm

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Var sugen på note5 faktiskt, pennan struntar jag i men gillar mobilen i övrigt.
Tycker inte om kurvad display så S6 edge+ är inte så lockande.

Annars är det om man vågar gå över till Iphone med 6+. Får se om det är värt att offra en del saker när specs kommer.

Permalänk
Medlem

sitter på S5 och har inga planer på att byta upp mig direkt då alla lurar idag verkar gå mot iphone trend, inbyggt batteri, ingen minneskortplats eller ipklassning.. man är väl bortskämd med dessa features..

Permalänk
Medlem

Lumia 950xl

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av lowngcawt:

Blir nog utan tvekan en ny Nexus 5, har varit så otroligt nöjd med mina senaste nexus lurar men N5 har verkligen varit perfekt!
I vanliga fall brukar jag bli sugen på en ny telefon efter ca ett år med samma, men N5 har jag inte känt något sug efter att byta bort, dels för att det inte har funnits några intressanta telefoner och dels för att den är nästan den ideala telefonen för mig, det ända jag saknar är möjligtvis en lite bättre kamera

har nexus 9 och tycker det är riktigt trevligt med stock android så kommer nog bli en Nexus för mig med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har gått och tänkt ett tag på att skaffa ny mobil nu. Men det har ju inte funnits någon värdig ersättare till min Lumia-920 då jag inte vill överge Windows. Nu har ju dock One+2 kommit och den tilltalar mig väldigt mycket, ja såpass mycket för att få över mig till Android! =O
Men idag ser jag att en Microsoft Lumia-950 ska lanseras i höst och det skapar ju såklart beslutsångest!

Vad säger ni, kommer jag vänta förgäves?
Och i vilken prisklass tror ni Lumia-940 kommer landa på? One+2 ligger ju på ~4100:- vilket jag är bekväm med.

Modellen heter 940 inte 950!
Permalänk
Medlem

Microsoft Lumia 940XL för min del, om bara den kunde komma snabbare. Min M7:a håller på att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Iphone 6S

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Vill säga något annat än Samsung, men med marknadens bästa skärm + kamera så är det svårt val tycker jag...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd

Det blir en iPhone 6S när den släpps.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Vill säga något annat än Samsung, men med marknadens bästa skärm + kamera så är det svårt val tycker jag...

Håller med, hårdvaran är grym. Mjukvaran är rekommenderat att byta, dock om man sitter på exynos är det inte lika kul.

Synd att drivers inte kan laddas in separat från os:et.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med, hårdvaran är grym. Mjukvaran är rekommenderat att byta, dock om man sitter på exynos är det inte lika kul.

Synd att drivers inte kan laddas in separat från os:et.

Precis exakt det jag tänker på också. Hårdvaran är grym, men mjukvaran är i det stora hela bara blä.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Nokias billigaste dumtelefon men inte för än min nuvarande dumtelefon går i graven

Permalänk
Avstängd

Nya Nexus 6 när den ploppar upp kör med en n6 idag super nöjd

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Lumia 950xl skulle vara nice

Permalänk
Medlem

Jag tänker vara ballast på bussen med en billig kines, Xiaomi Note 2 eller liknande, även om nya Lumia lurarna ser trevliga ut.

Permalänk

Lg g4 pro.

Hoppas att den presenteras under ifa mässan. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte vad min bästa mobil blir. Sony, LG, eller HTC, Nexus. möjligen kunde Samsung Note varit intressant men den släpps inte här. Övriga Samsung helt ute iallafall.

Men jag vet en sak iallafall den får inte ha en Micro USB kontakt, är nog den sämst designade kontakt som skapats, krånglar alltid så småningom.

Väntar på USB typ C fast har mina tvivel på den också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Vet inte vad min bästa mobil blir. Sony, LG, eller HTC, Nexus. möjligen kunde Samsung Note varit intressant men den släpps inte här. Övriga Samsung helt ute iallafall.

Men jag vet en sak iallafall den får inte ha en Micro USB kontakt, är nog den sämst designade kontakt som skapats, krånglar alltid så småningom.

Väntar på USB typ C fast har mina tvivel på den också

Laddat min mobil varje dag med just Micro USB kontakt (gjort det över 1 års tid nu, mobilen är 2,5 år gammal), vad har du för problem?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kul att se att många vill ha Windows mobiler.
Wp10 kommer garanterat bli än bättre än det redan grymma 8.1.

Själv väntar jag på en mobil som faktiskt inte kräver "konstant" tillgång till 2 hål i väggen och som man trots användning kan råka att glömma ladda i bilen och vid sängen var eviga kväll.

Har själv L930 och är vädligt nöjd med både hårdvara och mjukvara, endast utbudet (som vanligt) som är problemet.

Känner dock att WP10 kan bli ett problem för mig då jag har stora problem med användaravtalen i W10, bara det att de skickar ut uppdateringar där användaren inte får veta exakt vad som "fixas" luktar lite för mycket för mig.

Tråkigt att MS väljer att ta en sådan auktoritativ väg, där de stänger in användaren mer och mer, och samtidigt försöker ta mer och mer kontroll över användarens enheter. Kommer nog själv att behöva återgå till Android fastän jag inte vill det egentligen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Laddat min mobil varje dag med just Micro USB kontakt (gjort det över 1 års tid nu, mobilen är 2,5 år gammal), vad har du för problem?

Glappkontakt, så man måste lirka lite, och sen inte röra telefon eller kabel, då tappar den kontakten igen.
Haft flera telefoner under åren och alla har haft detta bekymmer, mer eller mindre.

Tar man en ny USB kabel så går det bättre under en period sen är det samma visa igen...

Micro USB är mekaniskt för klen helt enkelt....

Så ser fram emot Typ C, kanske blir stabilare och hållbarare i längden.

Ska väl nämnas att dom saker jag har/haft med mini USB kontakt har aldrig krånglat på detta sätt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Glappkontakt, så man måste lirka lite, och sen inte röra telefon eller kabel, då tappar den kontakten igen.
Haft flera telefoner under åren och alla har haft detta bekymmer, mer eller mindre.

Tar man en ny USB kabel så går det bättre under en period sen är det samma visa igen...

Micro USB är mekaniskt för klen helt enkelt....

Så ser fram emot Typ C, kanske blir stabilare och hållbarare i längden.

Okej, fungerar fint för mig i alla fall. Ja alla har ju inte samma tur har jag läst dock

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar