Köpråd av jobbdator för enklare uppgifter.

Permalänk
Medlem

Köpråd av jobbdator för enklare uppgifter.

Hej!

Tänkte kolla med er genier om en bra jobbdator.

Den kommer i huvuduppgift användas till fakturering av Visma, men även slösurfande.

Tanken är att köra en extern skärm på ca 24", så antingen att koppla in laptopen på den eller stationär. Vad har ni för tankar om en all-in-one dator?

Jag ser gärna en dator med en ssd som första hårddisk och en sata hdd för lagring av annat.

Vill helst hamna inom ramen på 10-15 000 kr.

Ha de gött!

Mvh,
Niclas

Visa signatur

Älskar datorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwixan:

Hej!

Tänkte kolla med er genier om en bra jobbdator.

Den kommer i huvuduppgift användas till fakturering av Visma, men även slösurfande.

Tanken är att köra en extern skärm på ca 24", så antingen att koppla in laptopen på den eller stationär. Vad har ni för tankar om en all-in-one dator?

Jag ser gärna en dator med en ssd som första hårddisk och en sata hdd för lagring av annat.

Vill helst hamna inom ramen på 10-15 000 kr.

Ha de gött!

Mvh,
Niclas

Detta borde klara av dina behov....
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8996667/5300kr-2016-01-05

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

Detta borde klara av dina behov....

Håller med ovanstående, en modern i3 är inte alls en dålig processor. Något grafikkort behöver du inte heller.
Känns det lite "för billigt" eller om du vill ha något mer kräm ta en i5.

Mvh

Permalänk
Medlem

Denna

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/235198-l...

Så köper du skärm o trådlös mus & tangentbord. Då har du en schysst arbetsplats, samt en laptop som du kan ta med på t.ex. semester o annat

// Lazze

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Ska ta med mig detta.. Kikade på en all-in-one dator från asus.

Om jag inte minns fel så var där just en i5a, 8 GB 1866 MHZ ram samt en 1 TB hårddisk på 5400 rpm. Hur stor påverkan har en 5400 rpm disk på snabbheten i datorn?

/ Niclas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Älskar datorer!