Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta hur mycket man har kontroll över när det gäller mapen utan moddar Bygger man t.ex nya byggnader på sin farm t.ex sätter ut en ladugård där man tycker det passar bra, hugger ned skog och gör om till åker, kan man flytta på byggnader och bygga vägar etc?

Permalänk
Skrivet av Gustav.Henrik:

Skulle vilja veta hur mycket man har kontroll över när det gäller mapen utan moddar Bygger man t.ex nya byggnader på sin farm t.ex sätter ut en ladugård där man tycker det passar bra, hugger ned skog och gör om till åker, kan man flytta på byggnader och bygga vägar etc?

Nej kör du utan moddar kan du inte bygga om som du skriver. Hugga skog Ja men inte köra om till åkermark.

Permalänk
Medlem

Tjena! Så finns det någon server för en som vill köra lite ihop med några?

Permalänk

Någon som vet vart man kan köpa nya ratten,pedalerna och "knappsatsen" för en billig peng? Har ni någon sida "ni" köpt ifrån?

Eller om vi börjar så här: Ni som har det är det värt att köpa?

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför man inte kan connecta till alla servrar? ca 30% av dom funkar för mig att gå med i.
Samt finns det någon svensk server som man kan spela på ?

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebart:

Någon som vet varför man inte kan connecta till alla servrar? ca 30% av dom funkar för mig att gå med i.
Samt finns det någon svensk server som man kan spela på ?

Att du inte kan joina beror på att han som hostar servern har mods installerade som du saknar, alternativt att servern kräver lösenord. Du ska kunna hitta vilka mods du saknar via nån meny, men har du inte exakt samma checksum på modden som servern så kommer du inte kunna joina oavsett.

Detta dilemmat ledde till att jag hade runt 2GB mods på dropbox som jag länkade till alla som jag spelade med under fs13, pga. att jag fixade till de flesta mods själv så de fungerade rejält.

Mitt tips är att snacka med folk här på swec, gå ihop och välj en map och mods så ni kan spela tillsammans.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Att du inte kan joina beror på att han som hostar servern har mods installerade som du saknar, alternativt att servern kräver lösenord. Du ska kunna hitta vilka mods du saknar via nån meny, men har du inte exakt samma checksum på modden som servern så kommer du inte kunna joina oavsett.

Detta dilemmat ledde till att jag hade runt 2GB mods på dropbox som jag länkade till alla som jag spelade med under fs13, pga. att jag fixade till de flesta mods själv så de fungerade rejält.

Mitt tips är att snacka med folk här på swec, gå ihop och välj en map och mods så ni kan spela tillsammans.

Ja iofs, men man kan ju välja att söka på kartor som har mods och inte mods, och det är på kartor som inte ska ha några mods installerade som inte går joina. står detta " connection could not be established" sen startar spelet oftast om. När jag väljer att söka efter maps som har mods går dom inte ens att trycka join på om man inte har samma mods!

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Gebart: Antagligen är det då att serverhosten klickar "deny" när du försöker joina. Som host får man popupså fort nån vill connecta. Lösningen är fortfarande att hitta folk som vill spela med dig, de flesta gillar inte randoms som plöjer upp vägar och jävlas... (inte för att du skulle vara den personen, men du fattar nog om du spelat med randoms i div. spel)

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@klirre: Haha ja än så länge inte hittat någon seriös server, det brukar ju vara hönshus på dom man kommer in på!
Fortfarande är rätt säker på att det brukar stå denied om hosten tryckt det.

Men jag håller med dig om att hitta en server med folk som har lösenord och vill spela spelet lite mer seriösare istället för att förstöra. får helt enkelt leta mer.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en server upp som vill ha sällskap att fördriva tiden lite såhär efter jul?

Annars så kanske jag kan fixa upp en om intresse finns!

God fortsättning!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter en server att lira lite mer seriöst på.

Permalänk
Medlem

Har fixat en server nu, så intresserade kan skicka PM så får ni namn och lösenord! (Y)

* Det är mapen Bjornholm och inga mods inblandade så vemsom helst får joina, bara man har spelet haha

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

Hallå. Den nya modden om man tvättar potatis! hur får man väck "Komposten" eller vad det kallas har försökt med de mesta. Men någon som vet?? tack för mig

Permalänk

Vet någon om det finns en mod för att göra egen bensin/diesel så man slipper "köpa" det.
Om någon vet någon bra mod, har ni länk till den?
Eller är det för mycket jobb med det? Kanske lättare att köpa diesel istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Vet någon om det finns en mod för att göra egen bensin/diesel så man slipper "köpa" det.
Om någon vet någon bra mod, har ni länk till den?
Eller är det för mycket jobb med det? Kanske lättare att köpa diesel istället?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.ls15mods.com/factory-for-fertilizer-feed-diesel-v-...

Där kan du tillverka det mesta Gott Nytt allihopa !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

Hallå. Den nya modden om man tvättar potatis! hur får man väck "Komposten" eller vad det kallas har försökt med de mesta. Men någon som vet?? tack för mig

Ingen som vet något om den?:O

Permalänk

Hej alla, har laddat ner ett x antal mods och nu när jag har nya kartor så vill de inte öppna raderar jag någon mod fil går det att öppna vissa kartor finns det ngn gräns på hur mkt utryme man har till mods? Kan man kring gå det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichyRich1:

Hej alla, har laddat ner ett x antal mods och nu när jag har nya kartor så vill de inte öppna raderar jag någon mod fil går det att öppna vissa kartor finns det ngn gräns på hur mkt utryme man har till mods? Kan man kring gå det?

Vad jag vet finns det ingen gräns, men ju fler moddar man lägger på - ju mer ökar ju risken för mod-konflikter.

Permalänk

OK,konflikter hur menar du? Får nästan ta bort alla mod för att kunna köra några andra kartor den står bara och laddar kartan när man ska börja spela den.

Permalänk
Medlem

@RichyRich1:
Vad står det i logg filen när det händer? Skulle tro att det har att göra med fruittypes, fs 15 har en gräns på 64 fruittype och har man kartor med extra fruits och tex soilmod mm så överstiger det 64 st och då startar inte spelet

Permalänk

Hur tar man bort fruits och soilmod om de överstiger 64?@gtijohan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichyRich1:

Hur tar man bort fruits och soilmod om de överstiger 64?@gtijohan:

Ta bort soilmod från mod-mappen?

Permalänk
Medlem

@RichyRich1:

Det lättaste är att bara ha den kartan du använder i modmappen så brukar det inte vara några problem. Skulle tro att giants fixar till problemet tills nästa patch.

Permalänk

Jag spelar på Manchester kartan, och till en början där så fick jag äpplen i tröskan när jag tröskade Ots & Soybeans men efter att tittat på ett Youtube klipp så fixade jag till det.

Men nu veckor senare så skulle jag börja använda Lime som finns på gården, MEN till problemet jag tar det med skopan för att tömma i gödningsspridaren OCH DET ÄR ÄPPLEN i skopan och spridaren (spridaren jag använder är Strautman "by Turbo") Varför

Någon som vet vad det kan bero på??

Det blir "vitt" på åkern när man lägger ut det men tråkigt att se äpplen i "kärran

Tacksam för hjälp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akepouchen:

Nej kör du utan moddar kan du inte bygga om som du skriver. Hugga skog Ja men inte köra om till åkermark.

Missförstår jag något här?

Man kan väll visst hugga ner skogen och göra om till åker? Bara såga ner träden, ta stubbfräsen å ta bort stubbarna, sen ta plogen och plöja upp marken, och sen så. Eller?

Permalänk
Skrivet av Lunchlådan:

Missförstår jag något här?

Man kan väll visst hugga ner skogen och göra om till åker? Bara såga ner träden, ta stubbfräsen å ta bort stubbarna, sen ta plogen och plöja upp marken, och sen så. Eller?

jo det ska man kunna göra

Visa signatur

finns det inte ... skapa det!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

Hallå. Den nya modden om man tvättar potatis! hur får man väck "Komposten" eller vad det kallas har försökt med de mesta. Men någon som vet?? tack för mig

Bump?

Permalänk
Medlem

tjenna. Jag letar efter en sådan här mod som man kan ha släp med! någon som vet någon?
Klicka HÄR
en sådan man kan öppna på sidan

Permalänk
Medlem

Hej, jag har lite ideér på en enkel basic map för -15 och undrar om nån skulle vilja
skapa den mappen för mig - och kanske för andra också.

I nederkant vill jag ha en landsväg, infart och väg upp till gården, gärna ett lätt motlut.
På vänster sida ser man hus, på höger sida garage för att sedan komma en ladugård.

Längre upp ska fåren gå - men jag vill att det ska finnas plats för minst 10 pallar där
ullen läggs på pall intill fåren, vill också ha höns i närheten av huset.

Bakom hus, ladugtård och sånt ska det vara skog, likaså om man kör förbi fåren så
ska man komma ut i skogen, jag vill gärna ha en stig eller smal skogsbilväg
men skulle vilja hugga upp en väg genom skogen på egen hand, får gärna vara en stor skog
där man kan göra några vägar genom skogen dock inte överdrivet stor.

Köpa maskiner, sälja balar och ägg och övriga samhället ska ligga nära typ 1 km från gården,
vill inte ha lång transportavstånd - lika så försäljning av timmer.

Nån som skulle vilja försöka sig på denna typ av map?
Jag kan eventuellt tänka mig betala en slant efter att ha testat och sett att allting fungerar.

Permalänk
Medlem

Kör på xbox360 men hoppas att nån kan hjälpa mig.
Kan man få en inhyrd arbetare att köra mellan tröskan och kvarnen? Som det är nu så låter jag en inhyrd arbetare köra tröskan och själv köra traktor med kärra men det är ganska trist.