Hittar inte alla community servrar i cs:go

Permalänk

Hittar inte alla community servrar i cs:go

Hej!
Hoppas detta ska ligga här och inte i nätverksforumet.

Jag har ett problem med mitt cs:go, när jag går in på community servrar så hittar jag många, men inte alla. Framförallt så tänker jag på brutalcs dm servrar. Jag hittar ca 5 av 15 st och försöker jag joina servrarna som jag inte hittar ingame via deras hemsida så kommer detta upp: http://i.imgur.com/QQO5qpu.png
Här hittar jag listorna på servrarna: http://stats.brutalcs.nu/csgo10 och http://stats.brutalcs.nu/csgo2

Min kompis prövade att göra samma sak och då kom han in direkt. Jag provade att installera om cs samt att byta konto men det hjälpte inte. Jag har försökt att googla lite men jag har inte hittat något av nytta. Har detta med min router att göra? Kommer ihåg att jag har läst om liknande problem förut, men att de då handlade om att knappt inga servrar dök upp ingame och att många då sa att det kunde bero på att routern inte kan hantera så många anslutningar och liknande.

Men om routern är problemet, borde det inte gå ändå att joina via deras hemsida? För då behöver den ju inte ladda in alla servrar som finns. All hjälp och tips uppskattas!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Du behöver antagligen "port forward:a"

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Du behöver antagligen "port forward:a"

Hur gör man det? Är nybörjare med det mesta som har med nätverk att göra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Här ser du vilka portar som används
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN...

googla namnet på routern + portforward så bör du hitta en giude som visar hur man gör för just din router.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Har du någon antivirus mjukvara som erbjuder "Internet Security" med brandvägg så är det värt att kolla om den blockerar anslutningar som den inte borde.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Här ser du vilka portar som används
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN...

googla namnet på routern + portforward så bör du hitta en giude som visar hur man gör för just din router.

Jag följde denna guide: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/...
Men när jag testade om portarna var öppna efteråt med deras program så står det: "Port Check Result: Your port is NOT OPEN or not reachable!". Vet du vad som kan vara fel? Jag har en D-Link DIR-635 förövrigt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Har du någon antivirus mjukvara som erbjuder "Internet Security" med brandvägg så är det värt att kolla om den blockerar anslutningar som den inte borde.

Jag använder bara windows defender som antivirus och den verkar inte ha något internet security liknande skydd. Kan det vara något i windows firewall som strular?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Jag följde denna guide: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/...
Men när jag testade om portarna var öppna efteråt med deras program så står det: "Port Check Result: Your port is NOT OPEN or not reachable!". Vet du vad som kan vara fel? Jag har en D-Link DIR-635 förövrigt.

Du vet alltså säkert att du öppnat portarna på routern?

Skrivet av Schackmannen:

Jag använder bara windows defender som antivirus och den verkar inte ha något internet security liknande skydd. Kan det vara något i windows firewall som strular?

Troligtvis inte, men värt att pröva.
Fungerar server listan i Steam? Om den gör det pröva att tillåta alla anslutningar till csgo.exe genom att gå till Avancerade inställningar i Windows Brandväggen via kontrolpanelen.

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Du vet alltså säkert att du öppnat portarna på routern?

Troligtvis inte, men värt att pröva.
Fungerar server listan i Steam? Om den gör det pröva att tillåta alla anslutningar till csgo.exe genom att gå till Avancerade inställningar i Windows Brandväggen via kontrolpanelen.

Jag gjorde precis som det stod att man skulle göra i deras guide, så det ser likadant ut för mig som för dom i routerns inställningarna.

Jag hittar typ 2000 servrar i server listan i csgo men jag kan fortfarande inte komma in på majoriteten av brutalcs servrar. Jag kollade i windows brandväggen och den tillåter alla anslutningar till och från cs:go.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Jag gjorde precis som det stod att man skulle göra i deras guide, så det ser likadant ut för mig som för dom i routerns inställningarna.

Jag hittar typ 2000 servrar i server listan i csgo men jag kan fortfarande inte komma in på majoriteten av brutalcs servrar. Jag kollade i windows brandväggen och den tillåter alla anslutningar till och från cs:go.

Hmm skumt. Prova öppna CMD och skriv ping 188.126.81.67
Får du reply?

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Hmm skumt. Prova öppna CMD och skriv ping 188.126.81.67
Får du reply?

Nej, det kommer bara upp request timed out.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Nej, det kommer bara upp request timed out.

Då vet vi att det inte är portarna iallafall. Det är något som står mellan anslutningen mellan din dator och BrutalCS server.

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Då vet vi att det inte är portarna iallafall. Det är något som står mellan anslutningen mellan din dator och BrutalCS server.

Ligger problemet hos mig eller kan det vara min ISP eller brutalcs?

Visa signatur

Permalänk

Ursäkta om detta räknas som bump, men hur går jag vidare med detta? Är det dags för en ny router eller går det att fixa ändå? Behöver jag kontakta supporten hos min ISP?

Visa signatur