Ett enormt stort tack till alla som kommenterat! Jag läser och uppskattar varenda kommentar jag har fått, men kan tyvärr inte svara på allihop (tre sidor?!). Har ni frågor eller något mer ingående ni vill ha svar på så hugg bara tag i mig igen!
Ni är underbara! Tusen tack!
Skrivet av anon4992:
Snyggast någonsin på swec! Märks att du är duktig på att ta bilder också.
Ser ut som något ur en sci-fi film, kanske en modul på Nostromo eller Enterprise.
Jätteroligt att du tycker om det du ser här! Kameran är en Canon EOS M och objektivet är ett Fuijan CCTV 35mm f1.7, rekommenderar det som rolig utrustning för den som vill börja fota själv, det är inga enorma pengar sett till vad man får tillbaka!
Skrivet av Henrik-W:
Helt fantastiskt jobbat och tema-bilderna är ju verkligen pricken över i! Kul att se ett projekt som lägger till och görs mer avancerat efter hand som det fortskrider, de flesta verkar välja bort och förenklar istället.
Sedan fattar jag inte hur du kommer åt att skruva och jobba med grejerna, det är ju sjukt svårt redan vid mITX storlek!
Ser med spänning fram emot nästa projekt!
Tack, Henrik! När jag började projektet i våras var det mitt första scratchbygge, tidigare har jag bara modifierat färdiga lådor. Jag ville börja med något simpelt men kunskap och självförtroende växte i rasande takt över sommaren och då även projektet.
Vissa delar, som akrylrören t.ex., var knepiga på grund av storleken, men i övrigt är det ingen större fara alls faktiskt. Det ser litet ut, men sakerna är dimensionerade ungefär likadant som på ett mITX eller en laptop.
Skrivet av hakd:
Visst blev det otroligt snyggt men vattenkylningen är ju större än datorn =O
Haha, ja! Så kan det gå! Har fått lite kritik för det tidigare också, lite mindre hade nog gått att få det men hur mycket vet jag inte. Det är nog över min förmåga.
Skrivet av matnojje:
Det hade varit coolt med GB-BXi5G-760 som har ett desktop gtx 760 i sig.
Absolut! Var inne på det spåret först men CPUn som sitter i denna är väldigt potent, motsvarar i7 4770 för desktop i ren prestanda.
Skrivet av MakeCoke:
Snyggt!
Hur mycket förändrades prestandan?
Tack tack! Jag var för ivrig för att starta upp Brixen innan jag byggde om, så jag vet faktiskt inte. Har hört rapporter om throttling och otäcka fläktkurvor vid hög långvarig belastning och det är inget problem nu.
Skrivet av Igelkotten Igge:
Underbart att se processen och slutresultatet. Första gången jag röstar i galleriet och givetvis fullpott!
Wow, tack så mycket! Tycker absolut du ska kika in fler gallerier, det finns massor med duktiga byggare här på SweClockers.
Skrivet av Nizr:
Tidigt under bygget så var jag imponerad över att du fick ihop det med den lilla ytan och chassit. Formen var dock väldigt anonym till en början (tycker jag), men så en dag... BAM, toppen tillverkades och sidorna fick sig en omgång, gick från imponerande litet, och inte så mycket mer än det, till fantastiskt vackert och underbart!
Hela bygget fick en helt ny stil och kaxighet - grymt fint jobbat.
Och att verkligen fundera över vilken känsla man vill förmedla med galleribilderna är något fler verkligen borde ta efter.
Rekvisita och miljöer ger det där extra.
Bra jobbat och härlig utveckling på projektet!
Tack så mycket, Björn! Väldigt roligt att se dig här i kommentarsfältet. Måste passa på att tacka dig även här för all hjälp med idéer under projektets slutfas. En riktig klippa!
Skrivet av Finurliig:
Raw aluminium, 50-tals retrodesign, udda form, mikroformat, whiskyfärgad kylarvätska......
Framkallar myskänsla och ett leende. Me like!
(femman är rätt svår att undvika här....)
Tusen tack! Jätteroligt att se hur du beskriver det, det var samma tankegång som en annan hade när det plockades ihop.
Skrivet av fark:
Ja blir nästan tårögd hahaha, seriös mycket vackert!
Vet inte varför men får mig att tänka på en modifierad GM Futureliner jag såg på någon bild för länge sedan?
Haha! Spot on, inte just detta projektet (kanske också detta projektet?) men Zephyr [länk] har hämtat mycket inspiration från bl.a. Futureliner.
Skrivet av Damadre:
Tack för att du delar med dig av detta guldkorn till konst. Måste även påpeka att du är en otroligt duktig fotograf.
Tack för din fina kommentar! Otroligt roligt att höra en sån positiv respons efter ett långt projekt.
För er som gillade detta galleriet och vill se mer, så har jag just nu två pågående projekt som följer ungefär samma designspråk;
Zephyr: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395343-laines-zephyr
Noir: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1397070-laines-noir