Första gången jag skriver här och kanske lägger denna tråd fel men skit samma, det är såhär att jag har problem med min nybyggda dator och efter att frågat på andra forum har jag fått reda på att moderkortet förmodligen är sönder. Men tänker fråga här också och är jätte tacksam för hjälp!
Det är såhär att när jag spelar CS:GO så börjar det lagga efter ett tag och sedan fryser det. När jag spelar BF 4 kan jag lira i 10 min sedan börjar spelet lagga och tillsist fryser det. Komplett har haft inne moderkortet och böjt tillbaks sneda "anslutningar" i processor sockeln dock hjälpte inte detta och alla komponenter ligger på normala temperaturer. Så vad tror ni kan moderkortet vara sönder? Vill inte köpa ett nytt moderkort och konstatera att det inte hjälper. Någon har även sagt att det kan ha och göra med nätagget, tvivlar dock på de.
Moderkort: ASUS Maximus IIV Ranger
GPU: GTX 660
CPU: intel core i7- 4790k
Ram: HyperX 16 GB
Nätagg: CM 650 w
Chassi: CM Storm Trooper
Skulle du vilja beskriva lite grand hur du gick tillväga när du byggde ihop din dator?
Vad får dig att tro att du hade sneda pins i CPU-sockeln?
Varför tror du att det är just moderkortet?
Får du felmeddelanden innan datorn krashar?
Jag tycker att du skall börja med att ta reda på vilklen komponent det är
CPU, GPU etc
@StuntmanMike: Jag har vattenkylning från intel som jag fick av komplett. Min processor blev väldigt varm innan, cirka 100 grader dock skickade jag in moderkortet till komplett som upptäckte att där var 3 böjda pins. De böjde tillbaks de, sedan fick jag vattenkylning också och nu är den på normala temperaturer cirka 65 grader när jag lirar. När det gäller kylpastan har jag varit noga med att inte få för mycket eller för lite, går efter ett riskorn
@ThomasLidstrom: Jag var givetvis försiktig när jag byggde min dator då det inte är en nyhet att komponenterna är känsliga mot statisk elektricitet. Annars var det inget konstigt. Komplett konstaterade att där var 3 böjda pins som de sedan böjde tillbaks, dock kan de ju vara skadade. Någon gång har jag fått felmeddelande som att drivrutinerna slutat fungera men det har bara hänt en gång. Givetvis är de uppdaterade. Windows påstår att jag ha ett falsk operativsystem. Borde inte ha med det o göra dock. Ska kolla på dina länkar. Tack!