Funkar inets presentkod på webben än?

Permalänk
Medlem

Funkar inets presentkod på webben än?

Rubriken säger allt, 2010 sa de att dne inte gjorde de, 2012 sa de att de började jobba med de, 2014 funkar de fortfarande inte, hur är de då med slutet av 2015? Funkar det än?

Permalänk
Inet
Skrivet av seraj5:

Rubriken säger allt, 2010 sa de att dne inte gjorde de, 2012 sa de att de började jobba med de, 2014 funkar de fortfarande inte, hur är de då med slutet av 2015? Funkar det än?

Det gör det! \o/ Plötsligt händer det

http://www.inet.se/hitta?q=inet+presentkort&sort=none&x=0&y=0

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Spelar ingen roll, tydligen var min kod som jag köpt av en privatperson här på swec redan anvånd. Fick mailnav er där det stod datumet den använts samt ordernr, vet inte riktigt vad jag ska göra :/

Permalänk
Inet
Skrivet av seraj5:

Spelar ingen roll, tydligen var min kod som jag köpt av en privatperson här på swec redan anvånd. Fick mailnav er där det stod datumet den använts samt ordernr, vet inte riktigt vad jag ska göra :/

Sjukt tråkigt att höra :/ Tyvärr inte så mycket vi kan göra.. Har sett att du varit i kontakt med vår kundtjänst och är det något mer så kan vi fortsätta dialogen där.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Spelar ingen roll, tydligen var min kod som jag köpt av en privatperson här på swec redan anvånd. Fick mailnav er där det stod datumet den använts samt ordernr, vet inte riktigt vad jag ska göra :/

Begära pengarna tillbaka av den du köpte koden av vad annars?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har sagt det men han har inte svarat än. Jag har ju iofs bild på ett pass som han skickade, deusstom har jag han swish nr, men när jag ringde verkade den inte funka, ska testa igen.

@Inet jag fick ett ordernr och inköpsdatum som inte är mitt. Kan ni polisanmäla idtl för mog eftersom jag inte får ut ngra kontaktuppgifter. Tänkte att ni har ju adress så jag kan ju hjälpa med hans pass och swish nr. Det jag föreslår är ett slaggs samarbeta i polisanmälan typ. Hoppas ni fördtår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

@Inet jag fick ett ordernr och inköpsdatum som inte är mitt. Kan ni polisanmäla idtl för mog eftersom jag inte får ut ngra kontaktuppgifter. Tänkte att ni har ju adress så jag kan ju hjälpa med hans pass och swish nr. Det jag föreslår är ett slaggs samarbeta i polisanmälan typ. Hoppas ni fördtår vad jag menar

Förvänta dig inte att Inet skall springa dina ärenden åt dig. Du kan gott polisanmäla själv, om du tror att det skulle hjälpa, så är det upp till farbror blå att begära ut personuppgifter - om och när de får tummen ur.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Förvänta dig inte att Inet skall springa dina ärenden åt dig. Du kan gott polisanmäla själv, om du tror att det skulle hjälpa, så är det upp till farbror blå att begära ut personuppgifter - om och när de får tummen ur.

Klart jag kan polisanmäla själv men tänkte eftersom han beställt en produkt så har de hans adress och kan spåra han snabbare. Dessutom fick jag ett mail en stund sen där en person vid namn mats sa att han kunde ge vidare information till polisen så min fråga besvarades.

Permalänk
Inet
Skrivet av seraj5:

Har sagt det men han har inte svarat än. Jag har ju iofs bild på ett pass som han skickade, deusstom har jag han swish nr, men när jag ringde verkade den inte funka, ska testa igen.

@Inet jag fick ett ordernr och inköpsdatum som inte är mitt. Kan ni polisanmäla idtl för mog eftersom jag inte får ut ngra kontaktuppgifter. Tänkte att ni har ju adress så jag kan ju hjälpa med hans pass och swish nr. Det jag föreslår är ett slaggs samarbeta i polisanmälan typ. Hoppas ni fördtår vad jag menar

Tyvärr så lämnar vi inte ut några personuppgifter eller gör polisanmälan åt våra kunder.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tyvärr så lämnar vi inte ut några personuppgifter eller gör polisanmälan åt våra kunder.

kolla ovanstående inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Klart jag kan polisanmäla själv men tänkte eftersom han beställt en produkt så har de hans adress och kan spåra han snabbare.

Finns inget alls som säger att det skulle vara samma person som sålde dig presentkoden som använde den, eller att leveransen i så fall gick till personen ifråga. Bara att polisanmäla själv.

Permalänk

Hur använder man det på webben ?

Skrivet av Inet:

Sjukt tråkigt att höra :/ Tyvärr inte så mycket vi kan göra.. Har sett att du varit i kontakt med vår kundtjänst och är det något mer så kan vi fortsätta dialogen där.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

Hur använder man det på webben ?

Klicka på "+ Använd presentkort" i kassan.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem

När de kommer till presentkort så tycker jag kunden bör kunna dra ett belopp mellan 1-xxxx, ganska märkligt att Inet sätter upp ett specifikt belopp vill man ge bort 1500:- i presidentkort så måste man köpa 1 x 500 och 1 x 1000 istället än bara dra siffran eller skriva en siffra på 1500, eller 990 om man bara vill ge 990, eller att man tillåter att ladda sitt eget konto på webben så saldo kan dras med automatik från saldot man har för ladad och på så sätt slipper man koder över lag.

Permalänk
Inet
Skrivet av UMJ:

När de kommer till presentkort så tycker jag kunden bör kunna dra ett belopp mellan 1-xxxx, ganska märkligt att Inet sätter upp ett specifikt belopp vill man ge bort 1500:- i presidentkort så måste man köpa 1 x 500 och 1 x 1000 istället än bara dra siffran eller skriva en siffra på 1500, eller 990 om man bara vill ge 990, eller att man tillåter att ladda sitt eget konto på webben så saldo kan dras med automatik från saldot man har för ladad och på så sätt slipper man koder över lag.

Är tyvärr begränsningar i vårt handelssystem som inte riktigt funkar ihop med att låta kunder bestämma ett belopp på en produkt.

Vi kontaktar dock alltid kunder och kollar av hur dom vill ha sina presentkort. T ex beställer du 2x1000kr + 1x500kr så kollar vi om du endast vill ha ett på 2500kr eller om du vill ha det uppdelat och isåfall hur såklart.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Är tyvärr begränsningar i vårt handelssystem som inte riktigt funkar ihop med att låta kunder bestämma ett belopp på en produkt.

Vi kontaktar dock alltid kunder och kollar av hur dom vill ha sina presentkort. T ex beställer du 2x1000kr + 1x500kr så kollar vi om du endast vill ha ett på 2500kr eller om du vill ha det uppdelat och isåfall hur såklart.

Ja Inet ni har en del begräsningar och mycket jobb som ni kan koda bort, när man beställer grejer via eran webbsida så tar de 1 dygn innan de kommer en fakturanummer.

Detta hade kunnat lösas med en del API och C# programmerare eller vad ni har för fakturering program och koda in och skapa fakturor i erat system och debitera vid avbeställning etc.

Satt en gång i tiden och utveckla programvara för weblagershopar med automatiskt fakturering, lagersaldo för butiker i C# känns som Inet ligger lite efter när de kommer till just synkning mellan lagersaldo i butiker shoppinglagret och webben, visserligen körs de med teservering system en simpel lösning men går att utveckla de med mer realistiskt utveckling

Och i min syn så tycker jag de bör kunna vara lätt och bara rent generellt införa en HTML5 dragning som typ prisjakt har för bestämma varor mellan 1-5000, sedan att ni skapar faktura och presentkorten till butikerna samtidigt som de betalas i med shoppen.

Men visserligen med nya sidan så kanske ni lägger lite mer krut med göra de mer automatiskt, anställda ni har idag som gör de manuella jobbet kan ni koda bort deras jobb med automatik så blir de ju fina insparningar på personalstyrkan

Nu hoppas jag att Inet på Sweclockers inte gör de manuella jobbet, men man kan lägga dessa människor på mer vettiga jobbsysslor än skapa fakturor i efterhand.