Dålig batteritid på min Nexus 6p, hjälp!

Permalänk
Medlem

Dålig batteritid på min Nexus 6p, hjälp!

Hej!

Har precis skaffat mig en Nexus 6p 64gb silver. Riktigt trevlig mobil, är supernöjd med allt förutom batteritiden. Jag har fått mellan 3-3.5h skärmtid de två dagarna jag har haft den. Jag drar ur den vid 7 på morgonen med fullt batteri och redan vid 16 tiden har den bara 5% batteri kvar. Har sett många Youtube videor där de säger att batteritiden är bra och att de får mellan 4.5-5h skärmtid. Varför får jag så lågt? Någon som har en idé vad felet kan vara? Någon som kanske till och med har en Nexus 6p själv och kan göra något utlåtande om batteritiden? All möjligt hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwinoa:

Hej!

Har precis skaffat mig en Nexus 6p 64gb silver. Riktigt trevlig mobil, är supernöjd med allt förutom batteritiden. Jag har fått mellan 3-3.5h skärmtid de två dagarna jag har haft den. Jag drar ur den vid 7 på morgonen med fullt batteri och redan vid 16 tiden har den bara 5% batteri kvar. Har sett många Youtube videor där de säger att batteritiden är bra och att de får mellan 4.5-5h skärmtid. Varför får jag så lågt? Någon som har en idé vad felet kan vara? Någon som kanske till och med har en Nexus 6p själv och kan göra något utlåtande om batteritiden? All möjligt hjälp uppskattas!

Har du många appar på telefonen?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Har du många appar på telefonen?

Nej inte direkt, kanske 15st som jag installerat själv

Permalänk
Inaktiv

Inställningar > Batteri <-- Kolla vilken app det är som drar mest helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag fick sämre batteritid på min N5:a för ett tag sen, dödade lite processer som inte stängde av sig korrekt vid omstart och sedan blev det bra. Kolla så inget ligger och tuggar i bakgrunden på den.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Inställningar > Batteri <-- Kolla vilken app det är som drar mest helt enkelt.

Ja det har jag gjort, och det är skärmen som ligger högst upp på listan. Inget annat dra mer än det borde

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qwinoa:

Ja det har jag gjort, och det är skärmen som ligger högst upp på listan. Inget annat dra mer än det borde

Skärmen är skärmtid. Kolla på exempelvis de 3 andra som är nedanför skärmtiden. Det står i procent, men klicka dig in på dom så ser du mer detaljerat också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Skärmen är skärmtid. Kolla på exempelvis de 3 andra som är nedanför skärmtiden. Det står i procent, men klicka dig in på dom så ser du mer detaljerat också.

Jo men där ligger Android OS, sen Android System, android system ligger på 40 min cpu tid efter en hel dag vilket inte är något märkvärdigt, skype 20 min.

Permalänk
Medlem

Finns väldigt många olika faktorer som kan spela in. Om du har dålig signalstyrka, om du använder mobildata uteslutande, om du har väldigt hög skärmstyrka, om du har applikationer i bakgrunden som väcker telefonen även när den inte används, om du har funktionen att telefonen hela tiden scannar efter WiFi-nätverk även när WiFi är avslaget, om du har många applikationer med synkronisering igång, om du har GPS, platstjänster och sådana funktioner igång hela tiden. Alla dessa kan spela in. Sedan att inte glömma, telefonens batteritid brukar inte vara den bästa när den är precis ny. Låt det ta några laddcykler innan det stabiliserats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Finns väldigt många olika faktorer som kan spela in. Om du har dålig signalstyrka, om du använder mobildata uteslutande, om du har väldigt hög skärmstyrka, om du har applikationer i bakgrunden som väcker telefonen även när den inte används, om du har funktionen att telefonen hela tiden scannar efter WiFi-nätverk även när WiFi är avslaget, om du har många applikationer med synkronisering igång, om du har GPS, platstjänster och sådana funktioner igång hela tiden. Alla dessa kan spela in. Sedan att inte glömma, telefonens batteritid brukar inte vara den bästa när den är precis ny. Låt det ta några laddcykler innan det stabiliserats.

Grejen är att jag har på automatisk ljusstyrka och 50%, inga speciella krävande applikationer som håller på i bakgrunden. Jag har dessutom väldigt bra signalstyrka, 4g och fullt hela tiden. Sen använde jag ändå mest wifi de dagarna jag haft telefonen också. Men kanske är som du säger då, får ge den några dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Finns väldigt många olika faktorer som kan spela in. Om du har dålig signalstyrka, om du använder mobildata uteslutande, om du har väldigt hög skärmstyrka, om du har applikationer i bakgrunden som väcker telefonen även när den inte används, om du har funktionen att telefonen hela tiden scannar efter WiFi-nätverk även när WiFi är avslaget, om du har många applikationer med synkronisering igång, om du har GPS, platstjänster och sådana funktioner igång hela tiden. Alla dessa kan spela in. Sedan att inte glömma, telefonens batteritid brukar inte vara den bästa när den är precis ny. Låt det ta några laddcykler innan det stabiliserats.

Grejen är att jag har på automatisk ljusstyrka och 50%, inga speciella krävande applikationer som håller på i bakgrunden. Jag har dessutom väldigt bra signalstyrka, 4g och fullt hela tiden. Sen använde jag ändå mest wifi de dagarna jag haft telefonen också. Men kanske är som du säger då, får ge den några dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig att surfa till Swedroid och om du kan få några tips där istället.
http://www.swedroid.se/forum/forums/nexus-6p-2015-allmaent.39...

Skulle underlätta om du postar några screenshots över batteri användningen också. Jag har själv en 6P och får i snitt 4,5 till 5,5 SOT på hel dag ibland till och med lite mer och batteriet räcker hela dagen utan att behöva stöd ladda den.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |