Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

Har snart gått 48h sen stolen packades men DHL har fortfarande inte hämtat försändelsen... känns som att allt kring detta bolag är tvivelaktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var samma sak för mig igår, fick ett trackingnummer men sen stod trackingen bara tom i över 2 dagar, men nu ringde DHL för 20 min sen och stolen levereras ikväll! Jag fick i stort sett bara 1 statusmeddelande:

Permalänk
Medlem

Fick detta mail precis, jag beställde "silverstone <- fan vad jag hatar att skriva det jävla skit namnet"

Hej.

Din order är nu packad och väntar på upphämtning av transportören.
Transportören kommer att kontakta Er inom ett par dagar för att boka dag och tid för leveransen.

OBS! Var noga med att syna försändelsen innan du skriver på fraktsedeln. Vid skada på emballaget ska detta noteras till chauffören.

Sändningen transporteras av: DHL Freight
Ditt sändningsnummer är: 6565348345412
Klicka här för att spåra din sändning: 995793485

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Dx Racer Silverstone för 995kr förväntad leverans i v. 43
min polare har samma stol och gav 2500kr, vet därav att jag både gjort ett kap och får en skön stol då jag provsuttit hans

min gamla kinnarps som gått i arv hos åtminstone 3 pers i min gamla studentkorridor har verkligen gjort sitt haha.

edit: läste lite längre bak i tråden, jag beställde den 6/10 och fick min orderbekräftelse 15:31.
jag har inte fått något mail om slut i lager, så hoppas fortfarande på att stolen dyker upp.....

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Oj, kunde inte tänka mig att Staples skulle vara okänt för någon.
http://www.staples.se/content/static/customerservice/aboutus/...
En enkel google-sökning ger dig nog de svar du önskar om inte annat.

Angående stolen så har jag som sagt ingen aning, jag har beställt en och hoppas på det bästa helt enkelt.

aja, nu kör vi! testarockså! stol o diskmedel för 900kr, värt o chansa! ;d

kul för alla som verkar få sina stolar, tråkigt bara att vi e rätt många som inte fick...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Kolla på hjulbasen samt armstöden de är inte riktigt lika. Tycker det verkar skumt lågt pris ändå.

Det är äkta DXRacer, bara en äldre modell. Deras stolar ändras hela tiden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Första levererade stolen

Hej allihop!

För mig har allt detta gått väldigt smidigt. Jag fick en orderbekräftelse på min Monza den 7e oktober. Den 13e fick jag ett mail om att min order var packad och den 14e fick jag ett SMS från DHL för att bestämma tid för leverans av varan. Tiden de föreslog var 10-12 idag (dvs 15e oktober) och jag har nu fått mitt paket och allt verkar vara i sin ordning. Stolen packades i DXRacer kartong och så vitt jag kan se är allt äkta.

Såhär ser det ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinksteffe:

Hej allihop!

För mig har allt detta gått väldigt smidigt. Jag fick en orderbekräftelse på min Monza den 7e oktober. Den 13e fick jag ett mail om att min order var packad och den 14e fick jag ett SMS från DHL för att bestämma tid för leverans av varan. Tiden de föreslog var 10-12 idag (dvs 15e oktober) och jag har nu fått mitt paket och allt verkar vara i sin ordning. Stolen packades i DXRacer kartong och så vitt jag kan se är allt äkta.

Såhär ser det ut:

http://i.imgur.com/70wUdJI.jpg

http://imgur.com/6HlStUi.jpg

http://imgur.com/lDEUk4D.jpg

Ahhh... serbra ut... Vilken köpte du?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@slinksteffe Den såg riktigt trevlig ut, ser ut att motsvara en lite nyare modell av D serien? Kul att det löste sig för några iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av inquam:

Ahhh... serbra ut... Vilken köpte du?

Om du menar vilken modell jag köpte så står det skrivet, men Monza var det

Skrivet av KKay:

@slinksteffe Den såg riktigt trevlig ut, ser ut att motsvara en lite nyare modell av D serien? Kul att det löste sig för några iaf

Jag kan inte påstå att jag har någon koll, men enligt manualen verkar det faktiskt vara deras D serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Jag beställde en Dx Racer Silverstone för 995kr förväntad leverans i v. 43
min polare har samma stol och gav 2500kr, vet därav att jag både gjort ett kap och får en skön stol då jag provsuttit hans

min gamla kinnarps som gått i arv hos åtminstone 3 pers i min gamla studentkorridor har verkligen gjort sitt haha.

edit: läste lite längre bak i tråden, jag beställde den 6/10 och fick min orderbekräftelse 15:31.
jag har inte fått något mail om slut i lager, så hoppas fortfarande på att stolen dyker upp.....

verkar få min! detta kom på mailen precis

Hej.

Transportören kommer att kontakta Er inom ett par dagar för att boka dag och tid för leveransen.

OBS! Var noga med att syna försändelsen innan du skriver på fraktsedeln. Vid skada på emballaget ska detta noteras till chauffören.

Ditt sändningsnummer är: xxxxxxxxxxxx
Klicka här för att spåra din sändning: xxxxxxxxxxx

Hälsningar, Trademax
www.trademax.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av totamish:

Plastfot eller metall?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Beställde Mantorp.

Kul att stolarna börjar komma!

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Plastfot eller metall?

Plast

Permalänk
Medlem

@Lowkey:
Du var väl den ända som fick den stolen då :/

Permalänk
Medlem

De som fått stolarna, är det bra kvalité? Hur känns dom?

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@totamish: Tack, ser bra ut för den pengen. Håller tummarna på att min kommer. Ingen avbeställning men vecka 43 från Chilli skall den skickas.

Beställde mantorp.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

fick precis mejl på att min silverstone har skickats ut med DHL.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@WalrosZ:
Du var väl den ända som fick den stolen då :/

Har fått bekräftelse på min Silverstone idag också, beställde den 6/10

Visa signatur

Permalänk

Foten på min Monza är metall, det verkar vara en gedigen stol av bra kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Jag beställde en Silverstone den 6:e okt och har inte fått något mejl om att den skulle avbrutits, direktbetalade. Den har dock ändrats från v42 till v43. :/ Och jag är inte ens i Sverige v45-46... Känns ju bra om de börjar skjuta fram det vecka för vecka

Fick nu detta på mejlen:

"Hej.

Ditt sändningsnummer är:
Klicka här för att spåra din sändning:

Hälsningar, Trademax
www.trademax.se

Sent via Logtrade Distribution"

Får se hur detta går och vad som erhålles, prognosen ser rätt bra ut med tanke på vad som tidigare presenterats i tråden.

Permalänk
Medlem

@Zyzlite: verkar nästan så

Permalänk
Medlem

man kan väl skönja nån form av mönster att vi som beställde den 6/10 verkar få våra stolar men det är mer osäkert för folk som beställt 7/10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma för mig och brorsans stolar!

Fick detta mail:

Hej.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En fråga till er vad är vikten på eran kartong som köpt endast en stol? Har 2 st stolar som ska komma hem därför jag undrar! Rädd att dom kanske glömt en stol!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

En fråga till er vad är vikten på eran kartong som köpt endast en stol? Har 2 st stolar som ska komma hem därför jag undrar! Rädd att dom kanske glömt en stol!

25 Kg stod det på mina leverans.

Permalänk
Medlem

man blir ju lite avundsjuk xD
dum som man va så väntande man 1 dag o beställde 7:de

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Min DXracer är i metall.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

man blir ju lite avundsjuk xD
dum som man va så väntande man 1 dag o beställde 7:de

Jag beställde 7:e ca kl 17.30 men kanske är beroende vart i landet man bor?

Ok paketet väger 50kg så då är det 2 stolar!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Även jag har fått mail om att stolen är packad Beställde Silverstone den 7:e 15.00.

Hej.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail angående bekräftelse precis, härligt klipp isåfall om nu stolen kommer. Någon som fått sin SilverStone och kan ta lite bilder eller länka till den modellen i Dxracer sortiment som är mest lik?

Jag har forskat lite i Trademax och dom är tydligen en av dom största grossisterna i Sverige när det kommer till möbler etc. Så trovärdiga är dom absolut, däremot tror jag inte dom är särskilt vana eller inriktade på privatkunder.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED