Permalänk
Medlem

Razer Mamba hackar.

Tjenare, har nu i juletiden införskaffat mig en razer mamba, jag har kopplat in den sedan installerat razer synapse vilket jag förstår ska ge mig senaste drivers, men ändå är det något konstigt med musen.

Alla lampor lyser som de ska och knapparna funkar "mouse 1, 2 ,3, 4 och 5". Men ibland så börjar muspekaren hacka när jag drar över skärmen, och ibland bara lägger den av helt. Då måste jag dra ut och sätta in sladden och röra på musen så kan den fixa sig själv, fast ibland tar det kanske 20 försök innan den gör det. Är det någon som har en aning om vafan som pågår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xheriga:

Tjenare, har nu i juletiden införskaffat mig en razer mamba, jag har kopplat in den sedan installerat razer synapse vilket jag förstår ska ge mig senaste drivers, men ändå är det något konstigt med musen.

Alla lampor lyser som de ska och knapparna funkar "mouse 1, 2 ,3, 4 och 5". Men ibland så börjar muspekaren hacka när jag drar över skärmen, och ibland bara lägger den av helt. Då måste jag dra ut och sätta in sladden och röra på musen så kan den fixa sig själv, fast ibland tar det kanske 20 försök innan den gör det. Är det någon som har en aning om vafan som pågår?

Ett måndags exemplar låter de som, det spelar ingen roll vilken USB port du ansluter till?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Har provat 2 på baksidan, ett av dem var USB 3, har även provat 1 på framsidan och samma sak där.

Måndags exemplar?

Permalänk
Medlem

@Xheriga
Måndags exemplar = trasig produkt vid levereras.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Aha okej, ja något väldigt skumt är det, vad gör man nu då, är jag fucked då jag har beställt från razerzone eller kan jag få en annan mus i utbyte?

Permalänk
Medlem

Har flera polare som haft det problemet med just Razermöss tyvärr, så det är nog RMA på den.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

@ZaInT: Är inte så teknisk av mig, ville bara ha en grym mus att lira med, skulle någon möjligtvis kunna förklara hur jag ska göra nu ?

Permalänk
Medlem

@Xheriga
Ta kontakt med deras support och förklara läget.
http://www.razerzone.com/eu-en/store/razerstore-support/

Du kan även kolla om de finns nån nyare firmware och lägga in den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: http://puu.sh/m8FPO/1114525107.png Det har gått mer än 30 dagar sen jag beställade produkten (beställde den 22 nov för att den skulle vara här vid jul, men har inte använt den förens idag. Borde ju inte spela någon roll då det är fel på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xheriga:

@ZaInT: Är inte så teknisk av mig, ville bara ha en grym mus att lira med, skulle någon möjligtvis kunna förklara hur jag ska göra nu ?

Testa den i andra USB-portar och nån annan dator, är det likadant är det bara att skicka in den som garantiärende.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

@ZaInT: ska prova på en polares dator sen lista ut hur jag ska skicka in det, får väl snacka med support