Bilder på ditt senaste inköp (2015)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kinkyboo:

Nytt trevligt tangentbord, Vortex Poker 3 ISO nordic med vita cherry mx
http://i.imgur.com/kqnV9lV.jpg
Dota knappen var köpt vid ett tidigare tillfälle men den får hänga med i alla fall.
http://i.imgur.com/ff7TLu9.jpg
Rätt stor skillnad jämfört med mitt gamla tangentbord (Corsair K70)
http://i.imgur.com/MpiBNNS.jpg

Hur mycket kostade det och vart köpte du det?

Permalänk
Medlem

En "ful booster" som komplement till originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur mycket kostade det och vart köpte du det?

Tjena, köpte den hos https://corus-kb.com/en/ för ca 150 €. Inga konstigheter alls, det är Amazon som har hand om deras lager så den kom i en Amazon låda, tog ca 7 dagar att leverera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Diggar hur du säger "ny" när det står 2011 på CPUn loool

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Diggar hur du säger "ny" när det står 2011 på CPUn loool

Mitten av 2013 släpptes den och den är ny eftersom jag köpte den som ny.
Tänker man som dig finns det inga nya exemplar av xbox one eller ps4 att köpa de är ju från 2013
Sen att det står 2011 vet jag inte varför men kanske har med att grundarkitekturen (bulldeg) kom då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Mitten av 2013 släpptes den och den är ny eftersom jag köpte den som ny.
Tänker man som dig finns det inga nya exemplar av xbox one eller ps4 att köpa de är ju från 2013
Sen att det står 2011 vet jag inte varför men kanske har med att grundarkitekturen (bulldeg) kom då.

Fin processor du köpt, jag önskar jag hade skaffat den när den kom, då hade jag ej suttit på 5960X idag.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag i nya läderskyddet

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Blev en till klocka.. Dock begagnad från en pantbank då dom hade den tidigare modellen som jag gillar mer än den nya!

Permalänk

So I went to GameStop today...

Jag vet inte vad som kom över mig. :_:

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Lyckades få tag i nya läderskyddet

Snyggt! Vart fick du tag på det?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Snyggt! Vart fick du tag på det?

Kollade runt ett tag och till slut såg jag att att macforum hade några kvar. Tycker de flesta läderskal är schysta så var ett svårt val, bra jobbat av Äpple!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Kollat runt i evigheter på kontorsstolar o.s.v. och det slutade på en boll...
Haft den under dagen och det är riktigt nice måste jag säga. Har aldrig suttit så rakt och "riktigt" som nu.

Nästa steg är ett höj- och sänkbart bord. Steget efter det är att flytta till nått större än 21 kvadrat.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Hämtades ut i fredags men likväl, bytte ut min 5S till en 6S Plus. Tycker egentligen att Plus är på tok för stor och var inställd på att behålla min 5S till kanske 7S eller 8, men batteritiden var inte acceptabel (ens från dag 1). Dessutom blir man lite trött på att alltid ha en fullsmockad telefon när 64gb inte räckte. Fick nu långt över en dags batteritid samt 128 nya gb att fylla.

Slog även till på förra årets modell av läderskalet (Olive Brown) vilket klickade bra med guldnyansen. En månads väntan på den nya modellen (i sadelbrun) kändes lite för långt.

http://i856.photobucket.com/albums/ab125/Masquerade17/IMG_9338.jpg

Hur sitter läderskalet som är för vanliga 6an? Sitter det bra? Inte tight eller så?

Permalänk
Medlem

Kändes som att det var dags för en ny leksak Suzuki RMZ 250

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Hur sitter läderskalet som är för vanliga 6an? Sitter det bra? Inte tight eller så?

De första timmarna sitter det lite tight, det vill säga den skyddande "kanten" runt skärmen är aningen mindre än vanligt. När skalet satt in sig så är det vad jag kan se ingen skillnad mot hur 6S-skalen skall sitta. Bifogar ett par bilder som kan hjälpa att avgöra hur det sitter:

Planen var först att jag skulle köpa 6S-varianten senare, men jag är kanonnöjd med detta nu när det satt in sig.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte denna på Clas Ohlson Insjön efter jag lämnade tillbaka en annan i Mora. Över föväntan, och den enda musen i full storlek som jag faktiskt gillar.

En liten uppdatering.
För ett tags sedan fick jag ( han gav mig den på plats ) en komplett boxad DexDrive efter ett Tradera Köp (vi bor i samma ort). Det visade sig att den fungerar utmärkt på min Retro PC, men, inte på min mera moderna bärbara med en Serial -> USB kabel. Dags att spela som Sephiroth i FF7

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

NPKC Rainbow Keycaps från Massdrop

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

En allround zoom till nya kameran.

Permalänk
Medlem

Det blev en Volvo!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vackert!

Permalänk
Hedersmedlem

Tjöpte två råsa biljetter till Copenhagen Beer Celebration igår. Finns fortfarande kvar, förra året tog de slut på några minuter. Fler biljetter i år tror jag.

http://www.billetnet.dk/artist/copenhagen-beer-celebration-20...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Blev en "Prova-på" husvagn. Kabe Briljant -79

En ny(are) kombi. V70 -07/08 Classic, 9k mil, 1 ägare.

Samt en ny tröja till lillkillen.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

http://i.imgur.com/jusXUfr.jpg
Blev en "Prova-på" husvagn. Kabe Briljant -79

http://i.imgur.com/HiSVymX.png
En ny(are) kombi. V70 -07/08 Classic, 9k mil, 1 ägare.

http://i.imgur.com/gcW7760.jpg
Samt en ny tröja till lillkillen.

får man fråga vad du fick ge för bilen, är själv på jakt efter en sådan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

får man fråga vad du fick ge för bilen, är själv på jakt efter en sådan.

Fick den till ett bra pris av en kompis som är bilförsäljare. 75k, i det priset ingick service (mellan), nya vinterdäck på fälg (!), samt byte av någon slitage del som jag ej kommer på vad det heter nu. Annars ligger dom ganska stadigt runt 90 - 100k i det skicket.

Är otroligt nöjd med bilen, haft den ca 2 månader. Dricker mindre än vad jag väntade mig.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Fick den till ett bra pris av en kompis som är bilförsäljare. 75k, i det priset ingick service (mellan), nya vinterdäck på fälg (!), samt byte av någon slitage del som jag ej kommer på vad det heter nu. Annars ligger dom ganska stadigt runt 90 - 100k i det skicket.

mm, bra pris

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nya lurar Skönt att få köra trådlöst äntligen

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

Nya prylar för under 60 kr!

Värdelösa 50mm fläktar. Kostade dock endast 5kr styck på inet så därför köpte jag tio

Samt en R2D2 i Lego med motor och lite program. Köptes begagnad samt utan manual (som jag hittade på nätet) för 5kr. Fattades dock lite delar men inget som märks.
Några timmar nöje var det iaf.

Permalänk
Medlem

Potatisfoto på en impulsinvestering i ett otroligt skönt, gediget och framförallt nonsensfritt tangentbord med härligt klickande blå switchar! Det har en del att leva upp till, det ersätter ett enkelt IBM rubberdome från 1995 som medföljde min första PC och som sedan dess har använts till till samtliga PC i min ägo fram till idag. Skulle vara intressant att se hur många netryckningar de tangenterna varit med om. Det har i alla fall fått utstå otal slag och hårda ord men är still going strong. Återstår att se om detta klarar 20 år, förhoppningsvis får det en mildare tillvaro...

Grymt snabb leverans från maxfps.se (numera maxgaming.se)!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

https://imagizer.imageshack.us/v2/735x551q90/909/XMdaIG.jpg

Nya prylar för under 60 kr!

Värdelösa 50mm fläktar. Kostade dock endast 5kr styck på inet så därför köpte jag tio

Samt en R2D2 i Lego med motor och lite program. Köptes begagnad samt utan manual (som jag hittade på nätet) för 5kr. Fattades dock lite delar men inget som märks.
Några timmar nöje var det iaf.

Vad gör man med så många dåliga fläktar? Funderade också på att beställa 10, men när jag kom på att de skulle ligga och skräpa ångrade jag mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kom hem med ett nytt grafikkort. Tyckte det var högtid att uppgradera från mitt Geforce 750.

Sen att jag fick se och höra att man visst fick spelet "Heroes of the Storm Kaijo Diablo" på köpet. Inte för att jag är mycket över för den typen utav spel ( dvs jag spelar inte det överhuvudtaget ). Men det är alltid trevligt med oväntade överraskningar. Dom goda då, ska jag väl inflika.

Blev ett par nya dojor.

Kunde sen inte låta bli att buda hem dessa från Tradera.
Tjugospänn, det var dom värd.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10