Ang. Asus Maximus VII Impact och Wi-Fi

Permalänk
Avstängd

Ang. Asus Maximus VII Impact och Wi-Fi

Hej!

För ett litet tag sedan köpte jag ett Asus Maximus VII Impact-moderkort och har fram till nu endast använt vanlig ethernet-kabel för att ansluta till internet. Igår skulle jag börja använda Wi-Fi, dock är det inte möjligt, utan det är bara Bluetooth som fungerar (dessa går via mPCIe Combo IV-kortet).

Drivrutiner är installerade. Kan inte hitta Wi-Fi som internet-/anslutningsalternativ i Windows 8.1.

Är det något ni har stött på förut och i så fall, hur löser jag det?

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Användare:

Hej!

För ett litet tag sedan köpte jag ett Asus Maximus VII Impact-moderkort och har fram till nu endast använt vanlig ethernet-kabel för att ansluta till internet. Igår skulle jag börja använda Wi-Fi, dock är det inte möjligt, utan det är bara Bluetooth som fungerar (dessa går via mPCIe Combo IV-kortet).

Drivrutiner är installerade. Kan inte hitta Wi-Fi som internet-/anslutningsalternativ i Windows 8.1.

Är det något ni har stött på förut och i så fall, hur löser jag det?

Hej,

I enhetshanteraren, är trådlösa nätverkskortet inaktiverat?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej!

Det är det här som finns (bland de relevanta flikarna):

Alla de enheterna är aktiva.

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk

Dubbelkolla så att du verkligen har installerat drivrutinerna. Gå in här och laddaner drivrutinen under fliken "Wireless". Väljer du LAN så är det drivrutinen för endast det trådbundna.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användare:

Hej!

Det är det här som finns (bland de relevanta flikarna): http://i59.tinypic.com/10xfqiu.png

Alla de enheterna är aktiva.

Kolla så WIFi kortet är enabled i bios..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Rätt drivrutiner var installerade och enheten var på i UEFI, problemet visade sig vara att muttrarna (?) från den externa antennen var felaktigt ditskruvade till moderkortet (bytte plats på dem och då löste det sig).

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk

@Användare:

Märkligt att antennen gjorde så att det inte ens dör upp i enhetshanteraren, men bra att det löste sig!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!