Permalänk

Redirect folder*

Hej!

Behöver hjälp med en sak som jag inte kan lösa själv, för hur jag är vrider och vänder på det så blir det antingen rikligt dyrt i server konfigurationer eller så hamnar jag i en "dead-end".

Har en server som jag använder till en hemsida som är en "fil delnings sida", och jag vill ha apache med php, mysql med mera på SSD'n för snabbare laddnings tider. (Vet att Nginx är bättre, om man vill ha snabbare laddnings tider.)

Och sedan enbart alla filer på en separat HDD, (dom som blir uppladdade och nedladdade).

Jag vet att detta inte är en optimal konfiguration, utan man har en server som till handhåller webb sidan och en särskild för förvaring av filer.

I alla fall, i "www" där alla filer ligger till webb sidan finns "files" och den foldern vill jag ha redirected som alla filer som hamnar i den åker till en annan hård disk i samma server konfiguration.

Det värsta är att jag har letat efter "koden" i uppladdnings skriptet men kan inte bara hitta det, om det eventuellt skulle finnas möjlighet den vägen att skriva om något.

Har löst alla problem, förutom detta :/ (har ett annat också, men det är inte relevant nu)

Har sökt om det skulle kanske finnas något program eller liknande men har inte hittat något, har sett att vissa Windows folders, tex pictures, documents kan man "change where files in this folder are stored to another place on this hard drive or another drive".

Tacksam om någon kan lösa detta problemet, operativ systemet är Windows Server 2012 R2.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Kollat på ownCloud?

Permalänk
Skrivet av Fuusko:

Kollat på ownCloud?

Ser riktigt fint ut, fast gillar inte "registrera account funktionerna" jag gillar simpelheten.

Sen är den kanske en annan fråga vad andra alla gillar*

Du vet ingen demo sida, som man kan se hur första sidan ser ut som man får en mer helhets bild?

Hittade demo*

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Det går att montera mappar med junctions. Finns i kommandotolken eller med verktyget https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896768.asp...

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Det går att montera mappar med junctions. Finns i kommandotolken eller med verktyget https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896768.asp...

klockrent! Använde "mklink" som finns inbyggt.

Det magiska ordet var alltså junctions, fungerar riktigt smidigt.

Tack!

Visa signatur