Permalänk
Medlem

Sveriges Nvidia bias

Okej, jag vet, inflammatorisk titel, men hear me out.

Jag postade denna bild i en GPU uppgraderingstråd nyligen:

Jämför 280X mot 960. Notera att du kan få ett 280X för samma pris.
Ett 280X är 30% snabbare vid stock speeds. Dessutom överklockar den ganska bra.

Det enda 960 har är lägre wattförbrukning, men menar folk på allvar att ni är villiga att ha ett 30% långsammare kort för lägre TDP? 250 watt är ändå normalt bland GPUer.

Ändå så säljer 960 extremt bra men 280X säljer inte alls. Det får mig att inse att 90% av det folk köper inte är informerade val. Det är bara faktalösa preferenser och marknadsföring. Det kanske låter hårt men ärligt talat så finns det inget bättre exempel än detta för att bevisa det. Det är egentligen ganska otroligt hur oinformerade folk är.

/rant

Permalänk

Ja, 280X är snabb men finns inte längre på marknaden. AMD har bra pris/performance, men GTX 960 har HMDI 2.0 och HEVC decoder som gör det perfekt för HTPC

R9 390/390x är snabbare än GTX970 men jag valde 970 för att jag gillade inte AMDs programvara, om deras Radeon software är bra så kan jag tänka mig att köpa AMD i framtiden igen.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

@Umbrellas:
280X är ett gammalt kort som inte längre säljs i butik. Att du lyckats hitta det hos en suspekt näthandlare gör det inte lättare för vanligt folk att köpa det. Därför det inte säljer.

Vill du göra en mer rimlig jämförelse så ska du jämföra 380 mot 960. Även här vinner AMD i ren prestanda men finns andra faktorer som gör att folk väljer Nvidia.

Permalänk
Medlem

Nvidia har ett större utbud/produktion, vid många AMD släpp så finns det inga kort i affärerna då produktionen är såpass låg.

Sedan finns det andra saker som drivrutiner, mjukvara, spel/värde-checkar, osv.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jobbar i butik. Oftast får man svaret:
"Jag är bekväm med Nvidia"
"AMD har dåliga drivers" (Utan att personen har koll på vad drivers ens är)
"Intel och Nvidia går bra tillsammans".

Jargongen är mycket påtaglig.
För det mesta handlar det om okunnande och det tyder på att Nvidia är duktiga på att få igång marknadsföringen för att sedan låta tåget rulla på.

Sedan skall nämnas, 280X är ett kort som inte längre säljs. Efterföljare är 380 (och 380X som enligt källor ryktas vara på gång). 380 med 2GB är mycket trasigt och rycker, kraschar och buggar ur, man måste köpa 4GB varianten som finns för att det ska vara lönt.

Då ligger pris/prestanda mellan ett 960 2GB och ett 380 4GB ganska snarlikt (2100kr vs 2400kr).

I dagsläget hade jag köpt ett 980ti eller ett 970, för jag gillar att överklocka men det är endast för att AMDs kort över lag är svår att klocka mycket mer än 10-15% max.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja förstår inte vad folk har emot AMDs programvara.. CCC e ju otroligt mycket bättre redan för nåt år sen, än va de va sista ATI tiden..

OT: Jag väljer amd, Dels för ekonomins skulle, Men mestadels för prestandan.. Hade ja haft 10k o lägga på grafikkort, så hade ja fortf. valt AMD..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Ändå så säljer 960 extremt bra men 280X säljer inte alls. Det får mig att inse att 90% av det folk köper inte är informerade val. Det är bara faktalösa preferenser och marknadsföring.

/rant

Ja, ditt påstående är minst sagt faktalöst. Vad baserar du det här på?

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen till att jag väljer nvidia kort är att jag över 10 år nu har haft problem med HDMI ljud med AMD kort. Hade jag haft en lösning på mitt problem så hade jag gladeligen gått över till AMD, just för prestanda/krona ration.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Jag har kört alla AMD's top kort sen 9700PRO men just nu sitter jag på 2st 980ti i gaming burken samt 970 i htpc enbart för HDMI 2.0. Så fort AMD får det så åker NV korten åt helvete igen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Åh nej... har AMD vs Nvidia blivit samma grej som Android vs iOS?

Känns som att nästa steg är att man enbart får köpa Powercolor eller Palit.

Permalänk
Avstängd

Både Nvidia och AMD är likvärdiga tekniskt... Inget är bättre än det ena eller andra. Idag har Nvidia övertag mycket p.g.a. deras sätt att arbeta nära speltillverkarna en längre tid samt också med drivrutiner. AMD försöker och har förbättrats mer och mer men når tyvärr inte ut till alla väljare så som Nvidia gjort de senaste åren. Ur et prisvärdigt perspektiv så är AMD att föredra men då får man även ha mer tålamod med att drivrutiner kommer ut senare och i färre antal per år.

År 2016-2017 kommer vi få se en massa gott från både AMD och Nvidia.
Jag ser fram emot en stor förändring inom spelbranschen för oss som håller oss till PC och inte konsoler.

// RaBlack

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men tycker Nvidia känns mer hög kvalité. Av alla Nvidia kort jag haft så har 1 gått sönder, och det pga datorns sida var öppen och låg på golvet och en Xbox dosa råkade falla ner rakt på grafikkortet (FX 5500). Av alla ATI/AMD kort jag haft har två haft problem, ett som bluescreenade om jag inte körde Windowed, och ett som bara dog mitt i allt (X1950).

Nu är ju dessa förvisso gamla kort, och innan mitt GTX 970 körde jag HD5770 i typ 5 år och ett R9 280 i ett år utan problem, men jag har ändå fått intrycket att Nvidia är mer hög kvalité.

Innan jag köpte ny skärm forskade jag också om Gsync vs Freesync och verkade som att Gsync funkade bättre, iaf bland dem skärmarna som fanns då (Freesync verkar bättre idag vad jag har hört) så valde då ett Nvidia kort.

Nu i efterhand så gillar jag verkligen Nvidia. De har bra drivrutiner till både Windows och OS X (Hackintosh). Gillar även GeForce Experience då jag inte gillar att fiffla med grafikinställningarna i spel för att få en bra balans mellan det visuella och >60 fps, kör bara GeForce Experience och optimerar där, funkar bra i min erfarenhet (förutom CSGO som den ville köra i 4K och sedan skala ner till 1440p). De uppdaterar även sina drivrutiner när nya spel kommer ut (verkar ju dock som att även AMD ska börja göra detta)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Zlatan1337: Jag som jobbar i branschen kan intyga att jag säljer många gånger fler GTX960 än både 380 och 390 kombinerat.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Åh nej... har AMD vs Nvidia blivit samma grej som Android vs iOS?

Känns som att nästa steg är att man enbart får köpa Powercolor eller Palit.

Tyvärr blir dylikt vanligare och vanligare, allt skall polariseras. X vs Y, rött vs blått, grönt vs rött. Alltid skall det också göras personligt, kritik mot en produkt du köpt blir kritik mot DIG, personligen! Och alla som inte köper vad du köper, är antagligen dum i huvudet.

Istället för att bara vara ännu en pryl man köpt, bland alla andra.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jobbar i butik. Oftast får man svaret:
"Jag är bekväm med Nvidia"
"AMD har dåliga drivers" (Utan att personen har koll på vad drivers ens är)
"Intel och Nvidia går bra tillsammans".

Jargongen är mycket påtaglig.
För det mesta handlar det om okunnande och det tyder på att Nvidia är duktiga på att få igång marknadsföringen för att sedan låta tåget rulla på.

Sedan skall nämnas, 280X är ett kort som inte längre säljs. Efterföljare är 380 (och 380X som enligt källor ryktas vara på gång). 380 med 2GB är mycket trasigt och rycker, kraschar och buggar ur, man måste köpa 4GB varianten som finns för att det ska vara lönt.

Då ligger pris/prestanda mellan ett 960 2GB och ett 380 4GB ganska snarlikt (2100kr vs 2400kr).

I dagsläget hade jag köpt ett 980ti eller ett 970, för jag gillar att överklocka men det är endast för att AMDs kort över lag är svår att klocka mycket mer än 10-15% max.

Väldigt intressanta citat där i början! Det är exakt där problemet ligger som du säger, folk har ingen koll utan följer strömmen trots att man hade kunnat få mer "bang for buck".

Ser ungefär likadant ut på telefonmarknaden där man tröttsamt fortfarande får höra "Det är så lätt med iPhone", "man slipper krånglet med Android".

Hade AMD skött sin marknadsföring bättre hade utvecklingen antagligen gått i en annan takt vilket i slutändan är bra för oss kunder. Jag hoppas verkligen att de lyckas marknadsföra nästa års nya CPU'er och GPU'er så att de tar tillbaks de marknadsdelar de tappat.

Visa signatur

FD Define R5, i5 6600K @ 4.5 GHz, R9 Fury Strix DCIII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Det enda 960 har är lägre wattförbrukning, men menar folk på allvar att ni är villiga att ha ett 30% långsammare kort för lägre TDP? 250 watt är ändå normalt bland GPUer.

Men du är medveten om vad lägre strömförbrukning innebär va? Lägre värmeutveckling.

Jag har ett 7970 OC med 3:e-partskylare. Den låter som fan när man spelar, trots 2 stora fläktar.
Har även ett GTX 780 Referens. Låter inte ett skit när man spelar.

Din jämförelse är extremt fattig.

Permalänk
Entusiast

Visst finns det en liten bias till Nvidia (Och inte bara i Sverige) men det beror ju inte bara på märket utan tänk också på att Nvidia erbjuder saker som AMD inte erbjuder.

Till exempel:

- Shadowplay
- Kommande Gamestream
- PhysX (Även om det inte implementeras så ofta längre)

Sen så är väl strömförbrukning/TDP visst en väldigt stor fördel till GTX 960? Vissa vill ha det väldigt tyst när man spelar och det kan R9 280X tyvärr inte erbjuda.
Bara för att man väljer ett GTX 960 över ett R9 280X så är man inte fundamentalt dum i huvudet, det beror på vad sina ändamål är.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Har alltid kört AMD på grafikkorts marknaden och kommer fortsätta att göra det då dem är ekonomiskt bättre än nvidia som mjölkar deras kunder på pengar. Längtar tills jag har råd med en uppgradering till datorn igen, då blir det ett nytt AMD kort och lite annat smått och gott

Men tror mitt HD7870 klarar sig en stund till

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Tyvärr blir dylikt vanligare och vanligare, allt skall polariseras. X vs Y, rött vs blått, grönt vs rött. Alltid skall det också göras personligt, kritik mot en produkt du köpt blir kritik mot DIG, personligen! Och alla som inte köper vad du köper, är antagligen dum i huvudet.

Istället för att bara vara ännu en pryl man köpt, bland alla andra.

Håller med helt och hållet.
Känns som att folk som måste hålla på ett lag kan ägna sig åt att kolla fotboll istället.
Försöker undvika sånt här trams, men det har verkligen gått till överdrift.

Man får ju inte ens köpa ett tangentbord från Corsair nu för tiden utan att tydligen ha valt en sida.

Permalänk
Medlem

Jag köpte AMD under flera år, men gick över till Nvidia med 7950GT. För mig lockar ingenting hos AMD mig att göra ett byte tillbaka helt enkelt, och jämför man kort i high/topsegmentet skiljer det ändå såpass lite för mig som inte jagar dom där sista procenten.

När jag letar ett grafikkort är jag inte på jakt efter det som endast ger högst prestanda, utan det är flertalet parametrar som spelar roll. Jagar man endast högst prestanda/krona är man såklart i en annan sits.

Min erfarenhet och referenspunkt (inga större bekymmer med Nvidia sedan 2006) gör att det skulle kännas som en chansning att byta till AMD och deras drivrutiner. För mig som är bekväm av mig värdesätter jag även funktioner som Shadowplay, Geforce Experience m fl. och att dom är snabba på att släppa uppdateringar vid spelsläpp (samt få ut SLI-profiler - körde SLI i lite mer än 4 år)

Ett lägre pris räcker inte för att vinna över mig helt enkelt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hjälpsam

AMD går trögt och överlager hos många aktörer gör att de dumpar priserna. Att en butik säljer ut för tillfället för 2K innebär inte att 280X normalt kostar 2K när gemeneman skall köpa.

Normalpris är närmare 2,5-3K
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2166&o=produkt_pris_in...

Medan normalpriset på GTX 960 ligger på 2-2,2K beroende på modell och butik.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2369&o=produkt_pris_in...

Så det skiljer egentligen ca 25% i pris på dem om man undantar det enstaka kortet du länkade.

Detta bortsett från preferenser och fanboyism.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Uzanar: Amd har raptr så dom erbjuder samma saker förutom Physx som ingen bryr sig om. AMD erbjuder TrueAudio som ingen heller bryr sig om.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Haft kort från båda tillverkarna och de har fungerat lika bra vilket som.
Så jag köper alltid det som ger mest prestanda för den summan jag har råd att lägga ut.

Hade ett 7970 i 3 och ett halvt år, aldrig något problem tills det dog helt.
Har nu ett 980 TI, nemas problemas med det, har väl det tills det dör.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rudervall:

Väldigt intressanta citat där i början! Det är exakt där problemet ligger som du säger, folk har ingen koll utan följer strömmen trots att man hade kunnat få mer "bang for buck".

Ser ungefär likadant ut på telefonmarknaden där man tröttsamt fortfarande får höra "Det är så lätt med iPhone", "man slipper krånglet med Android".

Hade AMD skött sin marknadsföring bättre hade utvecklingen antagligen gått i en annan takt vilket i slutändan är bra för oss kunder. Jag hoppas verkligen att de lyckas marknadsföra nästa års nya CPU'er och GPU'er så att de tar tillbaks de marknadsdelar de tappat.

Om kunderna upplever att just iPhone är "så mycket bättre" så är det ju det som avgör. Oavsett hur mycket marknadsföring man har. Behöver inte följa någon ström för det, även om det finns bättre mobiler. Fortfarande kundens upplevelse som räknas.

Samma sak med grafikkort. AMD har säkert jättefina grafikkort, lika snabba eller snabbare, men det är alltid något som saknas, känns det som.

Jag hoppas också att AMD håller sig kvar, för det behövs. Dels för att hålla ner priserna och att få en bra spelplan mellan tillverkarna.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Hoppade från HD7990 till 780ti för att slippa hålla på med crossfire. Sen lät den som två jetplan också.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Köper man ett 960 så är man kanske i regel inte ute efter det snabbaste kortet. Och även om en stor anledning kanske även är priskategorin så är man förmodligen inte en entusiast eller direkt insatt om man tittar på ett kort i 960-kategorin och därmed förmodligen påverkas ännu mer av PR.

Sedan vill jag erkänna att jag som hyggligt insatt är brand loyal till Nvidia (och många andra varumärken) på grund av känslan de ger mig. Det finns så oerhört mycket utöver råa prestandatest som avgör. Mjuka värden och värden som ligger utanför prestandatest och allt var det är.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

För min del är prestanda/W viktigare än pris, så när AMD/ATi hade ledningen i det området köpte jag Radeon. För närvarande är det Nvidia, så nu köper jag GeForce. Jag växlar sannolikt tillbaka när/om det vänder igen.

Drivrutinsmässigt är de tämligen likvärdiga; ingen är felfri.

Men ja, det är till synes många som köper GeForce "bara för att".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jobbar i butik. Oftast får man svaret:
"Jag är bekväm med Nvidia"
"AMD har dåliga drivers" (Utan att personen har koll på vad drivers ens är)
"Intel och Nvidia går bra tillsammans".

Jargongen är mycket påtaglig.
För det mesta handlar det om okunnande och det tyder på att Nvidia är duktiga på att få igång marknadsföringen för att sedan låta tåget rulla på.

Sedan skall nämnas, 280X är ett kort som inte längre säljs. Efterföljare är 380 (och 380X som enligt källor ryktas vara på gång). 380 med 2GB är mycket trasigt och rycker, kraschar och buggar ur, man måste köpa 4GB varianten som finns för att det ska vara lönt.

Då ligger pris/prestanda mellan ett 960 2GB och ett 380 4GB ganska snarlikt (2100kr vs 2400kr).

I dagsläget hade jag köpt ett 980ti eller ett 970, för jag gillar att överklocka men det är endast för att AMDs kort över lag är svår att klocka mycket mer än 10-15% max.

Fast det känns ju som att du bekräftar jargongen och kundernas påståenden om dåliga drivrutiner, iom. att du själv säger
"Efterföljare är 380 (och 380X som enligt källor ryktas vara på gång). 380 med 2GB är mycket trasigt och rycker, kraschar och buggar ur, man måste köpa 4GB varianten som finns för att det ska vara lönt."

Ser inget fel i den jargongen och "okunnandet" när det faktiskt stämmer rätt bra överens med verkligheten som du precis sagt. Att det "endast" gäller 2gb versionen är ju föga tröst, iom. att det inte är något som en vanlig kund orkar lägga sin i.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mithras:

Fast det känns ju som att du bekräftar jargongen och kundernas påståenden om dåliga drivrutiner, iom. att du själv säger
"Efterföljare är 380 (och 380X som enligt källor ryktas vara på gång). 380 med 2GB är mycket trasigt och rycker, kraschar och buggar ur, man måste köpa 4GB varianten som finns för att det ska vara lönt."

Ser inget fel i den jargongen och "okunnandet" när det faktiskt stämmer rätt bra överens med verkligheten som du precis sagt. Att det "endast" gäller 2gb versionen är ju föga tröst, iom. att det inte är något som en vanlig kund orkar lägga sin i.

Jo, men jag efterapar inte någon utan har även empiriskt underlag till detta. Sedan säger väl Sweclockers tester ungefär samma sak. Just att 285 & 380 2GB är trasiga kort.

Något jag även förklarade då 380 4GB och GTX 960 2GB har ungefär samma prestanda/krona. Men du har helt rätt, få som spelar som orkar lägga sin ork på att ta reda på vilka kort som är helt buggfria och vilka som är mest prisvärda.

Sedan är ju allt det där andra det som gör mig som entusiast frustrerad "Nvidia och Intel hör ihop"...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har växlat kraftigt mellan gröna och röda laget. Båda fungerar. Men då har inte priset för mig varit avgörande faktor heller. I dagsläget gillar jag Nvidia, 3D skärm och bluray 3D. Tyvärr finns inget sådant alternativ för AMD, utöver att nyttja en 3DTV. Och av den enkla anledningen blev det ett Titan X framför AMDs 295.

Visa signatur

Star Citizen ❤