Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oroande är det vilket gör att jag avvaktar tills PC-versionen är släppt och granskad. På tok för många krånglande Gameworks-titlar för att mönstret ska vara uppenbart. :/
Men får se... ju närmare lansering ju mer sugen lär jag ju också bli. Hittar jag ett bra pris blir det nog att slänga iväg en order ändå. Funderat lite på Xbox One-utgåvan men vill nog ändå ha PC-utgåvan från början.

Jo det är väl där allt hänger. Om det fungerar bra eller inte. Gratiskt mässigt är det mer än bra nog för mig, förutsatt att det är kul att spela.

Jag vet iaf att jag kommer köpa spelet, förr eller senare, och det känns idiotiskt att sitta där den 10:e, hemma, ledig från jobb.. och inte ha köpts spelet.

@Syntheslizer
Assains Creed är verkligen inte ett bra exempel att ta så buggit det har varit sedan dag 0. Ser hellre att Fallout 4 fungerar att spela, än att det ser ut som A.C. och är ospelbart vid launch. Önskar folk kunde lära sig att värdera kvalitet i annat än FPS, AA och tessileringar på "löven". Vill du har det verklighets troget, gå ut i verkligheten istället. Kvalitet är imho när ett spel fortfarande lockar en att spela, även när den är stengammalt, vilket fallout serierna gör. Man spelar spel för att det är underhållande, inte för att man är besatt av "verklighetstroget". (Eller så bör man nog prata med en psykolog)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Syntheslizer:

Hur är Witcher 3 inte open-world? Och vad spelar det förr roll när bara Velen är flera gånger större än F4 förväntas vara (baserat på vad devs sagt om map size). Få devs gör spel för grafiken men det betyder inte att vi 2015 kan ursäkta att spel släpps och ser ut som de hör hemma förra generationen, speciellt inte efter 7 års jobb. 4 år efter Skyrim som förövrigt ser ut att ha bättre grafik.

Trött på lata devs och sjukt allergisk mot folk som nöjer sig bara för att det är det som serveras. Bethesda har budget nog för att göra något extraordinärt. Och helt ärligt nu, Fallout-älskare emellan, varken Fallout 3 eller New Vegas (annan dev jag vet) var särskilt amazing. De rider allt för mycket på nostalgin från de första två basspelen. F3 hade atmosfär men saknade djup och att höra samma röstskådespelare för 50:e gången dödade all stämning om och om igen. New Vegas hade djupet men var "too little, too late".

Det är lätt att romantisera serier men med ett kritiskt öga kan vi lätt granska bra och dåligt och om vi kan borde Bethesda kunna göra det också - och faktiskt göra något åt saken. Som det står sig just nu ser det ut som att vi erbjuds något som utvecklades för last-gen, drog ut på tiden och fick duga som det var efter lite filter (t ex LEGO-filtret som verkar kladdats på alla texturer).

Serr ingen ursäkt till den här bristen på detaljer. Kolla marken, träden, husväggarna, kyrktornet, draw distance. AA? AF? SSAO? Tesselation? MIA. Kolla bara på vad teamet bakom Assassin's Creed lyckats skapa varje eller vartannat år i grafikväg. Massiva städer fyllda med detaljer.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/1501347716596317582.png

Vad ska Fallout 4 kunna leverera som är så bra att vi kan traska runt i en plastig värld berövad detaljrikedom och grundläggande effekter som AA, AF, SSAO etc? Ja, jag är sjukt besviken på vad jag sett hittills och jag hoppas att vi kommer få se PC-screens snart för det här kan bli den största besvikelsen på länge.

Jag håller faktiskt med dig om det mesta. Bethesda är ju inte direkt kända för att vara nyskapande utan gör samma sak gång på gång i varje spel. Sedan Morrowind har det hänt ganska lite ärligt talat. Fortfarande bra spel förstås, men med tanke på den skit andra utvecklare får är det som vanligt problemet med hur man väljer att bedömma olika aktörer.

Jag ser fram emot att spela Fallout 4. Osäker på hur bra PC-utgåvan kommer vara vid lanseringen vilket gör att jag troligen avvaktar lite, såvida jag inte blir alltför sugen. Jag spelar ändå hellre något Fallout än inget alls med, då jag är ett fan av serien. Speciellt de första två spelen.

Skrivet av Mr. Bravo:

Tycker bilderna är av väldigt varierande kvalité, beroende på scen. Men så är det ju som sagt från konsol-versionen också, så det säger inte nödvändigtvis något om pc-versionen som traditionellt sett har betydligt bättre inställningar vad gäller view distance, shadow distance, AA, AF, osv. Om inte så kommer det garanterat gå att justera manuellt som vanligt via ini-filerna.

Personligen så tycker jag det fortfarande ser bättre ut än jag förväntade mig. Bethesda's titlar är inte direkt kända för att vara ögongodis förrän moddare tar tag i det. Det ~15min gameplay jag fick se på Gamescom för några månader sedan i närmare 4k ~180" okomprimerad bild var överraskande snyggt jämfört med tex den hemska releasen av Skyrim. Så jag känner iaf inte att dom har gjort värre ifrån sig än tidigare, vilket är ett steg i rätt riktning. Men vi får väl snart se!

Det fanns en bild från PS4-läckan på ett bord där en pipboy-staty stod. Den bilden kändes som om den hade varit hämtad ur Morrowind ungefär. Men det var nog den sämsta jag sett av dessa med, de andra såg något bättre ut.

Skrivet av WoG:

Om du spelar både fallout och the witcher så kommer du få den frågan besvarad väldigt snabbt.

Witcher har långt från lika mycket content per del i spelet. Witcher är typ uppdelat i 5 delar eller hur mycket det var, som låses upp allt eftersom du klarar main storyn. Alla fallout (nästan) likaså som skyrim etc har 100% av världen upplåst från level 1, så fort du kommer ut från den lilla tutorial-arean kan du springa till den "sista" zonen och döda svåraste monstrena som finns. Det går ej i W3.

Skrivet av Eldritzh:

Folk har missat att alla screenshots/videos som smittit iväg har varit till konsoler.

Och Witcher 3 är inte Open World på samma sätt som Fallout/Elder Scrolls, då de har flera olika "områden", samt att allt är i stort sett statiskt. Så är inte fallet i Elder Scrolls/Fallout.

@anders190: @Syntheslizer:

Få spel har en 100% öppen värld samtidigt, och även Fallout och Elder Scrolls har stängda delar. Känns som ni väljer hur ni applicerar benämningen. Witcher 3 räknas in men jag tror inte Witcher 2 nödvändigtvis gör det. Spelet går i en riktning men med en något större hub i varje akt.
Motsatsen till Open World borde nog vara typ CoD och liknande där man går i en riktning i en trång korridor: https://en.wikipedia.org/wiki/Open_world

Skrivet av Paddanx:

Jo det är väl där allt hänger. Om det fungerar bra eller inte. Gratiskt mässigt är det mer än bra nog för mig, förutsatt att det är kul att spela.

Jag vet iaf att jag kommer köpa spelet, förr eller senare, och det känns idiotiskt att sitta där den 10:e, hemma, ledig från jobb.. och inte ha köpts spelet.

@Syntheslizer
Assains Creed är verkligen inte ett bra exempel att ta så buggit det har varit sedan dag 0. Ser hellre att Fallout 4 fungerar att spela, än att det ser ut som A.C. och är ospelbart vid launch. Önskar folk kunde lära sig att värdera kvalitet i annat än FPS, AA och tessileringar på "löven". Vill du har det verklighets troget, gå ut i verkligheten istället. Kvalitet är imho när ett spel fortfarande lockar en att spela, även när den är stengammalt, vilket fallout serierna gör. Man spelar spel för att det är underhållande, inte för att man är besatt av "verklighetstroget". (Eller så bör man nog prata med en psykolog)

Ser spelet ut som PS4-bilderna så är det för dåligt i mitt tycke. Men är det mer i stil med de påstådda PC-bilderna länkade ovan så är det helt okej för mig. Dock hade jag gärna sett det där bordet med pipboyen i PC-utgåvan, kändes som bilderna var plockade på saker som såg riktigt bra ut. Utemiljöerna i PS4-utgåvan såg rätt bra ut med exempelvis.

Men viktigast är som du också är inne på hur det fungerar. Fallout: New Vegas var en ren katastrof när det släpptes. Jag tror jag väntade 3-4 månader innan köp och då fungerade spelet rätt okej iallafall. Jag oroar mig för dels det men också, som Radeon-användare, på ett liknande scenario som med Far Cry 4. Spelet fungerade knappt vid lanseringen med Radeon-baserade datorer. Jag fick spelet med posten någon dag innan lanseringen och det dröjde ett tag innan spelet rullade på bra. Även med lägsta inställningar (med R9 290 i signaturen) så fick jag lägre prestanda än riktigt sega Geforce-kort.
AMD fick inte optimera för spelet innan lansering så tog ett tag innan det förbättrades. Samt att också Ubisoft fick hålla på att laga en massa problem då. Far Cry 4 var för övrigt ett av mina favoritspel från förra året och såg fram emot det spelet rejält.

Men förhoppningsvis blir det ju bättre denna gång iallafall.

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat det rätt så kan man (måste man?) registrera fysiska kopior av PC-spelen via Steam och spela därifrån?

Någon som har koll på läget som kan bekräfta eller dementera?

Permalänk
Medlem

Tycker det ser jäkligt snyggt ut med tanke på att man skall kunna lyfta, vrida, vända, kasta och plocka upp varenda liten pryl i spelet, i dom flesta andra titlar så är ju allting fastlimmat, DET stör jag mig på.

Plus att man sedan skall kunna bygga egna hus och byar efter egen smak, sådana finesser väger tyngre än flashig grafik.

Kommer lätt bli det bästa spelet sedan Skyrim. Ser fram emot att investera hundratals timmar i det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Om jag har fattat det rätt så kan man (måste man?) registrera fysiska kopior av PC-spelen via Steam och spela därifrån?

Någon som har koll på läget som kan bekräfta eller dementera?

Ja, det är korrekt.
Även med den fysiska skivan kommer det krävas en rejäl download från Steam, då all data inte finns på skivan.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Problemet är snarare att du väljer att jämföra Witcher 3 som är extremt stängt i jämförelse till Fallout/Elder Scrolls.

I witcher 3 hard du fortfarande områden som du endast kan röra dig inom efter en viss del in i main storyn. Detta finns i stort sett ej i Fallout/Elder Scrolls.
I witcher 3 så är allt statiskt i stort sett, så är ej fallet i fallout/elder scrolls.
Witcher 3 har en låst kamera, för att du ska missa de låga upplösningar som finns på objekt med mera. Så är inte fallet i fallout/elder scrolls... där är de in your face

Det är en sådan enorm skillnad på open world och open world, om du jämför dessa.

Witcher 3 är fortfarande ett av mina absoluta favoriter dock, detsamma gäller Fallout/Elder Scrolls.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, det är korrekt.
Även med den fysiska skivan kommer det krävas en rejäl download från Steam, då all data inte finns på skivan.

Tack, jag hade för mig att läst det någonstans. Då finns det egentligen ingen fördel med att handla det direkt på Steam om man hittar spelet billigare som fysisk kopia.

Permalänk
Hjälpsam

Väldigt sugen men jag avvaktar, tänker inte köpa grisen i säcken igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Detta tyckte jag var en väldigt rolig och bra post angående Witcher 3 VS Fallout 4 från Reddit:

"I love The Witcher 3 a whole hell of a lot, but I think it's actually had a negative impact on every other game. Because now everybody compares ANY open world RPG that comes out to it and each time they say
"why doesn't this look as good as Witcher 3?"
To which the answer always is, because that wasn't their top priority, It's like comparing Crysis to Half Life 2 Ep. 2, one company values graphics over things like pacing, characters, puzzles and set pieces. Crysis and Witcher 3 are both great games though, but neither one does much interesting with either of their open levels/worlds, its just there for added freedom.
Witcher 3 also has great side quests and main quests with fun interesting characters and locations. But the mechanics of that game have gotten a pass for god knows what reason and to me is the biggest downfall of that game. Standing on its own the mechanics clash with the world they created almost constantly. They give you this realistic world with authentic weapons every where and then you can't kill a common shirtless naked bandit because he has a larger number next to his name than you do. Also as good as that story is, its largely the same every time, nothing wrong with that, but it does cut down on replayability over time (thankfully the games long as hell so that helps)
There are reasons people played skyrim up to witcher 3's release, because like most bethesda games, it offers a large world that is open and fun to explore and futz around in, you can dance on tables after eating eight cheese wheels, or place buckets on peoples heads and rob them blind, openness is not just in the world, but the play style, how and what you do or are allowed to. And Fallout 4 seems to go into that direction just as Fallout 3 had.
It'll have problems sure, all games do, witcher 3 has many, but I'm willing to look past that if I can enjoy myself with each game, I have already with witcher 3 and I'm looking forward to enjoying myself with Fallout 4.
:TL;DR: Fun Games are not like the highlander, there does not only need to be one."

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \

Permalänk
Avstängd

Själv bryr jag mig inte alls i Witcher spelen och struntar i om Fallout 4 ser ut som Witcher 3 eller inte. Vet inte ens varför spelen jämförs. Helt olika spel.

Har provat Witcher men tyckte att det var tråkigt. Stel combat.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Själv bryr jag mig inte alls i Witcher spelen och struntar i om Fallout 4 ser ut som Witcher 3 eller inte. Vet inte ens varför spelen jämförs. Helt olika spel.

Håller med.
Själv är jag så less på fantasy. Gillade varken Witcher eller Skyrim särskilt mycket.
Jag har alltid föredragit nutid, framtid eller post-apokalyps. Och skjutvapen med en massa attachments!

EDIT: En vecka kvar!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Tyckte Witcher var riktigt bra, men striderna känns väldigt stela, yes.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Håller med.
Själv är jag så less på fantasy. Gillade varken Witcher eller Skyrim särskilt mycket.
Jag har alltid föredragit nutid, framtid eller post-apokalyps. Och skjutvapen med en massa attachments!

EDIT: En vecka kvar!

Kan gilla fantasy om det är bra combat. Vet inte om jag skulle påstå att t.ex. Skyrim har bra combat men man har ju i alla fall full kontroll över sin gubbe och kan veva omkring som man vill.

Ja, skjutvapenspel är definitivt generellt överlägsna.

Skrivet av Eldritzh:

Tyckte Witcher var riktigt bra, men striderna känns väldigt stela, yes.

Finns många spel som har liknande stridssystem. Assassin's Creed, Shadow of Mordor, Batman spelen. Finns säkert fler. Tilltalar mig inte alls. Väldigt låst på nåt sätt och man har väldigt lite kontroll över sin karaktär när det är strid. Det ser flashigt ut men egentligen så sitter man ju bara och tajmar quick time events.

Assassin's Creed 1 och 2 var bra och rätt så svåra men sen tyckte jag att det blev fördummat och kanske att nyhetens behag lättade lite.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Tack, jag hade för mig att läst det någonstans. Då finns det egentligen ingen fördel med att handla det direkt på Steam om man hittar spelet billigare som fysisk kopia.

Brukar ju iofs inte vara nåt problem med långsam hastighet på steam, dock tar ju 30 gb ändå ett tag om man inte sitter på Gbit-lina, men du missar troligen preload om du köper en fysisk kopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Kan gilla fantasy om det är bra combat. Vet inte om jag skulle påstå att t.ex. Skyrim har bra combat men man har ju i alla fall full kontroll över sin gubbe och kan veva omkring som man vill.

Ja, skjutvapenspel är definitivt generellt överlägsna.

Finns många spel som har liknande stridssystem. Assassin's Creed, Shadow of Mordor, Batman spelen. Finns säkert fler. Tilltalar mig inte alls. Väldigt låst på nåt sätt och man har väldigt lite kontroll över sin karaktär när det är strid. Det ser flashigt ut men egentligen så sitter man ju bara och tajmar quick time events.

Assassin's Creed 1 och 2 var bra och rätt så svåra men sen tyckte jag att det blev fördummat och kanske att nyhetens behag lättade lite.

Om bara fler svärdsvingarspel kunde implementera fäktningen från chivalry medieval warfare. .. det hade varit något

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbapapa:

Fallout 4 PC ultra settings screenshots: http://m.imgur.com/a/Wj4dm
Det ser bra ut tycker jag!

Ser rätt OK ut tycker jag. Ljussättningen är bra och betydligt bättre än tidigare Bethesda spel.
Däremot är texturerna inget att hurra över

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Många spelutvecklare idag går över på PhysicallyBasedRendering och återanvänder lastgen motorer.
Spelen blir betydligt fräschare och bilden får ett annat djup. Dock så räddar tekniken inte dåliga texturer och liknande.

Min uppfattning om denna generationen hittills.

Ser fram emot Fallout 4

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Xbox One 720p, tycker det ser rätt okej ut ändå

https://vid.me/hVeq

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Vill du har det verklighets troget, gå ut i verkligheten istället.

Hyfsat värdelös jämförelse... Vart i verkligheten kan jag spränga en grupp varelser med mini-nukes?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LNDL:

Om bara fler svärdsvingarspel kunde implementera fäktningen från chivalry medieval warfare. .. det hade varit något

Aldrig provat det spelet. Såg lite klipp på youtube och det såg ju lite speciellt ut.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hyfsat värdelös jämförelse... Vart i verkligheten kan jag spränga en grupp varelser med mini-nukes?

Är ju det som är poängen... det kan inte, lär aldrig bli verklighet. Så varför är folk så enormt insnöade på att det måste upplevas så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Brukar ju iofs inte vara nåt problem med långsam hastighet på steam, dock tar ju 30 gb ändå ett tag om man inte sitter på Gbit-lina, men du missar troligen preload om du köper en fysisk kopia.

Jag som sitter på adsl 24/1 från telia

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldritzh:

@anders190: Problemet är snarare att du väljer att jämföra Witcher 3 som är extremt stängt i jämförelse till Fallout/Elder Scrolls.

I witcher 3 hard du fortfarande områden som du endast kan röra dig inom efter en viss del in i main storyn. Detta finns i stort sett ej i Fallout/Elder Scrolls.
I witcher 3 så är allt statiskt i stort sett, så är ej fallet i fallout/elder scrolls.
Witcher 3 har en låst kamera, för att du ska missa de låga upplösningar som finns på objekt med mera. Så är inte fallet i fallout/elder scrolls... där är de in your face

Det är en sådan enorm skillnad på open world och open world, om du jämför dessa.

Witcher 3 är fortfarande ett av mina absoluta favoriter dock, detsamma gäller Fallout/Elder Scrolls.

Nu var det inte jag som började jämföra spelen bör väl tilläggas, diskussionen och jämförelsen var redan igång.

Se första stycket i Wikipedia-artikeln:

Citat:

Open world is a term for video games where a player can move freely through a virtual world and is given considerable freedom in choosing how or when to approach objectives, as opposed to other computer games that have a more linear structure.[1][2] Open world and free-roaming suggest the absence of artificial barriers, in contrast to the invisible walls and loading screens that are common in linear level designs. Generally, open world games still enforce many restrictions in the game environment, either because of absolute technical limitations or in-game limitations (such as locked areas) imposed by a game's linearity.

Hela spelvärlden måste inte vara åtkomlig utan är större delen av den, vilket den ändå är i Witcher 3 förutom just ett visst område som ändå inte är relevant i början av spelet. Du kan välja vilken ordning du gör saker och ofta hur dessutom.

Witcher 3 är Open World.

Permalänk
Hjälpsam

Hoppas på bra AI för NPC:r, sånt är viktigt för att man inte skall tröttna.
En mod som gav NPCr bättre AI var kanske det största lyftet i Skyrim, nu när jag testade det igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Är ju det som är poängen... det kan inte, lär aldrig bli verklighet. Så varför är folk så enormt insnöade på att det måste upplevas så?

Men hur rättfärdigar det att spelet ser så mycket sämre ut än konkurrenterna trots dess enorma budget?

Grafiken gör ett stort intryck, det går inte att komma ifrån.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu var det inte jag som började jämföra spelen bör väl tilläggas, diskussionen och jämförelsen var redan igång.

Se första stycket i Wikipedia-artikeln:

Hela spelvärlden måste inte vara åtkomlig utan är större delen av den, vilket den ändå är i Witcher 3 förutom just ett visst område som ändå inte är relevant i början av spelet. Du kan välja vilken ordning du gör saker och ofta hur dessutom.

Witcher 3 är Open World.

Och återigen då, du kan inte jämföra dessa ändå.
Då Witcher 3: "open world". Fallout/Elder Scrolls: Open World, samt ej 98% statisk.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Men hur rättfärdigar det att spelet ser så mycket sämre ut än konkurrenterna trots dess enorma budget?

Hur mycket har Fallout 4 kostat att utveckla?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Grafiken gör ett stort intryck, det går inte att komma ifrån.

Ja säg det. Du kan väl jämföra deras försäljning av spelet innan du kommenterar. Det finns uppsjö av konkurrenter som ser finare ut, men när det kommer till kritan är det väl försäljningen som avgör, eller? Så håll den tanken, och låt oss se hur bra det säljer, spelas och mottas först.

De håller trots allt på att göra ett extremt avancerat spel, med både modding stöd för spelet, för vapen och för karaktären som är ganska stora, enorma öppna världar, lång story och en grund som ska kunna överleva några år av moddning.

Grafik kan bättras på av mods, men det är svårare att göra det med grunden, spelkänsla och story. Personligen skiter jag i om det ser ut som Fallout 2 eller Fallout 3 på lägsta inställningarna... så länge det är en bra gjord iteration av serien. Jag saknar spel som var så enkla och roliga att man inte kunde sluta spela dem.

Titta på tex flappy bird. Otroligt enkelt, idiotiskt spel, med usel grafik. Lik tusan var folk så beroende av det att de miste både flickvänner och jobb, pga de inte kunde sluta spela. Så grafik i all ära, men grafik säljer endast om du är kungen på det. När nästa spel kommer som är bättre så hoppar alla till nästa spel.

Sen ska de hitta en balans som fungerar bra på konsol, medelmåttig PC och liknande, annars får de inte sålt spelet till någon annan än några 100 teknik nördar som sitter på 980Ti/Titan/Fury kort i SLI/CF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Och återigen då, du kan inte jämföra dessa ändå.
Då Witcher 3: "open world". Fallout/Elder Scrolls: Open World, samt ej 98% statisk.

Du tycks ha en helt egen åsikt om vad open world innebär och det är helt okej men du kan inte diktera vad som är och inte är open-world baserat på din tolkning.

"Open world is a term for video games where a player can move freely through a virtual world and is given considerable freedom in choosing how or when to approach objectives, as opposed to other computer games that have a more linear structure."

Witcher, ja. Fallout, ja. Båda efter en kortare tutorial som låser dig till ett visst område.

"Open world and free-roaming suggest the absence of artificial barriers, in contrast to the invisible walls and loading screens that are common in linear level designs."

Witcher har loading screens mellan Velen, Skellige, White Orchard etc (dvs bara mellan stora områden). Fallout har loading screens mellan i princip alla hus, metros, valv, grottor etc (dvs i stort sätt alla inomhusmiljöer).

"Generally, open world games still enforce many restrictions in the game environment, either because of absolute technical limitations or in-game limitations (such as locked areas) imposed by a game's linearity."

T ex tutorial-delarna i båda spelen.

Båda spelen är open world, hur gärna du än vill att Witcher 3 inte ska vara det.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Du tycks ha en helt egen åsikt om vad open world innebär och det är helt okej men du kan inte diktera vad som är och inte är open-world baserat på din tolkning.

"Open world is a term for video games where a player can move freely through a virtual world and is given considerable freedom in choosing how or when to approach objectives, as opposed to other computer games that have a more linear structure."

Witcher, ja. Fallout, ja. Båda efter en kortare tutorial som låser dig till ett visst område.

"Open world and free-roaming suggest the absence of artificial barriers, in contrast to the invisible walls and loading screens that are common in linear level designs."

Witcher har loading screens mellan Velen, Skellige, White Orchard etc (dvs bara mellan stora områden). Fallout har loading screens mellan i princip alla hus, metros, valv, grottor etc (dvs i stort sätt alla inomhusmiljöer).

"Generally, open world games still enforce many restrictions in the game environment, either because of absolute technical limitations or in-game limitations (such as locked areas) imposed by a game's linearity."

T ex tutorial-delarna i båda spelen.

Båda spelen är open world, hur gärna du än vill att Witcher 3 inte ska vara det.

Tycker det är helt korrekt att göra skillnad på spel som inte går att jämföra på ett acceptabelt sätt.
Men jag har nu redan förklarat detta ett antal gånger i denna tråd.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com