Har du uppgraderat till Windows 10?

Permalänk
Avstängd

Har du uppgraderat till Windows 10?

Jag undrar hur det ser ut för besökarna på Sweclockers. Hur många har uppdaterat och hur många väntar fortfarande.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

Själv har jag uppgraderat till Win 10 på ena primära speldator samt på min Ultrabook. Min Intel Compute Stick blir kvar på Win 8.1 då det inte går att uppdatera (som för så många andra så hänger den sig på 84% overall update) och min sekundära stationära speldator blir även den kvar på Win 8.1.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Kör Windows 7 fortfarande men tänkte skaffa Windows 10 när jag byter ut processor och moderkort framöver. Känner inte behovet av att byta operativsystem innan dess.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Avstängd

Det vore spännande att se besöksstatistiken på Sweclockers lite senare och jämföra detta med omröstningen. Är det något som du kan ordna @Überklass ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Uppgraderade testburken (min förra huvudburk) och Transformerbooken nån gång under sensommaren, och lärde känna W10 på dem innan jag uppgraderade huvudburken för en månad eller två sedan.

Är nöjd med W10 hittills, med det enda undantaget att Transformerbooken har börjat dra batteri som fan i standby, sedan någon månad och en uppdatering.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ingen fördel med w7 över w10 i mina ögon.. Finns dock lite "crap" att stänga av om du inte vill att Microsoft "profilerar" allt du gör på datorn.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag använder Windows 10. Uppgraderade direkt när det kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Publicerade inte swec en notis med info om vilka operativsystem folk hade för ett tag sen? Hade för mig det men kan inte hitta den....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Hur länge var det man hade på sig att uppgradera?
Jag vill nog göra slag i saken, men sitter gärna på 8.1 så länge.

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat min HTPC och frugans laptop men min dator kan inte uppgraderas p.g.a att den har växlingsbar grafik. Måste göra en helt ny installation och trixa för att få till det men det har jag inte orkat göra än tyvärr... gillar 10:an skarpt på de andra, framförallt frugans laptop som även har touchskärm (2-in-1 dator).

Permalänk
Medlem
Skrivet av exotal:

Hur länge var det man hade på sig att uppgradera?
Jag vill nog göra slag i saken, men sitter gärna på 8.1 så länge.

Augusti slutar det bli gratis uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Saknar valet:

* Jag uppgraderade, men har gått tillbaka till Windows 7/8.x

Permalänk
Inaktiv

Har inga problem att ligga lite i framkant med OS med diverse buggar, så länge dom blir lösta och inte gör installationen obrukbar. Har kört Alpha och Beta versioner av diverse linux distributioner så är van vid att inte allt fungerar. Windows 10 blev inte annorlunda, men har för mig fungerat bra från början. Det enda som var påfrestande var 980Ti drivrutinerna i början som kärvade lite.

Permalänk

Min 5-6 år gamla laptop packade ihop för några veckor sedan, jag hade funderingar på att uppgradera till Win10 på den (från 7) så småningom men det blev alltså aldrig av.

Istället köpte jag en ny laptop under black friday, den hade 8 eller 8.1 förinstallerat och då passade jag på att uppgradera på en gång. Jag svarade därför att jag uppgraderade så fort som möjligt, men det känns ungefär lika sant som alternativet "jag stannar på Windows 7/8 tills vidare".

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Uppgraderade först på båda speldatorn, och Bootcamp på min MBP, men blev win7 igen efter typ en månad.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exotal:

Hur länge var det man hade på sig att uppgradera?
Jag vill nog göra slag i saken, men sitter gärna på 8.1 så länge.

Varför inte testa att uppgradera redan nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Varför inte testa att uppgradera redan nu?

Skickades från m.sweclockers.com

För att man väntar/hoppas att MS ska fixa de värsta buggarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

För att man väntar/hoppas att MS ska fixa de värsta buggarna.

Nu var det inte dig jag frågade men tack ändå.

Samtidigt förstår jag inte ditt argument. Der enda ordentliga sättet att få reda på om Windows 10 har några buggar på min dator är ju att testa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Har kört betan sen i våras nångång, va över lag nöjd redan då, Nån bugg här o där som sedan funkade efter update några timmar senare.. Har hittils haft mindre problem med 10 än ja haft med 8 / 8.1..

Svågern däremot sitter med en Fujitsu NH532 med Intel & Geforce640m, Vilket inte vill fungera som de ska, Så han får köra med Intels grafik.. =/

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Körde in 10 så fort det släpptes skarpt, uppdaterade från 8.1. Inte haft några problem, fungerar klockrent

Permalänk
Medlem

Dom som använder argumentet "vill inte att M$ ska ta mina uppgifter/filer", kan garanterat säga att dina uppgifter finns säkert hos någon myndighet som inte "får" ha dem (looking at you FRA). Så finns typ inget argument än att man är fanboy av X operativsystem. Själv körde jag direkt för att W10 är mycket smidigare + DX12.

Permalänk
Medlem

Desktop slängde jag inte så gott som direkt och Laptopen avvaktade jag lite med, de trummar på kalas bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Uppgraderade till w10 men datorn startar om sig själv och lite andra konstiga beteenden även om man uppdaterat alla drivrutiner osv som går och stängt av det som går av allt som man inte tycker ska vara på. Kommer stanna på w 8.1 tills vidare tycker även ikoner osv ser snyggare ut och fungerar bättre i 8.1.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twicefire:

Uppgraderade till w10 men datorn startar om sig själv och lite andra konstiga beteenden även om man uppdaterat alla drivrutiner osv som går och stängt av det som går av allt som man inte tycker ska vara på. Kommer stanna på w 8.1 tills vidare tycker även ikoner osv ser snyggare ut och fungerar bättre i 8.1.

Testat att uppdatera BIOS också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Trivs otroligt bra med win7. Provar kanske 10 när jag köper nytt.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Recall:

Trivs otroligt bra med win7. Provar kanske 10 när jag köper nytt.

Annars kan du ju prova gratis nu och enkelt backa tillbaka till Windows 7 om du inte gillar det. Utan att förlora filer, inställningar eller program i Windows 7. För att backa tillbaka till Windows 7 i Windows 10 gå till Start > Inställningar > Uppdateringar och säkerhet > Återställning > Återställ till Windows 7.

Du har inget att förlora på att testa det, tar max en timme på en snabb dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Finns det något bra virtualiseringsprogram som man kan installera W10 på.
Körde med Virtualbox tidigare men fick inte upp det i helskärm, lite kasst att sitta med det i fönsterläge.

Kommer definitivt inte installera det helt förrän MS fått bort barnsjukdomarna som det fortfarande lider av men vill kunna testa lite lite olika saker under tiden.

Edit: Sitter för närvarande på W7 och kommer så göra till jag anser W10 moget.

Permalänk

Är med fortfarande i windows insider program och testar w10 sedan start. Har inte än gjort en ren installation av OS. Har inte behövt det w10 går som tåget här funkar perfa.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Jag kör på VMware Workstation, borde gå på Player också. Annars så finns även gratisalternativet från MS själva; Hyper-V.

OnT: Min HTPC är uppgraderad till W10 och både EDGE och IE är katastrof... . Min Arbetsdator nedgraderades till W8.1 igen då W10 inte uppträdde stabilt med en massa lustiga fenomen. Speldatorn tuffar på med W7, det fungerar ju så varför ändra?

Edit: Kom på att det kan vara marigt att få W10 att fungera i VMware då MS inte godkänner VMwares grafikdrivrutin. Kommer f-n inte ihåg hur jag lyckades ordna det... så gå på Hyper-V.

Edit 2: Jag tror att jag var tvungen att uppgradera från W8.x till W10, då fungerade det i VMware Wks. Skarp W10 installation ville sig inte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Väntade ett litet tag, tog och köpte en licens sen så blev det en uppgradering. Tycker om det skarpt och har inte haft några problem eller några konstigheter ännu.

Fråga?
När jag körde installationen till W10 så installerades mina drivrutiner till moderkortet direkt, är detta något som oftast är säkert eller upptäcks det problem hos andra användare? Tillexempel att vissa drivrutiner inte installeras?

Jag har ej haft något problem med detta, vill enbart veta ifall någon annan har haft det stökigt med detta.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015