Behöver hjälp med FPS drops i CS-GO

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med FPS drops i CS-GO

Hej! Jag har försökt få hjälp här tidigare men har tyvärr kvar mitt envetna problem
När jag startar CS-Go har jag 270-300 fps och allt flyter perfekt. även på en 32 spelar map. efter ca 20 min börjar FPSen sakta sänkas och till slut är den nere på 20-40 FPS som sämst, speciellt om det är en custom map. Det spelar ingen roll om grafikkortet är instället med allt på ULTRA eller very low.
Jag har monterat vattenkylning på både grafikkortet och CPUn för jag misstänkte att det gick varmt.
Jag har nu mellan 35-45C på graffet och 55-60 på CPUn vid full load, och även när CS go börjar bråka, så jag tror inte värmen är något problem.
Kan det vara min CPU och moderkort som börjar bli för gammla? Är min i5 2500K helt enkelt för gammal för att klara 32 spelare på CS go?
Har 100/10 lina btw.
Har testat CS Source men där har jag inte märkt av detta problemet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Alltså det skriker verkligen temperaturproblem från din beskrivning, på processorn skulle jag säga oxå pga att du säger att det inte spelar någon roll om du har grafiken på very low eller ultra... Vilket program kollar du temperaturerna med? Kan du ladda upp en printscreen från det samt en från CPU-Z? Så kanske du kan få mer hjälp.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Hur sätter man in bilder?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Innan vattenkylning med full load (CS go)

efter mont av vattenkylning full load CS go. FPS sjunkit från 299-210 på 10 min

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra val att byta kylare, kan jag iaf konstatera. Men det där var en "dead end". Allt såg bra ut enligt mig.

Jag har inga fler förslag för nu, vi får hoppas på att någon annan vet.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.