Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Sitter i valet och kvalet just nu. Har alla tier 6 skepp plus en 7:a (Pepsicola, vilken jag tycker är sådär )). Vilket skepp ska jag ge mig på härnäst. Företrädesvis en BB eller en DD. Tycker ex vis New Mexico är OK, men kort räckvidd, älskar Fuso med sin långa räckvidd i kombo med flera torn, hatar Farragut för korta räckvidden på torpeder, men dess japanska motsvarighet har bara två eldrör.

Den enda linje jag har gått över tier VI är BBs.
Vet inte vilken linje jag vill fortsätta med förutom den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Kawachin måste vara nutidens absolut sämsta battleship! Har en range på hela 8.8KM! Jag får storstryk av cruisers då de kan skjuta från närmare 10...

Känns lagom segt men får sega mig fram med snigeln till Myogi åtminstone

Det går som tur är väldigt fort att gå från Tier 3-4 Myogi är bra sen Men det är inte förrän du får uppgraderad kongo du får aa som gör nytta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Surgubben

Myoko!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

@Aldric T:

Hmmm...är den så bra som den verkar på papperet?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Det bidde en Myoko...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Det bidde en Myoko...

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som ett bra val

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Köpte Atago, hutlösa priser men spelat blev så mycket enklare när man får credits hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Det bidde en Myoko...

Skickades från m.sweclockers.com

Hunnit testa än? Vad tror du?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Köpte Atago, hutlösa priser men spelat blev så mycket enklare när man får credits hela tiden.

Bästa köpet du gjort Älskar min Atago, så otroligt mångsidig och rolig.
Och nej, credits är inte ett problem med den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hellmix:

H44 är värstingen det vi kommer att se är H39(T9) och H41(T10)

Men hoppas att de en vacker dag introducerar H44.

Jag läste nånstans att H41 blir T9 och H42 blir T10.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag läste nånstans att H41 blir T9 och H42 blir T10.

Inte via den här bilden som finns att tillgå men hoppas man har fel desto större H-klass desto gladare blir jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hellmix:

Inte via den här bilden som finns att tillgå men hoppas man har fel desto större H-klass desto gladare blir jag.
http://vader.joemonster.org/upload/qne/1288770094c8e17wows_germany_horizon.jpg

Det är ju bara T3 cruiser Kolberg som är rätt där. Så med lite tur så har jag rätt

Ska se om jag kan hitta infon med H42.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett ASUS-moderkort och fick med en invite code för WOWS som jag inte själv kan använda då jag redan spelar (LunaPanzer@EU). Den ger en Diana (tier 2 cruiser) och 15 dagar premium för nya konton. Om någon som inte redan har ett WG-konto är sugen på att börja spela skänker jag gärna bort den. PM till mig i så fall.

EDIT: koden bortskänkt!

Permalänk
Medlem

En fin runda i detta monster

Permalänk
Medlem

Någon mer som märkt av att man tar skada innan fiendens skott landat och ibland landar de någon meter bredvid men trots det blir jag skadad?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon mer som märkt av att man tar skada innan fiendens skott landat och ibland landar de någon meter bredvid men trots det blir jag skadad?

Jepp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Började köra min Clemson igen för, riktigt bra båt förutom de andra spelarna man hamnar med i den tiern . 3 matcher i rad har slutat med att jag blivit torpederad av "vänliga" eftersom de åker några hundra meter bakom mig och matar på med torpeder, inte en tanke på att jag kanske måste byta kurs eller något...

Skrivet av S-FighterPilot:

Tråkigt .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: folk med tunnelseende är alltid lika roliga.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
SpelClockers

Jag har tidigare spelat på NA, men antalet bekanta som spelar där är lågt. Har skapat ett nytt konto på EU (länk) i hopp om att finna nya bekanta, om någon är sugen att spela lite low tiers? Min högsta just nu på EU är tier 4, Iso och Kuma. Hänger mycket på SpelClockers Teamspeakserver - kontakta mig på det sätt som passar er bäst.

Permalänk

Såg Roon igår, gick att citadel:a men var för långt bort för att studera den bättre.
Även en rysk DD smög sig omkring i en av matcherna igår.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Såg Roon igår, gick att citadel:a men var för långt bort för att studera den bättre.
Även en rysk DD smög sig omkring i en av matcherna igår.

Jag möte en rysk tier 10 DD igår, när jag körde en runda med min Zao. Svåra jäklar att träffa, men inte omöjligt 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Vilket dilemma man är i ska man köpa warspit eller låta bli?

Är lite sugen eftersom det är ett skepp som man inte vet när de dyker upp igen. Men är det skeppet bra?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

5 kills och ändå förslust....Man blir lite sur då speciellt när det hade blivit min x2

Finns det replays som i wot eller måste man spela in själv..Missade att slå på shadowplay tyvärr..Var en rolig match trots förlust

OBS hittade replays nu..Kom det när spelet gick från beta ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade Warspite i betan, men hade svårt att komma överens med den. 72 sekunder traverse var för mycket för min smak. Den manövrerade mycket bra dock, det var lätt att undvika torpeder. Hade jag kunnat köpa bara skeppet utan massa guld och premiumtid hade jag kanske funderat på det, men 470 spänn känns lite mycket för en T6.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Hunnit testa än? Vad tror du?

Ganska bra faktiskt. 2 torpedbatterier 10km räckvidd med snabba torpeder, vilket gör att man får lite DD känsla. Hyfsat artilleri.

Ja-a-a...kommer kunna ha kul i den

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Jag har tidigare spelat på NA, men antalet bekanta som spelar där är lågt. Har skapat ett nytt konto på EU (länk) i hopp om att finna nya bekanta, om någon är sugen att spela lite low tiers? Min högsta just nu på EU är tier 4, Iso och Kuma. Hänger mycket på SpelClockers Teamspeakserver - kontakta mig på det sätt som passar er bäst.

Jag har addat dig i spelet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Ganska bra faktiskt. 2 torpedbatterier 10km räckvidd med snabba torpeder, vilket gör att man får lite DD känsla. Hyfsat artilleri.

Ja-a-a...kommer kunna ha kul i den

Gött :). Enda man egentligen saknar är att kunna skicka torpederna lite mer framåt, men utan att behöva betala för Atago ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Enda tråkiga är alla idioter som sitter och skjuter på sina egna i laget:/ Hade 1 st i 3 matcher på raken igår.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Enda tråkiga är alla idioter som sitter och skjuter på sina egna i laget:/ Hade 1 st i 3 matcher på raken igår.

Ja det finns gott om idioter.
Min son svängde och en annan vägrade svänga så han sköt sönder grabben bara för det. Kan ju säga att jag tog avstängningen med glädje när han fick äta mina 4 torpeder.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)