Vilket material i en gamingstol? Konstläder eller tyg?

Permalänk
Medlem

Vilket material i en gamingstol? Konstläder eller tyg?

Hallå där alla inbitna!
Precis kommit överens med mig själv att om man kan lägga ut 10k+ på datorn, så kan man då även lägga ut 2-4k på en frisk rygg då den ska vara med dig längre in i livet än datorn! Tröttnat på min rövluktande nersuttna jyskstol, som bjuder min rygg på skönt knastrande varje gång man rätar ut ryggen. Tankarna vandrar kring någon AKracing / Dxracer stol, nog mer åt Dxracer hållet. Provsitta lär det ju bli, men då man inte direkt är sugen på att sitta i varje respektive stol i flera timmar i butiken för att upptäcka eventuell pungsvett (respektive tjejernas variant, osäker på ordval...) , så vänder jag mig till er, juryn istället!

Konstläder (PU), eller tyg?!

Har märkt att de flesta gamingstolar från Dxracer verkar vara av konstlädermaterial, medans deras värsta variant King series, verkar vara någon komplott av andningsmaterial / lädertjofräs. AKracing verkar mer använda sig av tyg?
Frågan jag egentligen ställer är väl om ni som har någon utav dessa stolar, upplever någon form utav knä, röv, lår, pung, blygdläpp, eller skrevsvett kring de varmare månaderna? Kan ju bara använda min jysk-plastaskit som referens, och det blir fan vått kan jag säga.

Så! Konstläder eller tyg?

Tacksam för all input! (Förutom: Köp Kinnarps... vill inte ha någon jävla kinnarps! )

Må gott!

Permalänk
Medlem

Har en DX Racer Racing röd/svart väldigt nöjd.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Har en DX Racer Racing röd/svart väldigt nöjd.

Visst är den av deras lädermaterial? Du upplever inte att den klibbar och har sig?
Tackar för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde318:

Visst är den av deras lädermaterial? Du upplever inte att den klibbar och har sig?
Tackar för svar!

Nja, tycker den är snällare än min gamla ikea iallafall den va väll typ "fuskskinn" men denna "fuskläder" är ju mkt bättre.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Nja, tycker den är snällare än min gamla ikea iallafall den va väll typ "fuskskinn" men denna "fuskläder" är ju mkt bättre.

Grymt det! Tackar för input!

Permalänk
Medlem

Hade (tyvärr) en DX Racer för ett par år sedan, den var i fuskläder men upplevde aldrig att den klibbade sig eller något sådant. Skulle dock ändå föredra tyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Hade (tyvärr) en DX Racer för ett par år sedan, den var i fuskläder men upplevde aldrig att den klibbade sig eller något sådant. Skulle dock ändå föredra tyg.

Vilken modell hade du, och hur kommer det sig att det upplevdes som tyvär? Vilken stol använder du i dagsläget?
Uppskattar svaret!

Permalänk
Skrivet av adde318:

Hallå där alla inbitna!
Precis kommit överens med mig själv att om man kan lägga ut 10k+ på datorn, så kan man då även lägga ut 2-4k på en frisk rygg då den ska vara med dig längre in i livet än datorn! Tröttnat på min rövluktande nersuttna jyskstol, som bjuder min rygg på skönt knastrande varje gång man rätar ut ryggen. Tankarna vandrar kring någon AKracing / Dxracer stol, nog mer åt Dxracer hållet. Provsitta lär det ju bli, men då man inte direkt är sugen på att sitta i varje respektive stol i flera timmar i butiken för att upptäcka eventuell pungsvett (respektive tjejernas variant, osäker på ordval...) , så vänder jag mig till er, juryn istället!

Konstläder (PU), eller tyg?!

Har märkt att de flesta gamingstolar från Dxracer verkar vara av konstlädermaterial, medans deras värsta variant King series, verkar vara någon komplott av andningsmaterial / lädertjofräs. AKracing verkar mer använda sig av tyg?
Frågan jag egentligen ställer är väl om ni som har någon utav dessa stolar, upplever någon form utav knä, röv, lår, pung, blygdläpp, eller skrevsvett kring de varmare månaderna? Kan ju bara använda min jysk-plastaskit som referens, och det blir fan vått kan jag säga.

Så! Konstläder eller tyg?

Tacksam för all input! (Förutom: Köp Kinnarps... vill inte ha någon jävla kinnarps! )

Må gott!

Kör en DxRacer King series, den är grym, men vet inte vad du är för size. Minst 180-200cm 250kg är den för, men galet bra stol, det ända man ångrar är varför i h-vete köpte man inte en sån här för flera år sedan? =D

Har 1 kinnarps också dock i skinn, mycket ergonomisk stol, men dxracern är fan bra + snygg. (smaken är väl som baken, delad)
Lycka till med att hitta just din.

/skywa1ker

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde318:

Vilken modell hade du, och hur kommer det sig att det upplevdes som tyvär? Vilken stol använder du i dagsläget?
Uppskattar svaret!

http://www.maxgaming.se/drifting-series/dxracer/drifting-gami...

Tyckte inte det kändes naturligt att sitta i den, gav inte riktigt stöd för rygg och rumpa där det behövdes, och var väldigt hård. Upplevde även att armstöden var för långt fram vilket blev jobbigt snabbt. Om jag var 15 år skulle jag nog inte stört mig lika mycket på dom sakerna, eftersom man är mindre känslig för sånt där då.

Stolen är nu såld, och sitter istället i en lite äldre modell från Ikea.

Edit: Ska tillägga att jag tyckte stolen var ful innan jag ens beställde den. Köpte en sådan stol för jag på nått vänster trodde dom var ergonomiska.