Samma här - gick och köpte en i går för att testa (Elgiganten, avhämtning i butik funkade bra). Fick enkelt i gång den via 3,5 mm plugg in i en datorhögtalare och instruktioner från appen i Iphone. Sen drog jag ur 3,5-mm-pluggen och körde ir-spdif in i separat dac kopplad till stereon och streamade Tidal Hifi via Google Chrome från en Win7-dator.
I Google Chrome väljer man att "casta" webbflikar (det dyker upp en symbol vid menysymbolen uppe till höger) men tror att detta fortfarande är beta. Man kunde välja på tre olika streamingkvaliteter, som hette 480p, 720p och 720p + hög bitkvalitet eller liknande, alltså mer relaterat till video. Jag valde högsta. Funkade smidigt och bra, MEN! det blev tysta hack i musiken på nån tiondels sekund några gånger (är det detta som kallas drop out?). Första kom i andra låten jag lyssnade på. Oklart om det beror på avstånd till mottagare, bandbredd, betamjukvara eller nåt annat. Ska testa vidare på söndag. Men känns inte så lovande med tanke på att det var fritt fram för radiovågor mellan wifi och Cromecast.
Testade att stream Spotify från mobilappen (iphone) men hitade ingen cast-symbol att klicka på.