Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som kommer rösta cdon efter allt pågående strul sen Black Friday....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Många som prisar leveranstiderna, dags att rösta fram posten som bästa butik?

För min del räknar jag hela tiden från jag lägger beställningen tills varan är på mitt utlämningsställe eller i min brevlåda som leveranstid. Där har det skiljt väldigt mycket även om Posten har haft lika lång tid på samtliga. Lite skillnad på vissa 4-6 dagar för en vara i lager och Inet imorgon middag. Och självklart allt däremellan. Är varan inte i lager är det självklart en annan sak men att jämföra på saker i lager borde ju ge alla samma förutsättningar...

Posten är ju inte en butik utan bara en mellanhand som sköter frakten så de hör ju inte hemma i sammanhanget mer än Schenker eller UPS gör.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Personligen är Komplett ett självklart val, men som vanligt så vinner Inet tack vare sina pingvinstänger.

För min del så var Inet min favoritbutik för ett par år sen, men efter flertalet otrevliga samtal med deras "supportpersonal" och garantiärenden så kan jag knappt ranka dem över CDON.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Handlat en del på Inet under 2015 pga just att de fått utmärkelse. Är ganska besviken på sotriment/priser och framförallt helt urusel service. Webbis har jag haft ganska bra erfarenhet av sens slutet av 2014, tycker de kliver fram som det bättre alternativet igen.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Får väll säga att tradera plockar hem priset från mig i år igen, märkliga priser, ofta usel suport men vilket jäkla sortiment
Som runnerup landar swecs egna marknad, ofta bra priser, bättre support från mer hjälpsamma personer men faller på ett sämre försäljningssystem där bud inte är bindande och det är fullständig djungelnslag som gäller.

Permalänk
Medlem

Har handlat från Proshop, Webbhallen och CDON i år.
Beställde från Proshop och CDON samma dag (söndag natt).
Från Proshop fick jag paketet på tisdag men CDON skickade inte paketet förrän på tisdag och efter som onsdagen var en röd dag så fick jag inte paketet förrän på torsdag.

Så CDON får kritik för att inte skriva lagerstatus och inte skicka direkt.
Proshop var dock första gången jag beställde ifrån och det var bara positivt.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Största nackdelen med inet lär ändå vara att de inte har en hemsida anpassat för mobiler.

Men ja, de gångerna jag handlat under året så har inköpen varit hos inet, inget strul som vanligt och snabb leverans.
Min röst går till inet.

Permalänk
Medlem

Netonnet får min röst iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Tycker också Inet har vunnit pga bra rykte senaste gångerna, de är inte lika bra som de har varit. Säkert många som röstar som inte handlat där under året heller. Inet är absolut inte dåliga, men att vara bästa butik, ja där är dem inte just nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

För min del räknar jag hela tiden från jag lägger beställningen tills varan är på mitt utlämningsställe eller i min brevlåda som leveranstid. Där har det skiljt väldigt mycket även om Posten har haft lika lång tid på samtliga. Lite skillnad på vissa 4-6 dagar för en vara i lager och Inet imorgon middag. Och självklart allt däremellan. Är varan inte i lager är det självklart en annan sak men att jämföra på saker i lager borde ju ge alla samma förutsättningar...

Posten är ju inte en butik utan bara en mellanhand som sköter frakten så de hör ju inte hemma i sammanhanget mer än Schenker eller UPS gör.

Jag har då aldrig varit med om att en produkt inte skickats samma dag som jag beställt. Oavsett vart jag handlat (Cdon, Netonnet, Proshop, Komplett, Webhallen, Multitronic, Mullet, Sennheiser, Inet och fler).

Jasså posten är inte en butik? Vafan :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Röstade Webbhallen i vanlig ordning bor i Solna så det är min lokala butik. Jag vet att om jag har ett problem med en produkt från dem så kommer killarna och tjejerna göra allt för att det ska lösas så fort som möjligt.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Webhallen knep väl Pricerunners årets nätbutik datorer 2015.
Så vindarna kanske har vänt...

Permalänk
Medlem

Är väl bara att gratulera Inet, kommer nog sluta på det viset ändå. Röstade på Netonnet iallafall.

CDON dock är rent bottenskrap i personlig erfarenhet ifrån sent 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Vet inte varför folk har fått för sig att Inet är dyrare än andra butiker? Jag kollade på några populära produkter inom grafikkort, moderkort, processorer, ramminnen och nätagg på prisjakt och de låg på samma priser som alla andra. Visst ibland var de 100kr dyrare beroende på produkt och ibland 100kr billigare. Finns någon enstaka produkt som låg lite högre än de andra, exempelvis Intel 6700K.

De kanske måste vara billigast på alla produkter för att vara värt priset?

Sen om man får betala några kronor mer så är supporten värt det. Supporten har varit briljant de gånger jag har varit i kontakt med dem. Leveransen har aldrig varit problematisk för mig som bor i Norrbotten. De skickar alltid produkterna samma dag om man beställer innan kl 17 (har alltid funkat för mig om varan varit i lager). Sen om Posten är seg är ju inte deras fel.

Sen är Netonnet också en bra butik, har dock inte varit i kontakt med deras support men min bror säger att de är lätta att ha å göra med.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

För mig blir det Webhallen iår igen! Har dock handlat ifrån Inet,liontech,coolerkit. Men Webhallen ligger mig varmast om hjärtat!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skäggig legend

CDON lär ju inte direkt vinna något pris förutom "Årets sämsta datorbutik!"

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Netonnet har blivit riktigt bra både med sortimentet och priserna. Gillar även det finns en fysisk butik i Jönköping med. Dock är deras kundservice under all kritik så årets datorbutik vill jag inte kalla dom där vinner Webhallen. Fixar bara Netonnet deras service så tycker jag de är värda att vinna.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Jag har då aldrig varit med om att en produkt inte skickats samma dag som jag beställt. Oavsett vart jag handlat (Cdon, Netonnet, Proshop, Komplett, Webhallen, Multitronic, Mullet, Sennheiser, Inet och fler).

Jasså posten är inte en butik? Vafan :/

NetOnNet tog bottennappet här med leveranstid, gick från dem efter 3-4 arbetsdagar. Webhallen tog 1-3 arbetsdagar innan det lämnade lagret (mer än 1 beställning under året). Inet var hos mig vid middagstid dagen efter varje beställning under året. Proshop gick ganska fort också men där handlar jag inte med tanke på hur usel servicen runt garanti var.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker defentivt netonnet och komplett är bäst. NetonNet för deras grymma lagerutbud med massa rea och nästan alltid låga priser, komplett för bra hemsida och support. Längtar tills dagen folk inser att inet inte är så bra som folk verkar tro..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Webhallen. Inte för priserna, som överlag ligger precis på samma nivå som hos konkurrenterna, och inte heller för servicen som är ungefär detsamma (enligt min erfarenhet). Däremot tycker jag att Webhallen har jobbat hårdast för att så ut som entusiaster, och därav får dom min röst.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Min röst gick till Webhallen..då Greattech inte fanns med.

Skrivet av Rekl3M:

Webhallen får min röst.

Skrivet av SellahiR:

Webbhallen all in!! :D:D

Skrivet av Mocka:

Man ska leva på hoppet sa loppan.
Jag röstar Webbis!

Skrivet av Gender Bender:

Grattis Inet!
Gav min röst till Webhallen.

Skrivet av downup:

Köpt allt från Webhallen 2015. Öppnade upp en butik i Halmstad så väldigt enkelt att köpa och hämta direkt. Så Webhallen

Skrivet av Yonda:

Webhallen blir det, då man enbart har handlat där.

Skrivet av scara:

Webhallen men inget speciellt med dem.

Blev Webhallen för mig också. Dom har varit väldigt trevliga med o göra när jag har lämnat tillbaka saker eller för den delen köpt saker mm

Skrivet av SUMITOMO:

Webhallen knep väl Pricerunners årets nätbutik datorer 2015.
Så vindarna kanske har vänt...

Vi får väl hoppas på det. Jag blev väldigt glad när dom fick det. Fick dom inte Prisjakts också?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skäggig legend

Jag har under förra året handlat på CDON, Komplett och Webhallen. CDON kommer jag aldrig någonsin handla av igen efter mina erfarenheter efter BF, jag har aldrig varit en storkund heller, bara köpt en stol och en skärm som blev tre, de tog bort en, skickade två tog inte emot den av posten, den skickades tillbaka, jag returnerade igen.. J*vla idioter.

Komplett tycker jag alltid har haft grymma leveranstider oavsett belastning och bra priset.
Webhallen handlar jag hela tiden av. Mest för att jag bor granne med butiken i Täby och jobbar inne i city och kan handla under hemresan. Priserna är lika bra som andra, ibland ligger de under, ibland över och lika, populära produkter ligger ofta under rabatt som medlem. Finns inte produkten i någon av de butiker som ligger nära drar man en beställning till att hämta i den butiken man vill, dagen efter landar den i butiken. Kanon. Att skicka saker på posten har jag gjort till jobbet några gånger och det går ju som företag - galet snabb leverans till dörren. Beställning klockan 14:00 och leverans sker 10:00 dagen efter, herre min gud.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

@enbom: Med vissa lockpriser, sen är det som många vill ha desto dyrare. Har p/k på Inet så jag besöker dem dagligen för att se var som kommer i sortimentet och kikar lite priser. Jag vet inte det är ju alltid relativt vad folk tycker att de vill ha bra priser på, men verkar som många andra letar efter samma produkter som jag då. Många saker som jag har handlat, som jag gått till konkurrenter för att handla pga pris skillnaden även om jag skulle kunnat plocka ut "gratis" på Inet.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Hade röstat på Dustin om det inte hade varit för att jag behövde kontaka deras support senaste veckan. Inget svar och funktion för att ändra ärendet även fast det löste sig ändå.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Tja av de butiker som listas så har jag bara handlat från 3 i år.

Den som krånglat mest med har varit Netonnet, bland annat har en av mina ordar förfallit bland deras system och tog 3 vändor till kundtjänst för att få min nas för 15k... samt en hel del andra små problem, allt löst sig till slut men väldigt mycket onödigt strul. Nuförtiden köper jag ej online hos dom mer, på grund av alla problem, Butikerna funkar dock bra.

Webhallen har jag mest haft problem med att de inte haft sortiment inne även fast saker finns i lager, och inte fått saker skickade vid release o.s.v. så.

Dustin är nog den enda jag inte haft problem med i år.

Så tja man kan nog lista ut vart min röst gick.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd

Inet får min röst, men NoN som bäst utmanare, enligt mig är dessa två väldigt nära varandra.

Anledningen att NoN inte får min röst är pga de försökte stjäla 500:- av mig..

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

@jnsson: Blandade ihop det.
Webhallen vann Prisjakt.
inet, Pricerunner.

För mig står det mellan Webhallen eller Netonnet.
Netonnet har haft många fina erbjudanden, svårt val.

I vilket fall så avgör ingen 3kronors pingvinstång

Permalänk
Medlem
Skrivet av noyce:

Största nackdelen med inet lär ändå vara att de inte har en hemsida anpassat för mobiler.

Men ja, de gångerna jag handlat under året så har inköpen varit hos inet, inget strul som vanligt och snabb leverans.
Min röst går till inet.

Nej, usch och fy för strulande mobilsidor. Ta komplett som exempel, deras sida har blivit totalt värdelös att titta runt på i mobilen.
Oavsett detta så är komplett den bästa butiken i min mening.

Och bara för att alla hyllar inets snabbhet tänkte jag slänga in att min senaste order tog tre dagar för inet att ens få iväg och då fanns alla varor i lager, men det var ju billigt den här gången i alla fall.

Så, även om komplett är favoriten handlar jag där det är billigast. Med undantag för pixmania och några till.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

CDON får INTE min röst. Jag har handlat från en hel del datorbutiker och oftast fått leveranserna inom några dagar.
I slutet av november beställde jag ett grafikkort från CDON. Det fanns i lager och leveranstiden utlovades 1-3 arbetsdagar. Efter en vecka maila jag och fråga, svaret var att dem har för mycket att göra!!! Det tog nästan ytterligare en vecka innan jag fick varan.

Min röst till årets datorbutik går till Netonnet.
Jo, CDON får också min röst, som sämsta butik!

Permalänk
Medlem

Min röst går till Inet detta år!
Tok nöjd med mitt senaste bygge hos dom!
+ En support som är väldigt hjälpsam vid minsta bekymmer/Frågor
+ Snabba leveranser & fulla lager.