Permalänk
Avstängd

Måste nog vara alla fingeravtrycken, och repor. Vem vet kanske zlatan som tagit i den eller varför inte jag

Skrivet av anon240759:
Permalänk

Varför sitter grafikkortet i den andra PCIe sloten, den andra kanske är trasig?
http://www.blocket.se/gavleborg/Extrem_Dator_64520243.htm?ca=...

Är det mycket överpris på den, eller är i7 980x fortfarande värd så mycket?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

"Axel" läste fel på grafikkortet, det är ett HD 5750 och inte RS750 även om MSI envisas med att skriva R5750.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/trelleborg/Geforce_GTX_670_2GB_WINDFORC...

Ett begagnad 670 för 1600kr

"Nypriset idag ligger på 2800 kronor."

Vilket nypris? Dem säljs inte längre. Pajas som denna karl är bara pinsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

http://www.blocket.se/trelleborg/Geforce_GTX_670_2GB_WINDFORC...

Ett begagnad 670 för 1600kr

"Nypriset idag ligger på 2800 kronor."

Vilket nypris? Dem säljs inte längre. Pajas som denna karl är bara pinsamma.

Läge för ett Halva priset kompis mail

Permalänk

@Rasse12345:

i7 980X är ju värsting grejer. Hexa core med HT som man kan klocka en heeel del.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Rasse12345:

i7 980X är ju värsting grejer. Hexa core med HT som man kan klocka en heeel del.

Du borde fortfarande inte skriva i denna tråd

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

@thomson:

De vore fortfarande för dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

@thomson:

De vore fortfarande för dyrt.

Mycket bra kompispris mail

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/ostergotland/Xbox_one_500GB_for_2700_Kr...

Citat:

Hej!
Jag tänker sälja mitt xbox one 500GB plus 2 spel
FIFA16
CALL OF DUTY ADVANCED WARFARE
plus HDMI kabel och mikrofon
för 2700Kr
den är helt ny, använd den knappt ett år, har tagit hand om den
kvitto finns!
Priset kan diskuteras vid sabb affär.
Hör av er vid intresse

Det är nog första gången jag hör denna definition av 'ny'.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Jag låter rubriken tala för sig själv Rejäl MONSTERDATOR.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Visst är titeln lite överdriven men jag ser inga som helst fel med annonsens innehåll! Datorn innehåller riktigt bra komponenter och även tillbehören är helt ok

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att Swecs marknad inte är bättre
Gick lös på att skapa upp lite gratisannonser.

Visst är det kanske inte top notch grejor jag säljer, jag vet inte ens vad marknadsvärdet är. Tänkte lösa det genom att folk fick komma med bud.
Orkar heller inte lägga massa tid på att pussla ihop en försäljning av delar, att försöka synca att få allt sålt, när det är såpass billiga grejor är ju orimligt, tiden det skulle ta är inte värd pengarna det skulle generera. Orkar inte hålla på att träffa 7 pers för att sälja en slaktad gammal dator i delar för 300 spänn styck eller nått.

Inkorgen fylls med meddelanden såsom:
* "Jag vill köpa moderkortet" - happ, kanske borde gå en kurs i svenska? ** Säljs ej i delar ** verkar personerna inte förstå
* "Vad är det minsta du vill sälja X för"... Jadu, som säljare vill jag ju ha maximalt betalt, vore ju väldigt dumt att ge min hand och säga det?
* "Vad ligger nuvarande maxbud på" ... Se ovan.. Varför ge mitt maxbud bara för att hen ska kunna bjuda 50:- över?

Sen den vanliga visan med skambud... Visst att det återigen inte är några top notch grejor, men folk budar så lågt att det inte ens är värt tiden att bestämma en träff och göra upp affären

Nä... Snart kommer nog min "High end top notch gaming-pc, klarar Witcher 3 på ULTRA" från blocket hamna här i tråden

Edit:
En annan "märklig" sak jag märkt är att, folk från Stockholm är så otroligt mycket girigare.
Detta har jag märkt på 2 sätt:
1) Samma produkt (t ex tvspel) har extremt mkt högre priser i Stockholm på blocket.
Folk försöker sälja tvspel begagnat för 50:- mindre än nypris fraktat från prisjakt.
Ute i landet är det ofta man ser 50% mot nypris, mer rimligt.

Hade även en annan produkt jag letat efter under hösten på blocket. Samlat på mig data som den statistiknörd jag är.
Snittpris på annonserna i stockholm har varit 1800:-, ute i landet 1100:-......

Kan ju dock även vara så att det finns fler köpare i Stockholm och att man därför lättare blir av med grejorna, trots sjuka överpriser.

2) Dom faktiskt vettiga bud jag fått på alla mina annonser, har varit från folk som _inte_ bor i Stockholm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Vet inte vad det är för skärm, men kör den 1920x1080 så kan datorn nog driva alla dagens spel i höga om inte ultra inställningar. Inget fel på paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Vet inte vad det är för skärm, men kör den 1920x1080 så kan datorn nog driva alla dagens spel i höga om inte ultra inställningar. Inget fel på paketet.

Fast nypriset ligger ju ungefär på 18000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

* "Vad är det minsta du vill sälja X för"... Jadu, som säljare vill jag ju ha maximalt betalt, vore ju väldigt dumt att ge min hand och säga det?
* "Vad ligger nuvarande maxbud på" ... Se ovan.. Varför ge mitt maxbud bara för att hen ska kunna bjuda 50:- över?

Sånt här tycker jag faktiskt är ganska irriterande - att folk vill att man ska komma med bud och sen säger att de tycker att det är för lågt. Varför inte bara sätta ett rimligt pris från början så slipper man en massa krångel för alla parter? Om du nu inte vill sälja varan för mindre än x kronor är det väl lättare att du talar om det från början så slipper du få en massa bud som du ändå inte kommer att acceptera.

Ang. Stockholm så tror jag att det beror dels på att kundunderlaget är större men även att fler köper sina varor i fysisk butik. Ute i 'landet' är man mer beroende av näthandel vilket gör att man har bättre koll på prisläget och är mer benägen att sätta ett rimligt försäljningspris när inköpspriset varit lägre. Det kan också vara så att eftersom det finns ett större utbud av köpare så försvinner de billigare annonserna väldigt fort och kvar blir då de som istället har satt ett alltför högt begagnatpris.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Nog är det ett monster allt åtminstone rent utseendemässigt. Förvånad att han använt ord som dator och inte data, några 18k lär han aldrig se skymten av.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Efta:

Fast nypriset ligger ju ungefär på 18000.

Nej priset kan inte försvaras, men jag vill säga att för en casual gamer så är det en monster-dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Sånt här tycker jag faktiskt är ganska irriterande - att folk vill att man ska komma med bud och sen säger att de tycker att det är för lågt. Varför inte bara sätta ett rimligt pris från början så slipper man en massa krångel för alla parter? Om du nu inte vill sälja varan för mindre än x kronor är det väl lättare att du talar om det från början så slipper du få en massa bud som du ändå inte kommer att acceptera.

Du missförstår, jag tycker inte nått är för lågt, jag fick ju inte ens ett bud från personen i fråga.

Problemet är att jag inte vet vad grejorna är värda, därför tänkte jag att jag slänger ut och ser vad marknaden är villig att betala för att få ett hum om vad det hela är värt, och sen tar jag ett beslut om det är nått jag är villig att sälja för.

Att då skriva och fråga vad jag vill ha är ju rätt meningslöst, jag vänder då frågan: Jag vill ha det maximala du är beredd att betala!

På samma sätt vill jag inte ha någon budgivning där folk börjar lågt och ska bjuda över varandra.
I en sluten budgivning ger alla 1 bud var, hemligt/dolt. Sen väljer man den som la högst bud.
Eftersom folk då bara får 1 chans och förhoppningsvis vill ha det dom budar på så kan man som säljare förvänta sig att alla kommer lägga det absolut mesta dom är villiga att betala.
Enkelt och smidigt, samtidigt som det maximerar profiten för säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Du missförstår, jag tycker inte nått är för lågt, jag fick ju inte ens ett bud från personen i fråga.

Problemet är att jag inte vet vad grejorna är värda, därför tänkte jag att jag slänger ut och ser vad marknaden är villig att betala för att få ett hum om vad det hela är värt, och sen tar jag ett beslut om det är nått jag är villig att sälja för.

Att då skriva och fråga vad jag vill ha är ju rätt meningslöst, jag vänder då frågan: Jag vill ha det maximala du är beredd att betala!

På samma sätt vill jag inte ha någon budgivning där folk börjar lågt och ska bjuda över varandra.
I en sluten budgivning ger alla 1 bud var, hemligt/dolt. Sen väljer man den som la högst bud.
Eftersom folk då bara får 1 chans och förhoppningsvis vill ha det dom budar på så kan man som säljare förvänta sig att alla kommer lägga det absolut mesta dom är villiga att betala.
Enkelt och smidigt, samtidigt som det maximerar profiten för säljaren.

Med de tankar du har om försäljning skall du inte sälja på Blocket EJ heller i Swec, du skall sälja på tradera.
Lägg ut grejorna på ett LÅGT startbud, helst 1:-, låt auktionen ta fart och du får till slut oftast vad dina saker är värda i dagsläget, (enl tillgång och efterfrågan principen)
och så slipper du hålla på o tjafsa med folk...

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Avstängd

Mina damer och herrar. Tillåt mig presentera Melinhos2895 senaste mästerverk.

http://www.blocket.se/stockholm/Monster_Gaming_PC_Med_Core_i7...

Detta monster som du får för endast 8.490kr innehåller bland annat en sex år gammal i7 med hela 8 trådar, bättre än så blir det inte. *host*

@Melinho2895

Permalänk

@LethalBanana:

Nämen titta vem vi har här. Stalkern igen
Jo håller med om att det är ett mästerverk. Bara chassits sexiness är värt att betala 8 lappar haha.

Permalänk
Skrivet av LethalBanana:

Detta monster som du får för endast 8.490kr innehåller bland annat en sex år gammal i7 med hela 8 trådar, bättre än så blir det inte. *host*

@Melinho2895

ibland får man ju uppfattningen att säljaren inte vet vilken processor det är.
fast i det här fallet är det ju rätt klar att Melinho2895 bara döljer informationen? så undrar om det är i7-920

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

ibland får man ju uppfattningen att säljaren inte vet vilken processor det är.
fast i det här fallet är det ju rätt klar att Melinho2895 bara döljer informationen? så undrar om det är i7-920

Han använder alla möjliga medel för att lura de personer som inte vet bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LethalBanana:

Han använder alla möjliga medel för att lura de personer som inte vet bättre.

Tyvärr så blocket funkar :/
Säger inte att jag är okej med det.

Permalänk

@Melinho2895: är alla dom där delarna är ju köpta på Sweclockers ? vad har du betalat 1500-2000kr ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

@Melinho2895: är alla dom där delarna är ju köpta på Sweclockers ? vad har du betalat 1500-2000kr ?

Säkert, med tanke på alla dessa svar i säljes annonser.

Och detta svar av @Melinho2895 är självklart bästa i hela världen.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av LethalBanana:

@Melinho2895

man kan anmäla det till blocket som missinformation eller bedrägeri vilket jag ser det som för om vi säjer 20 av oss anmäler så kommer hans annoser tas bort

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100