Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Ja det börjar bli dags, lugnar mig ett par dar dock... men att börja preppa och fixa med en backup nu är inte fel
Ska bli intressant och se om det blir så stor skillnad på en iPhone6

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:
Skrivet av Juicis:

Ja det börjar bli dags, lugnar mig ett par dar dock... men att börja preppa och fixa med en backup nu är inte fel
Ska bli intressant och se om det blir så stor skillnad på en iPhone6

Vaknade upp till 12 uppdateringar i Cydia och en jävla storm på Reddit. Backade upp och återställde till 9.0.2 direkt när jag kom till jobbet, installerade ett virtuellt W10 på Macen och jailbreakade helt felfritt! Mycket skit som inte funkar än dock, det värsta är väl att PreferenceLoader inte är uppdaterad vilket resulterar i att tweaks inte dyker upp i Inställningar.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Körde nyss restore till 9.0.2 på 2st gamla iphone5's och därefter jailbreak.
Funkar hur bra som helst :D.

Får se om man orkar köra restore på ipadsen och min och fruns iphone6/6+.
Väntar nog tills mina tweaks jag inte kan leva utan blir uppdaterade.
(Springtomize, FolderEnhancer, Calendar on Lockscreen, Auxo Legacy Ed.)

Permalänk
Medlem

PreferenceLoader är nu uppdaterat va? Får bli att jaila min iphone 6s Drar jailbreak mera batteri elle?

Edit: Vad är era bästa tweaks? Mina:

Phantom (för snapchat)
Adblock
f.lux (så jävla bra!!! Justerar skärmstyrkan så den inte blir lika intensiv)
Anchor (Placera ikoner vart som helst på homescreen)
Watch notifications (ändrar stilen på notiser som ploppar upp på en låst skärm)
iCleaner

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

PreferenceLoader är nu uppdaterat va? Får bli att jaila min iphone 6s Drar jailbreak mera batteri elle?

Edit: Vad är era bästa tweaks? Mina:

Phantom (för snapchat)
Adblock
f.lux (så jävla bra!!! Justerar skärmstyrkan så den inte blir lika intensiv)
Anchor (Placera ikoner vart som helst på homescreen)
Watch notifications (ändrar stilen på notiser som ploppar upp på en låst skärm)
iCleaner

Dessa klarar jag mig inte utan:

betterFiveColumnHomescreen
betterFiveIconDock
CCLoader
f.lux
Minimal Hosts Blocker (Tips: bättre och lättare än Adblock, finns på https://arcetera.github.io/)
Protean
QuickActivator
Speed Intensifier

Resten av min lista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MI-hUR2K7Agq3ogY6Wcev...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

PreferenceLoader är nu uppdaterat va? Får bli att jaila min iphone 6s Drar jailbreak mera batteri elle?

Edit: Vad är era bästa tweaks? Mina:

Phantom (för snapchat)
Adblock
f.lux (så jävla bra!!! Justerar skärmstyrkan så den inte blir lika intensiv)
Anchor (Placera ikoner vart som helst på homescreen)
Watch notifications (ändrar stilen på notiser som ploppar upp på en låst skärm)
iCleaner

NoSlowAnimations
Battery Life
Ah! Ah! Ah!
IfFound2
Zeppelin

Edit: Någon med 5S som kör iOS9? Lagg? Stuttering? Flyter det på? Sitter med 8.3 nu.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Tog bort mitt jailbreak, fortfarande väldigt ostabilt. Väntar till iOS 9.1 kommer ut.

Permalänk

Sen jag har haft en jailbreakad Iphone 5 med iOS 7.1.2 i typ mer än ett är så känner jag mig helt inlåst med min nya IPhone 6, var iOS 8.1.2 när jag fick den men skyndade mig att installera iOS 8.4.1 via iTunes då jag hade hört att den både är stabilare, snabbare osv dvs mer 'mogen'.
Och jag kände att flyger blev mycket bättre, mindre stutters osv. Och jag trodde jailbreak fanns då jag sett tidigare jailbreak funkar till iOS 8.0-8.4 men jag har 8.4.1..

Finns semi jailbreak här http://m.pangu8.com/841.html men undrar hur det fungerar?

Och jailbreak har kommit till iOS 9 väl? Hur är det på en IPhone 6?
Kan jag jailbreaka om jag uppdaterar till senaste iOS? (Om det är flera som signeras så skriv gärna den).

Anledningen jag vill jailbreaka är pga phantom, fungerar phantom med iOS 9 jailbreak eller semi till iOS 8.4.1?

Kan faktiskt överväga en segare telefon för wifi, om alltså iOS 9 är segare än senaste 8an..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Sen jag har haft en jailbreakad Iphone 5 med iOS 7.1.2 i typ mer än ett är så känner jag mig helt inlåst med min nya IPhone 6, var iOS 8.1.2 när jag fick den men skyndade mig att installera iOS 8.4.1 via iTunes då jag hade hört att den både är stabilare, snabbare osv dvs mer 'mogen'.
Och jag kände att flyger blev mycket bättre, mindre stutters osv. Och jag trodde jailbreak fanns då jag sett tidigare jailbreak funkar till iOS 8.0-8.4 men jag har 8.4.1..

Finns semi jailbreak här http://m.pangu8.com/841.html men undrar hur det fungerar?

Och jailbreak har kommit till iOS 9 väl? Hur är det på en IPhone 6?
Kan jag jailbreaka om jag uppdaterar till senaste iOS? (Om det är flera som signeras så skriv gärna den).

Anledningen jag vill jailbreaka är pga phantom, fungerar phantom med iOS 9 jailbreak eller semi till iOS 8.4.1?

Kan faktiskt överväga en segare telefon för wifi, om alltså iOS 9 är segare än senaste 8an..

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, om du uppdaterar till iOS 9.0.2 så ska du använda denna http://en.pangu.io/ Annars den sidan som du länkade till för 8.4.1.

Permalänk
Skrivet av nimren:

Precis, om du uppdaterar till iOS 9.0.2 så ska du använda denna http://en.pangu.io/ Annars den sidan som du länkade till för 8.4.1.

Vad rekommenderar du, semi jailbreak på iOs 8.4.1 eller uppdatera till iOS 9.0.2 och jailbreaka där? Är iOS 8 snabbare än 9 på en iPhone 6?

Edit: Uppdaterat till 9.0.2 och installerat jailbreak. Phantom funkar och är nöjd än så länge förutom att Control Center är väldigt hackigt jämfört med 8.4.1.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vad rekommenderar du, semi jailbreak på iOs 8.4.1 eller uppdatera till iOS 9.0.2 och jailbreaka där? Är iOS 8 snabbare än 9 på en iPhone 6?

Edit: Uppdaterat till 9.0.2 och installerat jailbreak. Phantom funkar och är nöjd än så länge förutom att Control Center är väldigt hackigt jämfört med 8.4.1.

Det var anledningen till att jag tog bort jailbreak. Många av mina favorit tweaks är fortf buggiga och inte helt 100 för ios 9.

Permalänk
Skrivet av nimren:

Det var anledningen till att jag tog bort jailbreak. Många av mina favorit tweaks är fortf buggiga och inte helt 100 för ios 9.

Tog du bort jailbreak för att iOS 9 är segt eller vadå?

Phantom är det enda tweaket jag behöver, de andra tycker jag bara är för kul och att det är kul att leka och testa.

Men hur seg borde inte iPhone 6 vara om man har massa tweaks installerad?

Min iPhone 6 blev segare och har stutters efter iOS 9, något som iOS 8.4.1 nästan inte alls hade fast det var inte stutterfritt.

Verkar vara många som har problem med iOS 9 och stutters och annat lagg. Då det kan tydligen vara filer som ligger kvar från iOS 8 som gör iOS 9 segt.

Jag laddade ner iOS 9.0.2 ipsw och uppdaterade i iTunes. Men har läst att för vissa har det löst sig när de återställt telefonen och sen jailbreakat på nytt.

Tror ni jag kan bli kvitt dessa problem om jag återställer telefonen via iTunes med ipsw fil och sen jailbreakar igen?

Dock är det många som fått sina telefoner att hänga sig på Apple-loggan när de jailbreakat. Finns det chans för att det blir så även fast jag lyckades första gången?

Video på hacket/stuttering vid 0:13

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Felparkerad:

Edit: Någon med 5S som kör iOS9? Lagg? Stuttering? Flyter det på? Sitter med 8.3 nu.

Sitter med iPhone 6 och upplever den väldigt seg och hackig jämfört med iOS 8.4.1 jag haft hela tiden tills jag bestämde mig för att uppdatera den till iOS 9.0.2 för att kunna jailbreaka.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Det är bara för att Jailbreaket forf är buggigt som det hackar och har sig och vissa tweaks man laddar ner är inte riktigt optimerade än.

Permalänk
Medlem

Att iOS 9 är segt och laggigt visste vi ju redan, det har det varit från första betan. Blir inte bättre med buggigt jailbreak på det heller. Ladda ner Speed Intensifier så känns det i alla fall lite bättre. I övrigt har jag inte haft några strul alls, inte en enda krasch. Självklart är det många tweaks som inte är helt/alls kompatibla men kom igen, det har inte ens gått en vecka än.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

hejsan, sitter med en iphone 6s 9.0.2 med jailbreak, och jag tror allt funkar bra förutom när jag testade installera om cydia installer. det hon händer är när respring springbord kommer fram så stänger den ner cydia direkt, innan jag hinner klicka. vet inte om det blir så eftersom det är cydia man installerar om eller om det är fel.
ett annat fel som folk stöt på (en kort stund) är att cydia crashar hela tiden, men gjorde det när jag hade någon tweak (kommer inte ihåg vilken) men den funkar nu efter jag fick bort tweaken. men borde jag installera om ios frå ipsw och sedan jailbreaka eller ska jag fortsätta så här? allt värkar ju funka.
märkte också att badges funkar inte på sjävla cydia appen. någon annan som har samma fel?

Permalänk
Medlem

Uppdatera Pangu till 1.1, det ska vara bra mycket stabilare nu.
Har du redan jailbreakat räcker det med att göra det i Cydia.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Uppdatera Pangu till 1.1, det ska vara bra mycket stabilare nu.
Har du redan jailbreakat räcker det med att göra det i Cydia.

Det är ju skönt men ge mig Springtomize till IOS 9!!!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tog du bort jailbreak för att iOS 9 är segt eller vadå?

Phantom är det enda tweaket jag behöver, de andra tycker jag bara är för kul och att det är kul att leka och testa.

Men hur seg borde inte iPhone 6 vara om man har massa tweaks installerad?

Min iPhone 6 blev segare och har stutters efter iOS 9, något som iOS 8.4.1 nästan inte alls hade fast det var inte stutterfritt.

Verkar vara många som har problem med iOS 9 och stutters och annat lagg. Då det kan tydligen vara filer som ligger kvar från iOS 8 som gör iOS 9 segt.

Jag laddade ner iOS 9.0.2 ipsw och uppdaterade i iTunes. Men har läst att för vissa har det löst sig när de återställt telefonen och sen jailbreakat på nytt.

Tror ni jag kan bli kvitt dessa problem om jag återställer telefonen via iTunes med ipsw fil och sen jailbreakar igen?

Dock är det många som fått sina telefoner att hänga sig på Apple-loggan när de jailbreakat. Finns det chans för att det blir så även fast jag lyckades första gången?

Video på hacket/stuttering vid 0:13

https://youtu.be/MYaWJOzc54Y?t=13

Skickades från m.sweclockers.com

hah, phantom låter lite som fula gubben-tricket o_0 för övrigt, är det där "lagget" verkligen värt att hänga upp sig på om man ser till alla andra fördelar?

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

hah, phantom låter lite som fula gubben-tricket o_0 för övrigt, är det där "lagget" verkligen värt att hänga upp sig på om man ser till alla andra fördelar?

Har haft telefonen helt återställd från iTunes utan jailbreak och den är fortfarande lika hackig, förstår inte hur en iPhone 6 kan vara så hackig..
Liksom min iPhone 5 och min fars 5s med iOS 7 är väldigt mycket mindre hackigt även fast dessa är jailbreakade jämfört med min återställda iPhone 6.

Värt att hänga upp sig på.. Mja, en telefon för nästan 9k så vill man ju inte att den ska lagga/bugga och vara seg och hackig..

Android måste ha gått om iPhone i flyt?

Hur som helst så märkte jag att batteriet vart sämre med jailbreak, men är det bättre nu med nya pangu?

Vad är det för alla fördelar du menar? Jag har inte märkt någon fördel alls med iOS 9 jämfört med iOS 8, bara vissa irriterande saker som iOS 9 har, t.ex den där texten som står om man vill hoppa tillbaka till föregående app och mottagningen och allt försvinner.. Kan man stänga av det på något vis?

Edit: Kände på en iPhone 6s idag och blev helt paff när jag märkte att den hade lika mycket stutters som min 6a. Inte märkbart snabbare heller. Funderat ett tag på om det kan vara värt att punga ut 500kr för att få uppgradera till en 6s, men vilken tur att jag inte gjorde det!

Filmade lite snabbt på stutters i control center, stutters finns på väldigt många ställen men fick just med control center på film.
iPhone 5 hade inte stutters när den lanserades av vad jag kommer ihåg? Med iOS 6?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får ForceGoodFit fungera på IOS9? Enligt denna tråd så ska det gå med hjälp av Flex2 men jag hittar inte den där. Kanske gör nått fel?
För er som inte vet vad ForceGoodFit är för nått, så är det en grym tweak som gör att apparnas upplösning ändras för att passa skärmen.
http://www.xforal.com/r/jailbreak/comments/3qz1qx/question_an...

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

ooohh... det luktar nytt jailbreak här

http://www.redsn0w.us/2016/05/download-ios-932-for-iphone-ipa...

Edit, inget JB än men kanske på gång

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

ooohh... det luktar nytt jailbreak här

http://www.redsn0w.us/2016/05/download-ios-932-for-iphone-ipa...

Edit, inget JB än men kanske på gång

Njae, säger bara mer att ny version av iOS är ute, tiden får avgöra hur väl buggfixat och patchat den nya versionen är. Själv har jag slutat jailbreaka, det jag saknade finns nu by default, det enda jag verkligen vill se en ändring på är hantering av musik, borde vara valfritt att välja itunes eller använda som ett "USB-minne", jobbigt att behöva börja om för att man installerar om datorn, även om det finns en del sätt att behålla ens gamla bibliotek, men inte precis bekvämt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Finns nu Jailbreak för senaste uppdateringen (iOS 9.3.3) ha det så gött alla! jag väntar lite till innan jag uppdaterar, om jag ens uppdaterar... få se vad alla säger innan
http://www.idownloadblog.com/2016/07/24/how-to-jailbreak-ios-...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Har en 5S med 8.3 jailbreakad, är det värt att uppgradera till 9.3.3 och jailbreaka? Just nu upplever jag inget stutter, är rädd att nyare versioner av iOS slöar ner enheten.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Har en 5S med 8.3 jailbreakad, är det värt att uppgradera till 9.3.3 och jailbreaka? Just nu upplever jag inget stutter, är rädd att nyare versioner av iOS slöar ner enheten.

Jag har stannat på 8.4 på min iPhone 6. Tycker att frugans på 9.3.3 är betydligt slöare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Har en 5S med 8.3 jailbreakad, är det värt att uppgradera till 9.3.3 och jailbreaka? Just nu upplever jag inget stutter, är rädd att nyare versioner av iOS slöar ner enheten.

Skrivet av hultron:

Jag har stannat på 8.4 på min iPhone 6. Tycker att frugans på 9.3.3 är betydligt slöare.

Jag gick från 9.0.2 och upplever betydligt bättre flyt i 9.3.3.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

jag tänker också gå över till 9.3.3 men inte riktigt än, vill ha engelsk version och utan att behöva skriva in apple-id. Och gärna att den kommer som untethered. är på 9.0.2 nu, väntar 1-2 veckor så kanske jag går över till 9.3.3