Vänstra snäckan är nästan helt tyst(Shure SE-215)

Permalänk
Medlem

Vänstra snäckan är nästan helt tyst(Shure SE-215)

Hej,
Köpte igår ett par Shure SE-215 och efter 1 timmes användning så slutade helt plötsligt vänstra snäckan att fungera. Jag trodde att det var ljudkällan(Samsung Galaxy s6) men jag testade sedan hörlurarna på en iPad och datorn men fick exakt samma resultat, vänstra snäckan är nästan helt borta, med max volym på datorn hörs knappt vänstra luren. Jag testade även att byta plats på höger och vänster kontakt till lurarna utan någon som helt skillnad. Utifrån detta gissar jag att vänstra snäckan är trasig men jag kan ha fel(?) Är det någon som vet hur man kontaktar Shure för retur eller ska jag bara gå till butiken jag köpte dem?
Tacksam för svar.
Mvh Mattias

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Du borde kunna gå till butiken för att få ett nytt par hörlurar om du har kvittot kvar

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till butiken. Kommer inte vara några problem att få ett par nya direkt.

Skulle du ha slängt kvittot så kan dom skriva ut ett nytt om du visar ditt kontoutdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Du borde kunna gå till butiken för att få ett nytt par hörlurar om du har kvittot kvar

Skrivet av tudz:

Gå tillbaka till butiken. Kommer inte vara några problem att få ett par nya direkt.

Skulle du ha slängt kvittot så kan dom skriva ut ett nytt om du visar ditt kontoutdrag.

Kvittot har jag kvar så då går jag tillbaka till butiken. Tack för hjälpen.
MVH

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Sitter kontakterna i ordentligt? Vad händer om du byter kontakterna mellan snäckorna (d.v.s. vänster kabel till höger snäcka och vice versa)?