KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Självklart har dom fler rasister, precis som V har fler kommunister. Vart vill du komma?

Det är inte konstigt att man säger "men de andra då?" när man nämner SDs anhängare med koppling till nazism hela tiden men sällan hör kritik mot dom andra partiernas olika extremister osv. Det är som att man bara anklagar en av ett flertal mobbare och inte dom andra.

Då har vi järnrörsskandalen. Det är väldigt intressant hur man använder detta exempel överallt, hela tiden. Vad finns det mer? Läser ju om vänsterextremister som är riktigt våldsamma. Tar 2 sekunder att hitta:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/valdsamma-vansterextremister...

Notera att jag inte utesluter alla skandaler inom SD, jag påpekar bara att man nämner dessa hela tiden medan våld sker hela tiden från andra partier som sällan tas fram i debatter och diskussioner. Varför?

Det finns inga ledande personer i Vänsterpartiet som slåss med järnrör eller som är våldsamma. Istället för att hela tiden peka på andra och på det viset rättfärdiga att du röstar på SD kan du väl förklara varför du röstar på dem och varför du tycker att det är ok att deras företrädare beter sig som idioter?

Röstar jag på ett parti så kan jag förklara varför jag gör det utan att skylla på andra. Kan du?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Snacka om "Om du hoppar från bron så hoppar även jag" argument. Skillnaden är väl att "Vänsterextremister" aka AFA inte är en del av partiet medan järnrörsskandalen gjordes av politiker inom partiet varav alla är kvar inom partiet. Ser du skillnaden här?

Nej det är inte alls ett sådant argument. Jag nekar inte att SD har haft betydliga skandaler eller något utan som jag sa i inlägget handlar det om att hos den ena parten nämns det, hos den andra inte.

Påstår du att dom andra partierna inte har våldsamma partimedlemmar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Du har uppenbarligen inte ägnat tanken åt att SD är i en helt annan position än S. S är ju med och styr. Hade SD styrt nu och brytit sina löften, motsagt sig själva osv så hade dom garanterat störtat i väljarantal dom också

Så du menar att oppositionen ska kunna förvanska alla sina löften i sin budget bara för att man är i opposition? Måste säga att det är väldigt intressant... Ingen hindrar dem från att debattera om sina löften men det gör man inte. Det är invandringen eller inget.

Skrivet av Friterad:

Nej det är inte alls ett sådant argument. Jag nekar inte att SD har haft betydliga skandaler eller något utan som jag sa i inlägget handlar det om att hos den ena parten nämns det, hos den andra inte.

Påstår du att dom andra partierna inte har våldsamma partimedlemmar?

Öhh nej? Däremot har de inte högt uppsatta politiker som hotar andra med galvaniserade järnrör (eller var det aluminiumrör?) och dessutom sitter och kastar ur sig rasistiska tillmälen utanför en krog. Du drog upp vänsterextremister som i sin tur består stora delar av AFA som i sin tur inte är en del av vänsterpartiet även om de antagligen tillhör deras väljarskara. Du drog en jämförelse med järnrörsskandalen som involverade högt uppsatta politiker inom partiet. Du jämför äpplen och päron här. Så länge som dessa politiker är kvar i partiet så är järnrörsskandalen relevant eftersom det mer eller mindre ger en bild av att SD stödjer detta beteende.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det finns inga ledande personer i Vänsterpartiet som slåss med järnrör eller som är våldsamma. Istället för att hela tiden peka på andra och på det viset rättfärdiga att du röstar på SD kan du väl förklara varför du röstar på dem och varför du tycker att det är ok att deras företrädare beter sig som idioter?

Röstar jag på ett parti så kan jag förklara varför jag gör det utan att skylla på andra. Kan du?

Tack för att du trycker in åsikter i skallen på mig. Nej jag har aldrig sagt att jag röstar på SD och jag har aldrig sagt att det är ok att man gör sådana saker. Detta är inte heller första gången du gör så vill jag minnas. Äckligt omoget beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Snacka om "Om du hoppar från bron så hoppar även jag" argument. Skillnaden är väl att "Vänsterextremister" aka AFA inte är en del av partiet medan järnrörsskandalen gjordes av politiker inom partiet varav alla är kvar inom partiet. Ser du skillnaden här?

Två exempel. Söder i NRK som satt och förnekade att SD har nynazistiskt förflutna och alla som påstod något annat var vänsterextremister. Åkesson när han just kommit tillbaka och påstod att han inte är insatt i den rasism som fanns i partiet när han var partiledare. Vill du ha ett till? Åkesson satt och påstod att han gick med i partiet när det inte fanns någon rasism i det.. Problemet? Det var 1995. Samma år som detta var en vanlig syn hos SD..

https://www.youtube.com/watch?v=8vAOUQWr_hA

Det var det fetstilade som jag reagerade på.
Finns det en enda ärlig politiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tack för att du trycker in åsikter i skallen på mig. Nej jag har aldrig sagt att jag röstar på SD och jag har aldrig sagt att det är ok att man gör sådana saker. Detta är inte heller första gången du gör så vill jag minnas. Äckligt omoget beteende.

Lika äckligt och omoget som att försvara nazister och rasister genom att skylla på andra?

Dina argument baserar sig gång på gång på att "andra är minsann inte så mycket bättre", tycker du själv att det duger?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Det var det fetstilade som jag reagerade på.
Finns det en enda ärlig politiker?

Det finns säkert en drös med ärliga politiker. Däremot att en politiker är oärlig ger det skäl till att andra politiker är ännu mer oärliga? Var ska det sluta? Att skylla folks oärlighet på andra oärlighet är ett barnsligt argument.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det finns säkert en drös med ärliga politiker. Däremot att en politiker är oärlig ger det skäl till att andra politiker är ännu mer oärliga? Var ska det sluta? Att skylla folks oärlighet på andra oärlighet är ett barnsligt argument.

Nämn en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Nämn en.

Vad är det för argument?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att oppositionen ska kunna förvanska alla sina löften i sin budget bara för att man är i opposition? Måste säga att det är väldigt intressant...

Nej sa jag det? Om du inte tänker svara på vad jag faktiskt skriver så är det lönlöst att prata med dig överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

https://www.youtube.com/watch?v=zXIbmmd2LdU

Känns inte helt verklighetsförankrad faktiskt.

Vad avser Armstad så är han en komplett galning som överhuvudtaget inte skulle få komma till tals i media. Hela hans existens bygger på att hitta rasism överallt och i allt och alla. Det är många som lever på det idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Nej sa jag det? Om du inte tänker svara på vad jag faktiskt skriver så är det lönlöst att prata med dig överhuvudtaget.

Du indirekt argumenterar för att SD inte ens ska försöka för att de inte sitter i regeringen... Det försvarar inte SDs avsaknad helt av debatt om något annat än invandringen.

Skrivet av Larsioni:

Armstad är en komplett galning som överhuvudtaget inte skulle få komma till tals i media. Hela hans existens bygger på att hitta rasism överallt och i allt och alla. Det är många som lever på det idag.

Förutom det faktum att han faktiskt underhåller.. Man kan ha ett suparspel där man tar en hutt varje gång Arnestad nämner ordet rasism eller rasist. Blir många "huttar" det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Lika äckligt och omoget som att försvara nazister och rasister genom att skylla på andra?

Dina argument baserar sig gång på gång på att "andra är minsann inte så mycket bättre", tycker du själv att det duger?

Var försvarade jag nazister och rasister? Återigen totalt falska påståenden.

Nej det gör dom inte jag har redan förklarat varför jag skrev det jag skrev men du är inte intresserad av varför du är bara intresserad av att trycka ner folk verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du indirekt argumenterar för att SD inte ens ska försöka för att de inte sitter i regeringen... Det försvarar inte SDs avsaknad helt av debatt om något annat än invandringen.

Så nu hittar även du på skitsnack. Jisses vilken låg nivå.

Jag försvarar inte SDs felaktiga handlingar, jag förklarar varför, vad jag tror, är anledningen att SD inte blir påverkad på samma sätt som S av brytna löften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Var försvarade jag nazister och rasister? Återigen totalt falska påståenden.

Nej det gör dom inte jag har redan förklarat varför jag skrev det jag skrev men du är inte intresserad av varför du är bara intresserad av att trycka ner folk verkar det som.

Du får leva med kritik när du använder dig av argument som baserar sig på att något är ok eftersom andra är inte mycket bättre.

Säkerligen är du en hyvelns grabb utanför den här diskussionen, men här gäller det sak och inte person. Jag blir extremt irriterad på dem som skyddar "mobbarna" istället för de utsatta.

Du har faktiskt inte gjort mycket annat än att försvara SD genomet min och andras kritik i den här tråden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Så nu hittar även du på skitsnack. Jisses vilken låg nivå.

Jag försvarar inte SDs felaktiga handlingar, jag förklarar varför, vad jag tror, är anledningen att SD inte blir påverkad på samma sätt som S av brytna löften.

Ändå använder du dig av "Men då.." argument som liknar väldigt mycket ett försvarstal.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tack för att du trycker in åsikter i skallen på mig. Nej jag har aldrig sagt att jag röstar på SD och jag har aldrig sagt att det är ok att man gör sådana saker. Detta är inte heller första gången du gör så vill jag minnas. Äckligt omoget beteende.

Här måste jag försvara dig. Jag hade också blivit upprörd om någon la ord i min mun på det viset.

Sen hade ditt sätt att hantera det på kunnat vara lite snyggare också.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du vill förvara människor och sedan skicka tillbaka dem, jag vill hjälpa dem att få en ny och bättre framtid. Ska vi lämna det där?

Jag vill inte ens skicka tillbaka dem, det får de bekosta själva, för min del få de gärna stanna så länge de inte kostar skattebetalarna ett enda öre för de har inte gjort sig förtjänta av att ta del av skattepengar.
Vi kan absolut lämna det där, jag har inget otalt med dig.

Jag tycker att du står för dina åsikter till skillnad från en hel del SD-anhängare som vill begränsa invandringen av xenofobiska skäl men som bestämt hävdar att de inte är xenofober.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du får leva med kritik när du använder dig av argument som baserar sig på att något är ok eftersom andra är inte mycket bättre.

Säkerligen är du en hyvelns grabb utanför den här diskussionen, men här gäller det sak och inte person. Jag blir extremt irriterad på dem som skyddar "mobbarna" istället för de utsatta.

Som sagt har jag aldrig sagt att det är ok. Varför påstår du detta?

Jag skyddar inte mobbare istället för dom "utsatta". Om något så tycker jag att alla mobbarna ska ställas inför rätta inte bara en. Där har du en bättre jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Här måste jag försvara dig. Jag hade också blivit upprörd om någon la ord i min mun på det viset.

Sen hade ditt sätt att hantera det på kunnat vara lite snyggare också.

Har nog aldrig blivit så förbannad här på SweClockers förut. Försöker så gott det går men det kokar över rätt så rejält.

Skrivet av Tumnus:

Ändå använder du dig av "Men då.." argument som liknar väldigt mycket ett försvarstal.

Det hjälper faktiskt om du läser mina inlägg också. Försöker få det så uppenbart som möjligt att jag inte försvarar någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Som sagt har jag aldrig sagt att det är ok. Varför påstår du detta?

Jag skyddar inte mobbare istället för dom "utsatta". Om något så tycker jag att alla mobbarna ska ställas inför rätta inte bara en. Där har du en bättre jämförelse

Du har gett uttryck för detta genom större delen av din medverkan i tråden. Men det var väl bra att du kunde berätta vad du vill och står för på ett tydligare vis. Har jag varit otrevlig ber jag om ursäkt, jag blir bara så oerhört upprörd av all den hjärtlöshet som uppenbarligen finns i det här samhället.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du har gett uttryck för detta genom större delen av din medverkan i tråden. Men det var väl bra att du kunde berätta vad du vill och står för på ett tydligare vis. Har jag varit otrevlig ber jag om ursäkt, jag blir bara så oerhört upprörd av all den hjärtlöshet som uppenbarligen finns i det här samhället.

I större delen av tråden? Det får du gärna backa upp i så fall.

Det jag försvarar är t.ex saker som framförs som ha varit sagt (i media) men som inte alls är sant. Inte ens om det handlade om Stalin eller Hitler hade jag varit annorlunda. Ett falskt påstående är ett falskt påstående oavsett om det är till för- eller nackdel för en "dålig" person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

I större delen av tråden? Det får du gärna backa upp i så fall.

Gör det senare, behöver gå ifrån den här diskussionen en stund

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Behövs varken större grupper eller storskaliga krig för terrorism. Gruppen bildades under annat namn 2004, finns att läsa om bakgrund i länken nedan.

http://www.rikshjalpen.com/sida2.html

Ett tips är att läsa på lite om du ska posta så stöddiga kommentarer, för det hela blir bara komiskt när det visar sig att du inte vet vad du pratar om.

Jag har redan läst deras bakgrund. De var ett okänt gäng fram till syrtienkriget. Killen som sprängde en bomb i sthlm var visserligen islamist, men inte till is som det hävdades tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Nej. De tar bara inte emot dessa. Ungern har dessutom visat sig vara en riskzon för invandrare. Eller har du missat de problem som finns kring gränspolisen på gränsen mot Ungern? Att de inte söker sig till Danmark är väl ganska uppenbart det med med tanke på att Danmark gör att för att göra det så svårt för just invandrare att leva i landet och då menar jag inte bara sänkta bidrag utan lagar som reglerar invandrares rätt till jobb och utbildning. Ungefär det SD försöker göra..

Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem. Dessutom får du gärna förklara för mig hur Sverige ska kunna ta emot så många som vi gör när det finns varken jobb eller bostäder? Ska vi slänga ut studenter och fattiga svenskar på gatorna för att göra plats åt flyktingar?

Du ser bara så långt ögat når. Förklara varför vi ska hjälpa dessa unga killar som kommer hit och utger sig för att vara barn, istället för de stackars kvinnor och barn som faktiskt är kvar i eländet? Det är så förbannat tragiskt alltihop.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Snälla, se denna video och återkom med ett svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men om de lovar att inte arbeta med SD eller förlita sig på passivt stöd från SD så är det väl bra att de följde det, eller? Allt annat hade väl varit odemokratiskt?

Dubbelstandard eller? Det är odemokratiskt att KD bryter ett löfte, men när alla andra bryter löften hela tiden så är det bara som det ska vara? Det är ju bara representativ demokrati där dom får göra vad dom vill eller?

Citat:

Om alla partier valde att vi skulle bli en diktatur så hade vi blivit en diktatur och inte en demokrati, men beslutet att bli en diktatur hade ju fattats på demokratiska grunder i en demokratisk process. Alla beslut fattade av vår valda kongress är ju fattade enligt vår definition av representativ demokrati. Förstår inte hur svårt det ska vara att förstå.

Svårt att förstå? Jag sa ju själv att det skulle vara en demokratisk väg men i slutändan hade inte resultatet blivit demokratiskt.

Citat:

Det spelar ingen roll om dom nästan avspeglar verkligheten eller ej, de är fortfarande bara undersökningar som ett fåtal har svarat på och därmed inte nog grund att vända sin politik efter. Befolkningen, väljarna, säger alla vad de tycker på valdagen. Allt däremellan är bara brus eller spekulation.

Då kanske du kan förklara varför dom som visar under 20% för SD är mer seriösa?

Citat:

Det har jag inte sagt, bara att ~87% valde att lägga sin röst på ett parti som gick ut och sa att samarbete med SD är otänkbart. Hade de tyckt att samarbete med SD var så viktigt så hade de röstat på något annat parti, och eftersom det inte fanns något annat parti förra valet så hade de fått starta sitt eget parti om det nu var så viktigt att rösta på ett parti som samarbetar med SD. Alternativt rösta direkt på SD förstås, men sannolikt är det en stor andel som aldrig hade kunnat tänka sig att rösta på SD själva men som ändå tycker att de är värda att samarbeta med för att få igenom sin politik. Det gör det inte odemokratiskt utan det är helt naturligt och självklart i en demokrati med kompromisser.

Precis, alltså vet vi att många tyckte att man skulle samarbeta med den frågan var inte tillräckligt stor på deras prioriteringslista så man bytte inte parti bara för det. Hade inte jag heller gjort. Självklart kompromissar man. Men poängen var snarare att man påstår att det är 87% som inte vill samarbeta med SD när det är falskt. Man påstår alltså att väljarna tycker så på en väldigt lös grund.

Citat:

Det var du som påstod att jag inte alls läst på om opinionsundersökningarna eller följt dom och det var bara ett svar på det. Jag har pluggat en del statistik och känner väl till hur det fungerar med urval osv. och det funkar ganska bra men det ändrar inte faktumet att det bara är en undersökning. Ytterst få opinionsundersökningar frågar ens en promille av befolkningen jämfört med valet som har ett deltagande på runt 80% av röstberättigade.

Ok förlåt om det var lite otrevligt svar. Men som sagt, om undersökningen har visat sig vara nära korrekt tidigare så är det underligt att kalla det för en oseriös undersökning.

Citat:

Det är mycket som kan påverka att man säger en sak i en undersökning och sen agerar på ett annat sätt i skarpt läge, exempelvis var det många som inte vågade säga att de röstade på SD ens till en okänd person som genomförde en undersökning, men i vallokalen så är det ju ingen som ser vad du röstar på liksom. På samma sätt kan man säga att man kommer att rösta på ett parti för att få andra partier att lyssna lite mer på dem även om man aldrig sen skulle rösta på dem. Eller så väljer man att inte rösta ideologiskt utan taktiskt, som de som sa att de skulle rösta M men sen stödröstade på de små allianspartierna som riskerade att åka ut. Partier som inte riktigt ses som rumsrena har ju en nackdel i intervjubaserade opinionsundersökningar då få vågar erkänna att de röstar på ett sånt parti, men samtidigt har exempelvis SD en stor fördel i webbaserade undersökningar då de är extremt bra på att mobilisera deras sympatisörer, i alla fall när det gäller något så enkelt som att svara på en undersökning.

Ligger en del i det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Du har uppenbarligen inte ägnat tanken åt att SD är i en helt annan position än S. S är ju med och styr. Hade SD styrt nu och brytit sina löften, motsagt sig själva osv så hade dom garanterat störtat i väljarantal dom också

Du menar exakt det som hänt Miljöpartiet?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Just nu är det på tok för mycket käbbel i politiken och vår ledare Löfven är tyvärr inte rätt man för att leda landet. Tyvärr tror jag inte att någon av de partiledare som finns idag är rätt. Det är ingen som törs ta plats och alla skyller på varandra eller SD.
Jag tycker SD har rätt på många punkter då man tyvärr hör för mycket om göteborgsskjutningar, malmösprängningar och stockholmnötter som lurar polisen i bakhåll för att kasta brunnslock på dem.
Detta är inte ett normalt beteende hos svenska folket.

Varför DÖ dog tror jag är en möjlighet för alliansen att börja på nytt och då ta hjälp av SD som de har börjat flörta med så smått. De har sen DÖ inte fått prata alls med SD men nu plötligt så finns det en möjlighet att få bygga nya lag.

Jag skulle också vilja veta hur våra kära politiker ska lösa pensionen om så där 15-20 år då många av de personer som idag kommer in i landet och inte kommer hinna jobba ihop tillräckligt? Vem ska betala detta kalas?

Tyvärr kommer inget hända utan allt kommer bara gå ut på att vi ska rädda alla för annars är man rasist.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem

Ja vad kommer hända nu egentligen?
Troligen inte så mycket.
Alliansens röstsiffror har inte direkt pekat uppåt sedan valet i diverse opinionsundersökningar så bryter de samarbetet helt och begär nyval så riskerar allianspartierna förlora röstandelar. Utöver detta kan de beskyllas för att gunga båten i ett läge där Sverige har ett flertalet stora utmaningar att ta hand om vilket också kan ligga alla allianspartier i fatet.
Man kan argumentera för både för/nackdelar på flera håll men troligtvis är det partiledarna och deras respektive stabsuppsättning som kommer behöva ta beslut här och där tror jag det gagnar de flesta att streta emot lite grann och sedan ingå i en lösare överenskommelse än DÖ, men med liknande upplägg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Du menar att dem ställer krav på invandrarna och inte ger dem sprillans nya iPhones, nyrenoverade lägenheter och bidrag? Dessa människor har inget intresse av att lära sig det svenska språket eller kulturen om man inte sätter krav på dem. Dessutom får du gärna förklara för mig hur Sverige ska kunna ta emot så många som vi gör när det finns varken jobb eller bostäder? Ska vi slänga ut studenter och fattiga svenskar på gatorna för att göra plats åt flyktingar?

Du ser bara så långt ögat når. Förklara varför vi ska hjälpa dessa unga killar som kommer hit och utger sig för att vara barn, istället för de stackars kvinnor och barn som faktiskt är kvar i eländet? Det är så förbannat tragiskt alltihop.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Snälla, se denna video och återkom med ett svar.

Nej. De ger dem inte nya sprillans iphones... Eller nyrenoverade lägenheter. Bidrag får man eftersom man är en svensk medborgare. Du är dessutom inte lite generaliserande där inte.. Att det finns jobb måste man vara blind för att inte se... Nästan varenda sektor inom det kommunala skriker efter folk. Ingen har heller sagt att man ska kasta ut studenter och fattiga svenskar. Ska du ge dig in i en seriös debatt se då för tusan till att ha rätt information och inte skit du läst på flashback. För just nu skämmer du bara ut dig själv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds