Nätverkskort problem?

Permalänk

Nätverkskort problem?

Ja det är kanske en väldigt dålig titel men i allafall jag satt och pratade med en snubbe på skype och då plötsligt så kunde jag inte höra min polare men han hörde mig, ganska skumt men det är inget ljud problem(från vad jag vet) youtube och andra media-uppspelnings tjänster på internet funkar inte heller

Min polare kan höra mig bra men jag kan inte höra honom, jag kan gå in på internet osv MEN! Om jag går till youtube, soundcloud eller något liknande så kan jag inte spela up videos eller musik men själva videon är buffrad så jag kan spola fram i den men inte lyssna eller att den spelas?
Detta händer efter jag har användit datorn ett tag och inte direkt.
Kan det vara något med nätverkskortet? eller routern?

//Edit: Jag måste starta om datorn för att få till att media på webbsidor spelas upp och för att skype ska fungera.

Men eftersom min polare kan fortfarande höra mig men jag kan inte höra honom så måste det väl vara nätverkskort/router relaterat problem?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

@Simontaga: Nätverkskortet vågar jag utesluta till 100%, däremot kan det vara routern till viss del.
Dra ut strömmen till routern och vänta 30 sek, starta sedan om den och se om det hjälper något.

Kan ju även prova använda annan webläsare för att som det hjälper med uppspelningarna.