Permalänk

Siemens gammalt tangentbord

Hej swec, jag söker nu er hjälp!
Jag har ett gammalt "Siemens nixdorf" tangentbord här som jag just nu använder.
modell beteckningen är "s26381-k252-l155" och jag hade velat veta om detta är mekaniskt eller inte, det känns inte som något som jag skrivit på innan så kan de vara så att det är mekaniskt eller liknande.
Det är mest för att jag vill veta, jag hittar ingen info om detta tangentbord och jag vet inte heller vad jag ska söka efter..
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Pröva ta loss en knapp och kolla hur det ser ut under

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Hej swec, jag söker nu er hjälp!
Jag har ett gammalt "Siemens nixdorf" tangentbord här som jag just nu använder.
modell beteckningen är "s26381-k252-l155" och jag hade velat veta om detta är mekaniskt eller inte, det känns inte som något som jag skrivit på innan så kan de vara så att det är mekaniskt eller liknande.
Det är mest för att jag vill veta, jag hittar ingen info om detta tangentbord och jag vet inte heller vad jag ska söka efter..
Tack på förhand!

Det verkar väga nästan 1 kg, så relativt massivt vilket skulle kunna tala för mekaniska brytare. Men som sagts ovan, ta bort en tangent och se efter, om du är osäker så sök på bilder och se hur olika brytare ser ut.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Pröva ta loss en knapp och kolla hur det ser ut under

Skrivet av Videoapan:

Det verkar väga nästan 1 kg, så relativt massivt vilket skulle kunna tala för mekaniska brytare. Men som sagts ovan, ta bort en tangent och se efter, om du är osäker så sök på bilder och se hur olika brytare ser ut.

Jag är bara rädd för att det ska gå i sönder och att jag inte får tillbaka knappen.
Det ända jag vet om detta tangentbordet är att det kommer från min mormors gamla jobb på IF eller Skandia..
Hur vanligt var det med mekaniska brytare på 90-talet?

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Pröva ta loss en knapp och kolla hur det ser ut under

Skrivet av Videoapan:

Det verkar väga nästan 1 kg, så relativt massivt vilket skulle kunna tala för mekaniska brytare. Men som sagts ovan, ta bort en tangent och se efter, om du är osäker så sök på bilder och se hur olika brytare ser ut.

Ursäkta för dubbel citatet..
Men här är en bild som jag precis tog.
http://oi60.tinypic.com/a5f4pk.jpg

Edit:
Länken fungerar inte för mig men testa tror det är fel på min sida eftersom den fungerade första gången jag testade..

Permalänk
Medlem

ser inte ut att vara mekaniskt

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är inte mekaniskt

Permalänk
Skrivet av rosapoP:

ser inte ut att vara mekaniskt

Skrivet av huttala:

Det är inte mekaniskt

Okej :/, aja det är skönt att skriva på i alla fall!
Ursäkta så sent svar har inte sätt era svar av någon anledning!