Permalänk
Medlem

4G- router vilken?

Tjena! Har idag ett mobilabonnemang hos telenor med obegränsad surf och vill kunna använda detta på datorn när jag inte har tillgång till något bra wifi. Det funkar visserligen att internetdela via mobilen men det drar ju en hel del batteri och det känns som om jag i längden kommer förstöra det. Vad jag vill ha är en liten enhet som antingen kan kopplas in via usb eller om det går att få tag på en liten enhet som man kan ha i väskan. Ska man vända sig till telenor och kolla vad dem kan erbjuda? Ska man kolla prisjakt efter billigaste möjliga? Vill helt enkelt kunna använda min 4G surf i datorn utan så stor enhet och utan att det ska kosta mig en förmögenhet:)

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Vill du ha en med batteri eller tråd? Jag köpte den här lilla fulingen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1439281
Använder den för att få lite snabbare slösurfning på jobbet. Räckvidden är fenomenal, och hastigheten helt OK. Går även att expandera till större nätverk om man skulle vilja.

Permalänk

Nu vet jag inte vad du har för telefon och vilka möjligheter den har, men har du en iPhone kan du alltid ha med dig en USB-sladd och dela internet genom den - slipper du tära på telefonens batteri.

Det är den absolut billigaste lösningen. Androidtelefoner bör väl klara det också, antar jag?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Nu vet jag inte vad du har för telefon och vilka möjligheter den har, men har du en iPhone kan du alltid ha med dig en USB-sladd och dela internet genom den - slipper du tära på telefonens batteri.

Det är den absolut billigaste lösningen. Androidtelefoner bör väl klara det också, antar jag?

Sitter på en iPhone 6 Plus så jag antar att det funkar med vanlig usb-kabel? Då kanske jag inte behöver någon router?

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Skrivet av Zadrok:

Sitter på en iPhone 6 Plus så jag antar att det funkar med vanlig usb-kabel? Då kanske jag inte behöver någon router?

Det behövs ingen router då.

Jag använder min telefon så just nu, endast usb-sladden är inkopplad.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Det behövs ingen router då.

Jag använder min telefon så just nu, endast usb-sladden är inkopplad.

Suveränt, man lär sig något varje dag! Denna gången blev det helt gratis:) gud vad jag har sparat pengar på detta forumet:P

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5