Jag har köpt mig ett andra Metis för att försöka mig på en helt intern vattenkylningsloop, istället för en extern radiator som min förra build hade.
Efter mycket trial and error och dremlande har jag äntligen fått till det så att allt passar, det enda som ska göras är ett hål i botten på chassit som pumpen kan sticka ut genom, det är därför pump/res-kombon står lite snett just nu.
Rattarna på toppen är en 4-kanals fläktkontroller som jag kom på är lite onödig då jag bara har en fläkt i datorn.. Men men, nu sitter den där i alla fall, om jag får lust att proppa i lite fläktar.
Edit: Fläkten bakpå sitter nu åt andra hållet, som utblås genom radiatorn. CPU/GPU-temperaturen blev ett par grader högre men nätagget behöver inte 'andas' den varma luften från radiatorn längre vilket gjorde att nätaggets fläkt varvade upp rejält efter en stund, nu är datorn så gott som knäpptyst en meter bort, och efter ca 20 timmar med 100% load på CPU och GPU låg temperaturerna ändå bara på ca 65 respektive 60 grader.