Avalanche lovar fixa buggigt Just Cause 3

Permalänk
Melding Plague

Avalanche lovar fixa buggigt Just Cause 3

Färska Just Cause 3 må bjuda på explosioner till allas belåtenhet, men innehåller även diverse buggar och problem. Utvecklarna Avalanche Studios lovar dock att fila vidare på titeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här med att man ska behöva patcha sina helt nya spel för att kunna spela dem normalt har blivit en väldigt tråkig trend.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Entusiast

Dock främst amerikanska Avalanche som utvecklat detta. Svenska studion gjorde Mad Max.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har nog bara haft tur, men har hittills inte stött på prestanda problem eller ordentliga buggar/krasher iallafall ap kul spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Dock främst amerikanska Avalanche som utvecklat detta. Svenska studion gjorde Mad Max.

Det visste jag inte. JC3 är knappast ett spel en svensk studio borde vara stolt över. Maken till mer dötråkigt spel får man leta efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Det här med att man ska behöva patcha sina helt nya spel för att kunna spela dem normalt har blivit en väldigt tråkig trend.

Det är tyvärr så det går till nu för tiden.
Spelproducenterna försöker få in så mycket pengar på ett spel så tidigt som möjligt:
Tex ger förbokningar ger ofta någon slags bonus.

Det finns ett mycket bra botemedel: vänta, avvakta
Och då menar jag inte i några dagar, vänta ett par månader.
Då har recensioner kommit, spelets allmänna kvalitet och innehåll är känt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Jag har nog bara haft tur, men har hittills inte stött på prestanda problem eller ordentliga buggar/krasher iallafall ap kul spel

Jag har inte heller stött på något allvarligt problem. Har haft en CTD, men bortsett från den så har det fungerat toppen. Snittar runt 50-60 FPS i 1440p, vilket duger för mig då jag kör med handkontroll.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Samma visa gång efter gång.
1: Folk förhandsköper spel.
2: Ofärdigt spel släpps.
3: Folk blir sura.
4: Utvecklarna lovar att fixa spelet.
5: Spelet är "fixat", dock ofta med dåligt resultat.
6: Profit.
7: Repeat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inga krasher eller prestandaproblem.
Men stör mig på kontrollerna och hur bilar/motorcyklar är att köra.

Permalänk
Medlem

Såhär går det när folk förhandsbokar spel, dom släpps ofärdiga.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Det jag tycker är mer oroande är att spelutvecklarna måste gå ut med nyheten att de tänker patcha sin halvtaskiga produkt.

Grundproblemet är att vi spelare kräver större och större spel med komplexa miljöer men inte vill/kan lägga ut det påslag på det redan nu höga spelpriset som krävs för att QA-avdelningarna ska få tillräckligt mycket personal och tid för att säkerställa all funktionalitet.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Dom kunde väl ha passat på att lova att nästa spel ska vara färdigt när det börjar säljas.

Jaja mig gör det inte så mycket eftersom jag varken kommer köpa eller "låna" det här spelet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Så har det varit i många år nu så länge jag har varit intresserad av datorer i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det visste jag inte. JC3 är knappast ett spel en svensk studio borde vara stolt över. Maken till mer dötråkigt spel får man leta efter!

Vad tråkigt att du tycker som den väldigt lilla minoritet av spelare och recensenter.
Kan ju tänkas att det inte är din typ av spel helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så har det varit i många år nu så länge jag har varit intresserad av datorer i alla fall.

Ja, och det kommer med största säkerhet inte bli någon ändring på det heller, det är bara att tacka och ta emot vad som än släpps.
Eller göra ett eget val och inte förhandsboka och köpa spelet när det är patchat några gånger.

Tyvärr är det ju oftast så att man är sugen på spelet när det kommer, och det blir ett köp ganska omgående, eller till och med förbokning.

Jag har lyckats lägga band på mig med detta spelet, då jag för närvarande är helt insnöad på Fallout 4, som OCKSÅ inte är spelciellt bra optimerat just nu, men kunde bara inte hålla mig.

Har loggat 139h i Fallout 4 och det fungerar ändå rätt så bra, men kunde ju varit mycket bättre optimerat såklart.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

De flest här som kommenterar har förmodligen inte ens spelat spelet eller gillar bara att snacka hur "ospelbara" spelen är när de läst rubriken?

Jag har spelet och det fungerar 98% som det ska med 6600K och 970 tex.
Gott folk, lite buggar dör man inte av och det kommer alltid finnas.

Dice med BF är/har varit 10 gånger värre med värre buggar en väldigt långt tid, men där är vi för stolta Svenskar för att nämna det i sammanhangen.

Permalänk
Snusfri

Det här fenomenet med trasiga spel kommer garanterat att minska tack vare Valves "lämna tillbaka garanti". Många release bolag som tvingas ändra synsätt tack vare detta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Vad förvånad man blir att det var buggigt, som de flesta moderna spel alltså

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ingen klaga på fallout för det var buggar överallt. Men fy fan om något annat spel har buggar då JÄVLAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

De flest här som kommenterar har förmodligen inte ens spelat spelet eller gillar bara att snacka hur "ospelbara" spelen är när de läst rubriken?

Jag har spelet och det fungerar 98% som det ska med 6600K och 970 tex.
Gott folk, lite buggar dör man inte av och det kommer alltid finnas.

Dice med BF är/har varit 10 gånger värre med värre buggar en väldigt långt tid, men där är vi för stolta Svenskar för att nämna det i sammanhangen.

Man får väl på något sätt lita på artikeln. Menar du att studion skulle gått ut med detta om det inte var ett problem?
Gillar inställningen: "funkar det för mig funkar det för alla andra."

------

Kommer Sweclockers göra om sitt test nu? Jag tänkte eftersom ni själva stötte på lite problem medans ni gjorde det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det här fenomenet med trasiga spel kommer garanterat att minska tack vare Valves "lämna tillbaka garanti". Många release bolag som tvingas ändra synsätt tack vare detta.

Helt ärligt tror jag du har slagit huvudet på spiken här. Har lurkat omkring reddits /r/gamedev där många slänger ut sina projekt och frågar om feedback. Ett par gånger som kommer det upp med demo eller vilket typ av businessmodel de vill följa och det är skrämmande många som anser att "if they dont like the game they can just return it via the return policy" istället för att göra en demo eller spendera tiden på att göra det rätt från början. Det är nog mycket för att alla vill göra spel men inte många är lämpade för det, eller någon annan form av egenföretagande för den delen. Ju större spelbranschen blir desto mer "snabba cash" människor lockas och desto svårare blir det att hitta något med substans att spela.
Utvecklaren kanske bryr sig men de äger oftast inte sina arbeten det är företag som vill gå med vinst så vill utvecklarna överlever på sin lön måste de göra sitt jobb, och det är att gå vidare till nästa projekt.

Fallout 4 är buggigt och terminaler dödar MEN det är kul (also quicksave)

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Ingen klaga på fallout för det var buggar överallt. Men fy fan om något annat spel har buggar då JÄVLAR!

Tror ärligt talat inte att någon förväntade sig att ett spel som drivs med Creation Engine skulle vara buggfritt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänker upprepa vad många redan skrivit, det här kommer fortsätta så länge vi förbokar spel i så stor utsträckning som görs. Och tyvärr ser jag inte något annat sätt att förändra situationen än att vi konsumenter slutar köpa grisen i säcken.

Permalänk
Avstängd

Är någon ens förvånad alls?

Det tillhör olyckligtvis "vardagen" med spelsläpp i dagsläget att släppa spel, och i efterhand gå ut och beklaga att det är buggigt, och lova att fixa det, släppa lite halvtaskiga fixar och sedan glömma bort spelet helt.

Det är utgivarna som vill få ut spelet så snabbt de kan, så de kan börja få in pengarna som de lagt ut.
Medans utvecklarna oftast vill / behöver mer tid, men blir överkörda av högre chefer....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Ja, men Bethesdas signum är ju att släppa bra men trasiga spel. De har de gjort i säkert 15 år och det har aldrig blivit bättre spelsläpp för att folk har klagat. Det är tack vare modcommunitys som deras spel i slutet blivit betydligt stabilare.

Permalänk
Proffsmobbare

Man kan också göra skillnad på problem och problem, att det finns buggar och att det är ospelbart är två olika saker. Far Cry 4 och Assasins Creed Unity var ospelbara vid release, än har jag inte sett någon rapport på att JC3 skulle vara ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

I stort sett alla förutom fanboys håller ju dock med om att Fallout 4 (och Bethesdas andra spel för den delen) är rent skräp när det kommer till den tekniska delen?

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeFeCT79:

Ja, och det kommer med största säkerhet inte bli någon ändring på det heller, det är bara att tacka och ta emot vad som än släpps.
Eller göra ett eget val och inte förhandsboka och köpa spelet när det är patchat några gånger.

Tyvärr är det ju oftast så att man är sugen på spelet när det kommer, och det blir ett köp ganska omgående, eller till och med förbokning.

Jag har lyckats lägga band på mig med detta spelet, då jag för närvarande är helt insnöad på Fallout 4, som OCKSÅ inte är spelciellt bra optimerat just nu, men kunde bara inte hålla mig.

Har loggat 139h i Fallout 4 och det fungerar ändå rätt så bra, men kunde ju varit mycket bättre optimerat såklart.

Så blir det när snorungegenerationen växer upp och är van vid att få allt samma sekund de pekar på det. Har man ingen självkontroll och självrespekt så blir man i alla fall en jävligt bra kund som man kan behandla som skit och som fortfarande slänger pengar på en

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Vad tråkigt att du tycker som den väldigt lilla minoritet av spelare och recensenter.
Kan ju tänkas att det inte är din typ av spel helt enkelt.

Jag har inte spelat JC3 men väl JC2. Jag vill inte säga att det är dåligt spel men det blir vääldigt repetivt efter ett tag. Vad jag sett och hört av JC3 så har de inte förbättrat någonting förutom grafiken. Som sandbox spel så är det dåligt helt enkelt. Mad Max som också det är ett sandbox spel har jag hört gott om men jag har inte spelat det.

Men den minoriteten som du som gott kallar det har smaken nog att hålla sig ifrån dessa hjärndöda spel som den stora massan håller flockar sig till. Jag kan bara säga grattis!

Permalänk
Medlem

Har kraschat en gång innan jag uppdaterade grafikdrivrutinerna. Tycker det flyter väldigt bra med 3 år gammal hårdvara. För mig är bara start av spelet lite långsamt, då har jag inte det installerat på SSD. Laddningstider tar ca 6 sekunder (har klockat) för challenges som är typ den enda loadingen i spelet..?

Förstår inte varför alla klagar. AMD kanske fungerar bättre.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V