Ipad kan inte kopplas till dator.

Permalänk
Medlem

Ipad kan inte kopplas till dator.

Hejsan har ett väldigt lustigt problem.

Har alltid kopplat in min ipad till min laptop för att föra över filmer osv.

Igår började det bugga. Den ansluter, tas bort, ansluter, tas bort osv hela tiden, som att det är glapp.

Jag har testat olika kablar, olika uttag i datorn. Jag har testat andra Enheter att ladda (iphone) och det går ladda Ipaden i vanliga uttag, enda problemet är när jag kopplar till datorn, jag fattar verkligen inte.. kollat efter skador, varit varsam, tryckt in hårt, ja allt.

Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silasftw:

Hejsan har ett väldigt lustigt problem.

Har alltid kopplat in min ipad till min laptop för att föra över filmer osv.

Igår började det bugga. Den ansluter, tas bort, ansluter, tas bort osv hela tiden, som att det är glapp.

Jag har testat olika kablar, olika uttag i datorn. Jag har testat andra Enheter att ladda (iphone) och det går ladda Ipaden i vanliga uttag, enda problemet är när jag kopplar till datorn, jag fattar verkligen inte.. kollat efter skador, varit varsam, tryckt in hårt, ja allt.

Någon?

Har du startat om din Ipad?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av silasftw:

Hejsan har ett väldigt lustigt problem.

Har alltid kopplat in min ipad till min laptop för att föra över filmer osv.

Igår började det bugga. Den ansluter, tas bort, ansluter, tas bort osv hela tiden, som att det är glapp.

Jag har testat olika kablar, olika uttag i datorn. Jag har testat andra Enheter att ladda (iphone) och det går ladda Ipaden i vanliga uttag, enda problemet är när jag kopplar till datorn, jag fattar verkligen inte.. kollat efter skador, varit varsam, tryckt in hårt, ja allt.

Någon?

Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du startat om din Ipad?

Gör som Dr.Mabuse säger och starta om enheten, fick samma problem på tiden då jag ägde en iPhone.
Skulle problemet kvarstå efter omstart så kan du testa att ladda ner SyncIos, även om jag personligen tvekar på att det sistnämnda skulle hjälpa.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hejsan, tack för svar, ja både datorn och Ipaden har startats om, har även uppdaterat Ipaden efter att problemen uppstått utan resultat .(

Permalänk
Medlem
Skrivet av silasftw:

Hejsan, tack för svar, ja både datorn och Ipaden har startats om, har även uppdaterat Ipaden efter att problemen uppstått utan resultat .(

Har din iPad blåtand?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Japp det har den =), ska jag stänga av den kanske?

Update, hjälpte inte iaf, ska ominstellera Itunes också, borde inte ha med det att göra men är desperat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silasftw:

@Lifooz: Japp det har den =), ska jag stänga av den kanske?

Update, hjälpte inte iaf, ska ominstellera Itunes också, borde inte ha med det att göra men är desperat.

Tänkte att om du har en blåtandsadapter till din dator så kunde du överföra via blåtand istället.
Nu var det dock 2 år sedan jag höll på med iPad men jag vill minnas att man kan ta det den vägen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Har bluetooth i datorn (tror jag?) Den säger att den letar och min ipad letar men ingen hittar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silasftw:

Hejsan har ett väldigt lustigt problem.

Har alltid kopplat in min ipad till min laptop för att föra över filmer osv.

Igår började det bugga. Den ansluter, tas bort, ansluter, tas bort osv hela tiden, som att det är glapp.

Jag har testat olika kablar, olika uttag i datorn. Jag har testat andra Enheter att ladda (iphone) och det går ladda Ipaden i vanliga uttag, enda problemet är när jag kopplar till datorn, jag fattar verkligen inte.. kollat efter skador, varit varsam, tryckt in hårt, ja allt.

Någon?

Kika in på dessa om de kan vara till hjälp:

https://support.apple.com/en-us/HT203843
Och:
https://support.apple.com/en-us/HT203188

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@PowerNet: Tack för försöket, tyvärr ingen lycka, det har inte med själva Itunes att göra, det händer annars också...
Otroligt frusterande, blir så förbannad, ibland hinner jag få en minut och få över ett avsnitt av en serie, men då om jag försöker göra om är det större chans att det avsnittet blir förlorat än att jag får ett nytt :(. Sen råkade jag på Windows 10 sätta så det automatiskt ska ge mig ett val (typ föra över bilder eller liknande så det ploppar upp hela tiden också...

Fattar inte, inget är logiskt, testat på andra datorer, andra enheter, uppdaterat allt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silasftw:

@PowerNet: Tack för försöket, tyvärr ingen lycka, det har inte med själva Itunes att göra, det händer annars också...
Otroligt frusterande, blir så förbannad, ibland hinner jag få en minut och få över ett avsnitt av en serie, men då om jag försöker göra om är det större chans att det avsnittet blir förlorat än att jag får ett nytt :(. Sen råkade jag på Windows 10 sätta så det automatiskt ska ge mig ett val (typ föra över bilder eller liknande så det ploppar upp hela tiden också...

Fattar inte, inget är logiskt, testat på andra datorer, andra enheter, uppdaterat allt...

Okej, då är det nog dags att du kontaktar Apple så de får hjälpa dig på rätt väg

http://www.apple.com/support/ipad/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||