Köpråd, mobiltelefon för 1.5 - 3k?

Permalänk

Köpråd, mobiltelefon för 1.5 - 3k?

Hej!
Det är så att min HTC one håller på att förlora sitt liv, det är nämligen så att där man stoppar i laddaren i min mobil klappar och snart antar jag att den inte ens går att ladda längre så innan den dör tänkte jag fånga hem en ny mobil!

Krav: Android, touch, kunna sms och ringa och ha en helt ok kamera som man kan ta lite semester bilder med..
Det jag gör med mobilen mest är facebook, messenger, instagram, snapchat, läser nyheter och tar bilder.
Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

Titta på Huawei, bra pris och verkar inte vara alltför dåliga.
Har själv tittat på Honor 7 och P8, blir dock inte ny telefon för mig förrän i December.
Du måste dock upp över Honor 7's prisklass för att få en kamera med över 13mp
Annars blir det att nöja sig med runt 13mp

Honor 7: 3790:-
P8 Grey: 3290:-
P8 LITE finns också för 2200;- något sämre men troligtvis prisvärd.
Samsung S5 Mini: 2990;-

Du kan ju kolla lite på specs på dessa och vore någon intressant tycker jag ändå att du ska fysiskt gå till en butik och känna på telefonen hur den känns

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 1600 @ 3,5Ghz
RAM: Corsair 16gb CL14 2666Mhz LPX
GPU: Asus GeForce GTX 1070 8GB
HDD: 240gb SSD & 1000GB Toshiba HDD
Skärmar: Samsung 32"

Permalänk
Skrivet av Ipdoom:

Titta på Huawei, bra pris och verkar inte vara alltför dåliga.
Har själv tittat på Honor 7 och P8, blir dock inte ny telefon för mig förrän i December.
Du måste dock upp över Honor 7's prisklass för att få en kamera med över 13mp
Annars blir det att nöja sig med runt 13mp

Honor 7: 3790:-
P8 Grey: 3290:-
P8 LITE finns också för 2200;- något sämre men troligtvis prisvärd.
Samsung S5 Mini: 2990;-

Du kan ju kolla lite på specs på dessa och vore någon intressant tycker jag ändå att du ska fysiskt gå till en butik och känna på telefonen hur den känns

tack för tipset, "black friday" är ju snart så passar på att få lite bra tips så jag vet vad jag ska hålla ögonen på om jag ser ett bra klipp!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk

Helst den med 2gb ram. Liiiite dyrare dock.

Permalänk
Skrivet av maverickgoose:

Helst den med 2gb ram. Liiiite dyrare dock.

Finns inga såna kvar iaf inte på prisjakt..

Permalänk
Medlem

OnePlus X?

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Finns inga såna kvar iaf inte på prisjakt..

Den ska komma!

Permalänk
Permalänk
Medlem

OnePlus X känns jävligt fin. Är grymt nöjd med min OnePlus Two och kommer nog köpa en 1+X till tjejen då hon behöver en ny lur.

Permalänk
Medlem

Du kan inte ta en ny telefon på abonnemang? På så sätt får du en bättre mobil fast fortfarande i slutsumma runt 3000-4000 dock en extra betalning av abonnemanget.

Men du borde ju redan nu ha ett abonnemang så det är väl inte så farligt

Permalänk
Skrivet av Tobbe_:

Du kan inte ta en ny telefon på abonnemang? På så sätt får du en bättre mobil fast fortfarande i slutsumma runt 3000-4000 dock en extra betalning av abonnemanget.

Men du borde ju redan nu ha ett abonnemang så det är väl inte så farligt

Jag använder Hallon idag kommer ej byta! bästa som finns så icke tyvärr! hehe

Permalänk
Medlem

Givet att tidigare tips också låg lite ovanför spannet:

Xperia Z3 Compact 3789:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787296

Förvisso ett år gammal, men fortfarande rätt trevlig

Permalänk
Avstängd

samsung a5, honor 7, det bästa är om du kunde gå förbi en butik och klämma på några.

Permalänk
Avstängd

@Ipdoom: dom telefoner du länka, tar dom bra kort? för det spelar ingen roll hur många pixlar en kamera har, det är inte det som avgör kvaliten på kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

@Ipdoom: dom telefoner du länka, tar dom bra kort? för det spelar ingen roll hur många pixlar en kamera har, det är inte det som avgör kvaliten på kortet.

Det är sensorn som avgör. iaf z3+, iphone 6s och htc one m9 ger bra bilder för att vara mobiltelefon.

Permalänk
Avstängd

@Alle22: jo det vet jag, därför jag tycker det är konstigt att skriva att en mobil måste ha minst 13 mp för att ta bra kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

@Alle22: jo det vet jag, därför jag tycker det är konstigt att skriva att en mobil måste ha minst 13 mp för att ta bra kort.

Det är många som tror att ju högre talet är desto bättre.

Permalänk
Avstängd

@Alle22: precis! just därför frågade jag om dom tar bra kort för att han skrev så, eftersom han verkar tro som dom flesta, ju mer mp på kameran, desto bättre

Permalänk
Hedersmedlem

Älskar min Xperia M4, rekommenderar starkt att du tar en titt på den.

Permalänk
Medlem

Det finns ett par Iphone 5 på blocket som är repfria och som funkar perfekt!
Ett exempel här: * Denna är låst till 3 *
http://www.blocket.se/stockholm/Vit_IPhone_5_16_GB_64100295.h...

Permalänk
Medlem

Med den budgeten skulle jag starkt rekommendera Oneplus, riktigt bra telefoner för pengarna... oneplus.net/se

Permalänk
Medlem

Doogee f5

Bangood.com

Köp doogee f5. Med frakt fick jag hem den för 1250 SEK. Sjukt nöjd med luren efter en veckas användning. Har det mesta inbakat innanför skalet och priset gör ingen besviken.