Permalänk

MacBook Pro problem

Hej är helt nu till dethär med mac men hursomhelst på har jag installerat en ssd i min mac och den är ju självklart helt tom. Hur gör jag nu för att installera Mac OS X... När jag starta upp macen så kommar man in i apples typ standardprogram där det finns fyra alternativ. Återskapa från time machine, installera OS X, få hjälp online och den sista är nånting där man kan formatera hårdiskarna. Självklart trodde jag att det bara var att trycka på "installera OS X" men när jag trycker på den kommer jag in i början på installationen och så trycker jag på forsätt, då står det att appel måste verifiera nått och det är där det tar stopp, det står att det inte gick att installera det "ett fel har inträffat"

Är tacksam för hjälp. Är en MacBook Pro 13" late 2011 om det gör någon skillnad

kan tänka mig att man måste göra en usb sticka som man bootar upp macen med. Berätta gärna hur man gör det isåfall

Mvh Calle

Permalänk

Eftersom osx är ett gratis operativsystem så är det bara att du trycker på installera osx, fast innan du gör det se då till att du har anslutit datorn till internet så att nerladdningen kan påbörjas

Permalänk

De är det som är problemet, är ansluten till internet men går inte att installera

Permalänk

testa att gå in till skivverktyget och formatera disken till mac-osx j

Permalänk