Permalänk

Passar moderkort med grafikkort?

Tjo! Byggde en dator för några år sedan där jag har ett nätaggregat av corsair vid namn CX750M och ett GIGABYTE X79-UD3 X79 S-2011 (moderkort). Nu vill jag uppgradera mitt grafikkort till ett MSI 980 TI Gaming 6GB, men eftersom jag inte är jättekunnig inom datorer så vet jag inte om grafikkortet kommer funka med grafikkortet.
Snabba svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Det ska fungera.

Permalänk

@Norena: Och det ska fungera med nätaggregatet med? Har för mig att det stog något om att en 6-pin och en 8-pin PCI Express supplementary power connector behövs.

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet ditt har 8+8 pin ämnat för grafikkort, ditt nya grafikkort har 8+8pin portar. Allt ska lira som det ska. Kör hårt!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasigare:

@Norena: Och det ska fungera med nätaggregatet med? Har för mig att det stog något om att en 6-pin och en 8-pin PCI Express supplementary power connector behövs.

På det där 980Ti:t behövs x2 8pin pci-e. Det borde ditt Corsair nätagg ha.
OffTopic(+ min egen åsikt) skulle jag dock aldrig köra ett high end grafikkort med ett budget nätagg.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

@solomon: Dock tar mitt gamla bara 50 watt mindre än det nya och det har kört väldigt bra. Minimum för att kunna köra kortet är 600 så det borde ju fungera med 750. Om jag nu ska uppgradera, vad tycker du jag ska ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasigare:

@solomon: Dock tar mitt gamla bara 50 watt mindre än det nya och det har kört väldigt bra. Minimum för att kunna köra kortet är 600 så det borde ju fungera med 750. Om jag nu ska uppgradera, vad tycker du jag ska ha?

Det handlar inte bara om effekten utan komponenterna i nätaggregatet. Corsairs CX-serie är för low end / möjligtvis mid end-datorer och inget mer. T.om Corsair själva säger det under sin produktinformation.

http://www.corsair.com/se-fi/cx-series-cx750m-modular-atx-pow...

Citat:

basic system builds and desktop

¨

Jag personligen gillar XFX, men de verkar inte göra nätagg längre tyvärr. EVGA och Corsair RM / AX-serie är bra om du tänker byta. Mellan dessa tre skulle jag valt EVGA Supernova G2(yes, FOTM).

Om du känner för att läsa lite: http://www.overclock.net/t/1431436/why-you-should-not-buy-a-c...

Visa signatur

240+360 rad custom loop

Permalänk

@solomon: Så felet är själva aggregatet? Om jag köper ett nytt (Typ Evga supernova g2) räcker 750 watt? Om inte, hur mycket borde jag ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasigare:

@solomon: Så felet är själva aggregatet? Om jag köper ett nytt (Typ Evga supernova g2) räcker 750 watt? Om inte, hur mycket borde jag ha?

Ja. Komponenterna i nätaggregatet är inte av högre kvalité, vilket kan skada din hårdvara. Detta betyder dock inte att det kommer hända, utan bara att risken finns.

Och ja, 750w skulle räcka gott och väl.

Visa signatur

240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

550W skulle räcka och bli över för ett 980 Ti så länge du inte har planer på att sätta in ett till kort i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com