Vart är alla reviews på de resterande skylake cpuerna?

Permalänk
Medlem

Vart är alla reviews på de resterande skylake cpuerna?

Hej swec!

Har som sagt försökt hitta reviews på skylakes cpuer, inte 6700k/6600k dock.

Har jag missat dom helt eller vad är grejen?? Hittar inte en enda review :/

Någon som vet något??

Edit: tänker på i3a och pentium cpuerna samt de "sämre" i5orna

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Under vilken sten har du letat?

http://lmgtfy.com/?q=6700k+Review

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Under vilken sten har du letat?

http://lmgtfy.com/?q=6700k+Review

Trodde att jag var tydlig med att jag INTE letar efter reviews för 6700k/6600k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Under vilken sten har du letat?

http://lmgtfy.com/?q=6700k+Review

Läs igen. TS letar efter de övriga icke K modellerna av skylake.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Som jag förstod det så vill TS se tester på övriga cpu:er i skylake serien? dvs. inte 6700k/6600k...
Rätta mig om jag har fel men de har väl inte lanserats än?

Permalänk
Inaktiv

@CynXen:

Vad jobbiga ni är, nu måste jag ju dryga mig en gång till

Använd den här söktermen på google så finns det lite gott
skylake "6700" -6700k Review

Permalänk
Medlem
Skrivet av sycrone:

Som jag förstod det så vill TS se tester på övriga cpu:er i skylake serien? dvs. inte 6700k/6600k...
Rätta mig om jag har fel men de har väl inte lanserats än?

Om man går in på kompletts hemsida så kan man se jätte många skylake cpuer ex non k , i3 o pentium.. De säljer dom så ja antar att reviews borde finnas ute eller?? Är jag helt ute och sparkcyklar nu?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Om man går in på kompletts hemsida så kan man se jätte många skylake cpuer ex non k , i3 o pentium.. De säljer dom så ja antar att reviews borde finnas ute eller?? Är jag helt ute och sparkcyklar nu?

Delvis har du rätt förstås

Men, som vanligt, så är det ganska liten skillnad mellan de här cpuer:na och den föregående generationen, det är samma med de K modeller som finns
Ger viss boost, men det ger inte någon stor skillnad alls, därför så tycker inte reviewers att det ens är värt att prova de här då man redan vet hur lite i skillnad de presterar och det är därför du inte hittar något på dem direkt
Plus att det finns flera som i samma serie är väldigt lika och bara skiljer några hz

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Delvis har du rätt förstås

Men, som vanligt, så är det ganska liten skillnad mellan de här cpuer:na och den föregående generationen, det är samma med de K modeller som finns
Ger viss boost, men det ger inte någon stor skillnad alls, därför så tycker inte reviewers att det ens är värt att prova de här då man redan vet hur lite i skillnad de presterar och det är därför du inte hittar något på dem direkt
Plus att det finns flera som i samma serie är väldigt lika och bara skiljer några hz

Jag förstår din poäng här och håller med till viss del, men reviews bör komma ut oavsett tycker jag.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tack!:) intressanta resultat spec ang minneshastigheten och den stora skillnaden i fps !

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Jag förstår din poäng här och håller med till viss del, men reviews bör komma ut oavsett tycker jag.

Mvh

Jo, alltså jag håller ju med också, så som jag själv finner mer intressant är t e x hur de presterar i t e x applikationsmiljö, i en snål server t e x eller liknande och man tycker ju de borde vara intresserade för försäljningens skull också till viss del
Det är ju inte bara gamers som köper de här rackarna, kan jag inte tro iallafall

Intressant den som Chibariku länkade till dock, överraskande att minneshastigheten gjorde skillnad men så krävs det ett dyrare moderkort i det läget också tyvärr:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Delvis har du rätt förstås

Men, som vanligt, så är det ganska liten skillnad mellan de här cpuer:na och den föregående generationen, det är samma med de K modeller som finns
Ger viss boost, men det ger inte någon stor skillnad alls, därför så tycker inte reviewers att det ens är värt att prova de här då man redan vet hur lite i skillnad de presterar och det är därför du inte hittar något på dem direkt
Plus att det finns flera som i samma serie är väldigt lika och bara skiljer några hz

Detta gäller ju även värsting modellerna.
Personligen tycker jag att dom billigare, och speciellt i3'orna, är minst lika intressanta.
Mycket p.g.a. mängden system som faktiskt kommer att levereras med dom.
Men lika mycket för hur kompetenta de moderna i3'orna faktiskt är, även i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Detta gäller ju även värsting modellerna.
Personligen tycker jag att dom billigare, och speciellt i3'orna, är minst lika intressanta.
Mycket p.g.a. mängden system som faktiskt kommer att levereras med dom.
Men lika mycket för hur kompetenta de moderna i3'orna faktiskt är, även i spel.

Här måste jag hålla med riktigt mycket! Skulle även gå lite längre och säga att pentium kan vara mycket intressant för budgetorienterade då de kan klockas även om de är låsta..

Vill liksom se hur pass mycket bättre 1151 är jämfört mot de andra..

Inte bara high end vs high end från förra gen..

Permalänk
Medlem

Jag var riktigt förvånad, letade efter vettiga reviews efter att ha kollat i denna tråden men hittade inget bra, men vad jag förstår kan man klocka mha. buss-frekvensen på skylake så då borde potentialen att överklocka icke "k" processorer vara riktigt bra jämfört med tidigare modeller.
Hade varit intressant att se ett test med detta, kanske något för #sweclockers?