Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

har chattat med MS nu för det går ju fortfarande inte att skapa RMA via webben..

Hur som hellst, först säger dom att tillbehör har endast 90 dagars garanti vilket låter helt sjukt för en handkontroll som kostar typ 549, men iaf så kunde de bjuda på en kontroll en gång, så jag hade "tur".
Men de kan inte säga vart den ska skickas förrän de har lagt retur ordern, och jag får betala för att skicka in den. Men eftersom jag inte vet vart jag ska skicka så har jag ju ingen aning om vad det kan tänkas kosta, om det ens är värt det eller om man bara ska köpa sig en ny.

Sen min andra kontroll som jag köpte hos 3e part vill de inte veta av, utan nu måste jag se om jag kan hitta en kvitto för den någonstans..

EDIT: man fick ju fraktsedel från ups, bra koll hon hade

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Har skaffat ett X1. Ej packat upp ännu. Har två st creative sound blaster evo zx headset. Handkontrollerna har 3,5 mm. Kommer mina headset att fungera, både chat (micron finnes) och stereoljud? Behöver jag fyrpinskabel eller duger vilken som?

Kikar på creatives hemsida http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=124580
Analog connection check, Chat audio not recommended, Remarks: Use Xbox One stereo headset adapter for analog connection.

Hur ska jag tolka detta?

MVH Daniel

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Har skaffat ett X1. Ej packat upp ännu. Har två st creative sound blaster evo zx headset. Handkontrollerna har 3,5 mm. Kommer mina headset att fungera, både chat (micron finnes) och stereoljud? Behöver jag fyrpinskabel eller duger vilken som?

Kikar på creatives hemsida http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=124580
Analog connection check, Chat audio not recommended, Remarks: Use Xbox One stereo headset adapter for analog connection.

Hur ska jag tolka detta?

MVH Daniel

Jadu, om du har krysslådan är det väl bara att koppla in och pröva? Jag kör med Sennheiser HD429s som enligt deras egen support inte funkar med Xbox One, men jag kan intyga att det fungerar prima Såvitt jag vet beror det på hur 3.5mm-kontakten på lurarna ser ut; om det finns tre "spår" ska det gå bra!

Edit: länk till hur kontakten ska se ut: https://goo.gl/c6Usrf

Permalänk

Tackar! Sådan kontakt har jag. Dock börjar den glappa. Krysslådan ska få vila till jul så jag försöker förbereda mig. Kanske smygöppnar när barnen somnat.
Tack för hjälpen.

Skrivet av Blixtconny:

Jadu, om du har krysslådan är det väl bara att koppla in och pröva? Jag kör med Sennheiser HD429s som enligt deras egen support inte funkar med Xbox One, men jag kan intyga att det fungerar prima Såvitt jag vet beror det på hur 3.5mm-kontakten på lurarna ser ut; om det finns tre "spår" ska det gå bra!

Edit: länk till hur kontakten ska se ut: https://goo.gl/c6Usrf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej

Har köpt denna via citygross idag och har som avsikt att göra mig av med min WD tv live.
Men läste någonstans att den inte klarar mkv med dts. Stämmer detta? Eller är det gamla uppgifter som har lösts sig med mjukvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

har chattat med MS nu för det går ju fortfarande inte att skapa RMA via webben..

Hur som hellst, först säger dom att tillbehör har endast 90 dagars garanti vilket låter helt sjukt för en handkontroll som kostar typ 549, men iaf så kunde de bjuda på en kontroll en gång, så jag hade "tur".
Men de kan inte säga vart den ska skickas förrän de har lagt retur ordern, och jag får betala för att skicka in den. Men eftersom jag inte vet vart jag ska skicka så har jag ju ingen aning om vad det kan tänkas kosta, om det ens är värt det eller om man bara ska köpa sig en ny.

Sen min andra kontroll som jag köpte hos 3e part vill de inte veta av, utan nu måste jag se om jag kan hitta en kvitto för den någonstans..

EDIT: man fick ju fraktsedel från ups, bra koll hon hade

Konstigt! Jag fick skicka in mina tre førsta utan några som helst problem. Den fjærde fick jag samma besked som dig: garantin ær borta, och du har "tur" nu som får den fixad. Jag har dock aldrig behøvt betala før frakt - de skickar fraktsedel och står før allt. Skickas till Tyskland varje gång før mig. Tar ett par-tre veckor så kommer en ny tillbaka.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Konstigt! Jag fick skicka in mina tre førsta utan några som helst problem. Den fjærde fick jag samma besked som dig: garantin ær borta, och du har "tur" nu som får den fixad. Jag har dock aldrig behøvt betala før frakt - de skickar fraktsedel och står før allt. Skickas till Tyskland varje gång før mig. Tar ett par-tre veckor så kommer en ny tillbaka.

Har du köpt alla via MS? De ville som sagt inte ta emot min andra som köpt någon annan stans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Plockade upp min Xbox one jag köpte under black friday idag och insåg att jag inte fått med ett headset, något jag alltid fått med mina tidigare konsoler. Får man inte längre med detta? Köpte Fifa bundeln av Xbox one om det spelar någon roll.
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rytmen:

Plockade upp min Xbox one jag köpte under black friday idag och insåg att jag inte fått med ett headset, något jag alltid fått med mina tidigare konsoler. Får man inte längre med detta? Köpte Fifa bundeln av Xbox one om det spelar någon roll.
Tacksam för svar

En familjemedlem till mig köpte också FIFA bundeln och fick inget headset med. Efter kontakt med SIBA så ingår inte headsetet i den bundeln. Själv köpte jag utan bundel och fick med ett headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K_MaN21:

En familjemedlem till mig köpte också FIFA bundeln och fick inget headset med. Efter kontakt med SIBA så ingår inte headsetet i den bundeln. Själv köpte jag utan bundel och fick med ett headset.

Vad jag läste mig till så ingår inte headset i 500 gb versionen av Xbox one. Jag fick ingen headset heller, köpte på netonnet 500 gb versionen med fifa under blackfriday.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zosma:

Vad jag läste mig till så ingår inte headset i 500 gb versionen av Xbox one. Jag fick ingen headset heller, köpte på netonnet 500 gb versionen med fifa under blackfriday.

Det ingick för mig när jag köpte 500GB-versionen. Utan någon bundle alltså.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ett sånt där oförklarligt Microsoft-beslut bland alla andra. Visst. Många köper ytterligare headsets. Men.. Nä. Fail där. De har helt enkelt skippat det i samtliga paket. JAg köpte för ett år sedan. Då följde det med.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv

De paket där FIFA ingår och headset saknas har väl också nya kontrollen med 3,5mm jack vilket bör göra det lättare att använda det headset som man vill använda. Någonstans måste man spara in och jag tycker nog ändå att skippandet av mono-headsettet är klokt då. Min ligger oanvänd i en låda exempelvis och jag lär nog inte vara ensam om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågar å en väns vägnar.

Han kommer köpa en begagnad Xbox One men så var det någon som sa åt honom, "om boxen blir "bannad", går den då att använda av en annan användare? Eller är det användarens konto som blir "bannat"?"

Jag har tyvärr noll svar på det. Vet någon här vad man ska se upp med vid begagnat köp?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av K_MaN21:

En familjemedlem till mig köpte också FIFA bundeln och fick inget headset med. Efter kontakt med SIBA så ingår inte headsetet i den bundeln. Själv köpte jag utan bundel och fick med ett headset.

Skrivet av zosma:

Vad jag läste mig till så ingår inte headset i 500 gb versionen av Xbox one. Jag fick ingen headset heller, köpte på netonnet 500 gb versionen med fifa under blackfriday.

Skrivet av Dunder:

Det ingick för mig när jag köpte 500GB-versionen. Utan någon bundle alltså.

Skrivet av holmberg:

Ett sånt där oförklarligt Microsoft-beslut bland alla andra. Visst. Många köper ytterligare headsets. Men.. Nä. Fail där. De har helt enkelt skippat det i samtliga paket. JAg köpte för ett år sedan. Då följde det med.

Skrivet av anon5930:

De paket där FIFA ingår och headset saknas har väl också nya kontrollen med 3,5mm jack vilket bör göra det lättare att använda det headset som man vill använda. Någonstans måste man spara in och jag tycker nog ändå att skippandet av mono-headsettet är klokt då. Min ligger oanvänd i en låda exempelvis och jag lär nog inte vara ensam om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack och bock för svar!
Enligt microsoft själva ser det dock ut som att det ska ingå ett headset? http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/consoles/500gb-fifa-16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Frågar å en väns vägnar.

Han kommer köpa en begagnad Xbox One men så var det någon som sa åt honom, "om boxen blir "bannad", går den då att använda av en annan användare? Eller är det användarens konto som blir "bannat"?"

Jag har tyvärr noll svar på det. Vet någon här vad man ska se upp med vid begagnat köp?

På förra gen(Xbox 360) var det konsolen som blev bannad har svårt att se att dom frångått det då det ger bättre inkomst då man måste köpa en ny, dock en gissning från min sida att samma gäller nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Frågar å en väns vägnar.

Han kommer köpa en begagnad Xbox One men så var det någon som sa åt honom, "om boxen blir "bannad", går den då att använda av en annan användare? Eller är det användarens konto som blir "bannat"?"

Jag har tyvärr noll svar på det. Vet någon här vad man ska se upp med vid begagnat köp?

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/254h69/buying_a_use...

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/3hoyi3/things_i_sho...

Permalänk
Medlem

Fick inget headset heller, köpte en 1tb-version med Tomb Raider.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte ett 500Gb förra året och fick med headset(dock aldrig använt). Köpte med Forza 2 ingick!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är när den agerar som mediaspelare? Mkv med dts ljud, om det klarar muxa om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej. Är också nybliven Xbox One-ägare sedan Black friday och funderar över hur "store" där man köper spel är organiserad. På gamla 360 kunde man sortera spel i genrer - typ plattform, racing, action med mera när man letade runt bland spelen. Jag hittar inget motsvarande på "store" i Xbox One. Är jag bara dålig på att leta eller går det inte att söka så? Någon som orkar svara? Har konsollen inställd på svenska kan jag tillägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Hej. Är också nybliven Xbox One-ägare sedan Black friday och funderar över hur "store" där man köper spel är organiserad. På gamla 360 kunde man sortera spel i genrer - typ plattform, racing, action med mera när man letade runt bland spelen. Jag hittar inget motsvarande på "store" i Xbox One. Är jag bara dålig på att leta eller går det inte att söka så? Någon som orkar svara? Har konsollen inställd på svenska kan jag tillägga.

Vet ej, men jag handlar mina digitala köp via www.xbox.com istället.

Visa signatur

---

Permalänk

Någon som vet om Xbox live nycklarna från G2Play är legit?

Permalänk
Medlem

Vet inte om diskussionen har varit uppe tidigare.
Jag har iaf lagt märke till att spel som finns både till XBO och Ps4 i nästan alla fall har Ps4:ans spel fått betydligt högre betyg.
Ofta får spelen till båda konsolerna ganska låga betyg till XBO.
Däremot spel som är exklusiva för Xboxen får ofta väldigt bra.
Är det skillnad på spelen till konsolerna t.ex laddningstider etc?
Eller finns där något annat som ligger bakom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av prijar:

Vet inte om diskussionen har varit uppe tidigare.
Jag har iaf lagt märke till att spel som finns både till XBO och Ps4 i nästan alla fall har Ps4:ans spel fått betydligt högre betyg.
Ofta får spelen till båda konsolerna ganska låga betyg till XBO.
Däremot spel som är exklusiva för Xboxen får ofta väldigt bra.
Är det skillnad på spelen till konsolerna t.ex laddningstider etc?
Eller finns där något annat som ligger bakom?

Skickades från m.sweclockers.com

Fler recensenter som testar PS4-utgåvan ofta. Bortsett från att det möjligen är lite högre upplösning på PS4an så är spelen mer eller mindre identiska.

Permalänk
Medlem

Kan någon skicka en invite till preview? Leechu är gamertag ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har nyligen köpt ett xbox one. Ligger i kartong i väntan på julafton. Är lite sugen på kinect men ser att det saknar språkstöd svenska. Däremot är jag sugen på xbox fitness, just dance och ev andra spel som kan tänkas fungera på kinect. Ett partyspel som just dance på fester och fitness som träning inomhus nu i vinter när vädret suger. Har ni testat spelen i fråga? Är de spelvärda? Är kinecten mogen? Kostar trots allt 1000 kr.

Permalänk

16 "nya" 360 titlar

Braid
DEUS EX: HUMAN REVOLUTION
Doritos Crash Course
Fable III
Halo: Reach
Hydro Thunder
Iron Brigade
Kane & Lynch 2
Motocross Madness
MS. PAC-MAN
Peggle
Portal: Still Alive
Spelunky
Splosion Man
Ticket to Ride
Zuma’s Revenge!

http://majornelson.com/blog/xbox-one-backward-compatibility/

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Om någon vänlig själ har invite till Preview så tar jag gärna en. Gametag: Hylv3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Inväntar att de fixar så man kan lira Red Dead Redemption på Xone, lirade tidigare på PS3 men har för mig att frameraten var bättre på 360n. Trevligt nu att PLEX även funkar för gratis användarna.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850