Samsung vägrar betala Copyswede – tas upp i Svea hovrätt

Permalänk
Melding Plague

Samsung vägrar betala Copyswede – tas upp i Svea hovrätt

Elektronikjätten Samsung vägrar betala kassettavgift till Copyswede och nu framgår att fallet tas upp i Svea hovrätt, knappt två veckor innan Dokumentären om Copyswede ser dagens ljus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Go Samsung! Krossa dessa vidriga, äckliga typer parasiter!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

"Dum och Dummare"
Så jävla klockrent Jacob!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

"Dum och Dummare"
Så jävla klockrent Jacob!

Finns inga dum och dummare, bara dummast och det är Copyswede.

Permalänk
Medlem

Heja Samsung!
Stå på er!
Dessvärre tror jag att det är kört för Samsung.
Det krävs en ändring i lagen, eller att Samsung hotar att lämna Sverige.

Permalänk
Medlem

Hoppas de tar in sina tyngsta advokater som sätter sig på Copyswede som tomater. Krossa dem!!!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Heja Samsung!
Stå på er!
Dessvärre tror jag att det är kört för Samsung.
Det krävs en ändring i lagen, eller att Samsung hotar att lämna Sverige.

Tror tyvärr ändring är enda sättet... :=/

Skrivet av Brainsplitter:

Hoppas de tar in sina tyngsta advokater som sätter sig på Copyswede som tomater. Krossa dem!!!

O du tror de har använt B laget med trainees i tingsrätten?

Problemet är inte att Copyswede har rätt, utan att lagarna är idiotiskt skrivna, så att CopySwede kan vänta dem till att passa sitt tänk, med äldre folk som domstolarna trots allt är fyllda med. Dessa har ingen aning om hur mycket av detta fungerar idag, förutom det som presenteras för dem i just en domstol. Hade du haft 18 åringar som dömt hade de skrattat CopySwede från domstolen.

Vi får se... TV-licensen blev rätt gjort iaf, men jag vete F om detta blir rätt gjort.

Permalänk
Inaktiv

Det är vi folket som har röstat på partier som tycker att utsugare som Copyswede är bra.
Så folket har fått den skit som de vill ha och detta kallas för demokrati.

Permalänk
Medlem

Samsung supporter här. Go Samsung. Köper era produkter. Även om ni förlorar målet så +1000 i SweClockers-Cred för att ni kämpar. Fortsätt så.

Permalänk
Medlem

@anon159643:

Du har rätt min vän.
bästa vore direktdemokrati. Men människor är lata för att rösta och kämpa för något sådant, sedan så brukar många av nya lagarna godkännas utan att ens folk vet om det. Ansvarslös folk = lättare för eliten att roffa åt sig ännu mera makt.

Permalänk
Medlem

Nästa SSD får bestämt bli SSD som tack för att de kämpar för oss. (och sig själva, iofs..)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Tror tyvärr ändring är enda sättet... :=/

O du tror de har använt B laget med trainees i tingsrätten?

Problemet är inte att Copyswede har rätt, utan att lagarna är idiotiskt skrivna, så att CopySwede kan vänta dem till att passa sitt tänk, med äldre folk som domstolarna trots allt är fyllda med. Dessa har ingen aning om hur mycket av detta fungerar idag, förutom det som presenteras för dem i just en domstol. Hade du haft 18 åringar som dömt hade de skrattat CopySwede från domstolen.

Vi får se... TV-licensen blev rätt gjort iaf, men jag vete F om detta blir rätt gjort.

Hela målet bygger på vad Samsungs produkter ÄR ÄMNADE FÖR. Alltså att påstå att de är speciellt ämnade för privatkopiering är bara ett bevis på okunskap. Både från de domstolar som faktiskt dömer Samsung och från Copyswede.

Skrivet av SunTzu88:

@Johan86c:

Du har rätt min vän.
bästa vore direktdemokrati. Men människor är lata för att rösta och kämpa för något sådant, sedan så brukar många av nya lagarna godkännas utan att ens folk vet om det. Ansvarslös folk = lättare för eliten att roffa åt sig ännu mera makt.

Direktdemokrati är vackert på pappret men väldigt svårt i teorin. Inte ens Schweiz har rakt igenom direkt demokrati utan omröstningar sker bara vid riktigt viktiga beslut eller vid beslut som gäller samhället de bor i specifikt. Och då krävs det dessutom att en politiker tar upp frågan... Vilket inte verkar ha hänt ännu.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är vi folket som har röstat på partier som tycker att utsugare som Copyswede är bra.
Så folket har fått den skit som de vill ha och detta kallas för demokrati.

Men sådant sägs ju inte i förväg alla gånger. Hur ska då väljarna veta vad fan politikerna hittar på när de väl är i makten?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ser gärna personligen att Samsung och Sony med mera bara lämnar Sverige helt och hållet till följd av detta. Kanske får någon högt uppsatt nisse någonstans att tänka om.

Permalänk
Medlem

Hejja Samsung. Hoppas ni kan sätta stopp för det här vansinnet!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Livsnjutare 😎

Go Samsung!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Men sådant sägs ju inte i förväg alla gånger. Hur ska då väljarna veta vad fan politikerna hittar på när de väl är i makten?

Copyswede är inget nytt, sedan har I stort sagt alla partier haft samma ståndpunkt när det gäller detta. Sedan vad partier säger är en sak, vad de gör är en annan dock har det varit samma linje för alla i Riksdan sedan urminnes tider. Räcker att titta hur FRA behandlades innan valet och efter av större delen av partierna som likt Patriot Act nu försöker stärka ännu mer i panik pga "terrorism".

Avlyssningsdebatten visar att folk verkligen tror att Sverige är någon form av utopi och korruptionsfritt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Tvistas det verkligen om huruvida mobiler och surfplattor är särskilt avsedda (!) för privatkopiering? Ord kan inte beskriva den dumhet som måste ligga bakom om så är fallet.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hela målet bygger på vad Samsungs produkter ÄR ÄMNADE FÖR. Alltså att påstå att de är speciellt ämnade för privatkopiering är bara ett bevis på okunskap. Både från de domstolar som faktiskt dömer Samsung och från Copyswede.

Är du en papegoja eller?

Läs igen vad jag skrivit. Jag förstår problemet, och håller med, men jag säger att med tanke på hur domstols personal är till åldern, deras insikt i hur modern mobiltelefon används av "20 åringen" inte är garanterat det du och jag ser, gör att CopySwede kan vända lagen åt att de "är" ämnade för det.

With other words... u need not shoot me... im on your side here!

Permalänk
Medlem

Oavsett vad lagen säger så är inte smarta telefoner ämnade för privatkopiering. Synd bara att det verkar vara så många inkompetenta (köpta?) domare

Permalänk
Medlem

gillar reklamen som visas till:

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är vi folket som har röstat på partier som tycker att utsugare som Copyswede är bra.
Så folket har fått den skit som de vill ha och detta kallas för demokrati.

är väl bara piratpartiet som var emot det där.
så finns ju inte direkt mycket val till det om man inte vill att mainpoint av svenska politiken ska handla om piratkopiering

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Alltså vilka jävla hönshjärnor, drop dead copyswede. Att göra något olagligt tänker jag inte försöka mig på absolut inte, men att kasta lite hundskit genom brevinkastet måste väl ändå vara berättigat? Vart fan har dessa tomtar levt någonstans de senaste 20 åren?
Usch, blir så jävla trott på denna inskränkta inkompetenta, inavlade, oskiljaktiga jäkla företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur det än går får Samsung bra PR så det är nog win-win för dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Får man tänka på copytight skyddade verk man köpt?.

Permalänk

Behöver en ny telefon, tänkte köpa oneplus men det här avgör saken. Go Samsung!

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hela målet bygger på vad Samsungs produkter ÄR ÄMNADE FÖR. Alltså att påstå att de är speciellt ämnade för privatkopiering är bara ett bevis på okunskap. Både från de domstolar som faktiskt dömer Samsung och från Copyswede.

Problemet beror främst på tolkningen av "särskilt ägnad", från tidigare rättsfall.

Tyvärr tolkas det i praktiken som "kan användas till", vilket alla normalt funtade icke toppvridna personer begriper är totalt ologiskt. Det vore extremt intressant att få veta varför den tolkningen överhuvudtaget har gjorts, då den helt självklart är direkt felaktig. Det luktar lobbyism/särintressen/jäv om det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Sagt det tidigare, säger det igen: Tingrätt är lekstuga och populistiskt. Hovrätt numera har experter de kallar in vid sådana här mål. Hela debaklet med tv-licens gjorde lite annan nytta också. Jag tror på friande dom. Hursomhelst blir det det i nästa instans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Problemet beror främst på tolkningen av "särskilt ägnad", från tidigare rättsfall.

Tyvärr tolkas det i praktiken som "kan användas till", vilket alla normalt funtade icke toppvridna personer begriper är totalt ologiskt. Det vore extremt intressant att få veta varför den tolkningen överhuvudtaget har gjorts, då den helt självklart är direkt felaktig. Det luktar lobbyism/särintressen/jäv om det.

Ja. Och med det argumentet borde ju folk dömas för fortkörning så fort de köper en ny bil. För bilen kan ju användas till att köra för fort eller tom. streetracing.

Ibland undrar man vad det egentligen är för okunniga som driver detta lands domstolar. Juridik kan de antagligen men att ta till någon som vet mer om saker ifråga verkar vara utanför deras låda liksom..

Skrivet av Clint Eastwood:

Sagt det tidigare, säger det igen: Tingrätt är lekstuga och populistiskt. Hovrätt numera har experter de kallar in vid sådana här mål. Hela debaklet med tv-licens gjorde lite annan nytta också. Jag tror på friande dom. Hursomhelst blir det det i nästa instans.

Är det inte i tingsrätten som det sitter politiker utsedda av riksdagspartierna? Ibland så väljer partier att utnämna folk utan någon som helst kvalifikation.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Tycker Samsung borde ta bort alla sina produkter från den Svenska marknaden ett tag, och därmed uppmuntra andra som är under Copyswedes piska att göra detsamma.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M