Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart köpte du det där USB-modemet/vad heter modemet?

@jnsson:

Det är ett Ultra Huawei E3351.

Köpte det på El-Giganten för 99 kr. Då ingick en månads ( 2GB ) surf från 3.
Dock osäker på vad själva modemet i sig skulle kosta om man nu skulle köpa det obundet, så att säga.

Uppdat.
Såg nu att man kunde få modemet för 439kr som billigaste hos eller på Prisjakt.nu

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

@jnsson:

Det är ett Ultra Huawei E3351.

Köpte det på El-Giganten för 99 kr. Då ingick en månads ( 2GB ) surf från 3.
Dock osäker på vad själva modemet i sig skulle kosta om man nu skulle köpa det obundet, så att säga.

Uppdat.
Såg nu att man kunde få modemet för 439kr som billigaste hos eller på Prisjakt.nu

Dock så var det inte 4G, som du skrev Jag har en sån där hemma faktiskt, men i o med att du skrev 4G så blev jag undrandes, då min bara har 3G, vilket också den du länkade till har

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Dock så var det inte 4G, som du skrev Jag har en sån där hemma faktiskt, men i o med att du skrev 4G så blev jag undrandes, då min bara har 3G, vilket också den du länkade till har

@jnsson:

Aj då. Mitt fel. Det ska naturligtvis vara 3G och inte 4G. Du har så rätt så.
Vad jag nu fick 4G ifrån ?! :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av l_aurell:

Det var de som gjorde att SAAB konkade. De fick färdiga bilar av GM som de i princip bara skulle böja om lite plåt på för att sedan tillverka. Men... SAAB tyckte inte Opel var tillräckligt bra så de började bygga om dem mer än vad de hade råd med. Jag har svårt att tro att nya 9-5 är ett undantag, den är antagligen så bra att den hade kunnat säljas som en dyr Opel, men SAAB ställde högre krav än så. Därav gick de antagligen ut med att den "inte är färdig".

Men detta är spekulationer.

Angående tråden kommer det en gjutjärnspanna och ett ovalt diamantbryne på posten idag. Plus en bok jag är taggad inför.

SAAB har väl inte gått med vinst sen -94 eller något... så att skylla på något annat blir nog inte riktigt helt korrekt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Senaste inköpet här är väl en sprillans Toyota Auris Hybrid. Dags för en familjevagn nu när det dags för utökning i familjen.
Har tyvärr inte någon bild på vår egen ännu, då den inte anlänt, men ser ut enligt nedan.
Känns bra i själen med miljöbil nu också, när man körde S60 Turbo tidigare.

https://i.ytimg.com/vi/k7sRGu-9kno/maxresdefault.jpg

Fast familjebil var ju att ta i.
Rätt små invändigt.

Pass på så att du ej får mögel under mattan på förarsidan. Vi har det problemet på våra taxibilar nämligen. Tror det beror på att man drar in snö och slask in med skorna och så rinner det in under mattorna och det blir mögel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

H&R Sänkningsfjädrar till bbyn <3

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF & Contact Frame | RTX 5070 Ti | 32GB 3600MHz | 2.5TB M.2 SSD | Modded Fractal R6 | 1000W PSU | MSI Z790 Pro | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | 3x Corsair RS120 ARGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Fast familjebil var ju att ta i.
Rätt små invändigt.

Pass på så att du ej får mögel under mattan på förarsidan. Vi har det problemet på våra taxibilar nämligen. Tror det beror på att man drar in snö och slask in med skorna och så rinner det in under mattorna och det blir mögel.

Tycker själv den är rätt rymlig inuti. Är själv 1,85 och får plats utan problem och när jag justerat sätet för mig så är det inga problem att sätta sig i baksätet och få plats där med..

Intressant det där med möglet dock, låter ju mindre bra. Varför skulle det vara ett större problem med Auris än med andra bilmärken? Snö och skit drar man väl alltid med sig in i bilen? Min S60 var ibland lite blöt under mattorna med, men det blev inget mögel där..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

SAAB har väl inte gått med vinst sen -94 eller något... så att skylla på något annat blir nog inte riktigt helt korrekt.

Precis! Jag ser att jag skrev lite otydligt.

Kontentan är att SAAB ställde för höga krav på sina bilar, la för mycket pengar på utveckling, gick med förlust och slutligen konkade. Så när de säger att 9-5 inte är färdig är den antagligen bättre än Opel Insignia(som 9-5 är byggd på) ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l_aurell:

Precis! Jag ser att jag skrev lite otydligt.

Kontentan är att SAAB ställde för höga krav på sina bilar, la för mycket pengar på utveckling, gick med förlust och slutligen konkade. Så när de säger att 9-5 inte är färdig är den antagligen bättre än Opel Insignia(som 9-5 är byggd på) ändå.

Aha, ja men då är vi ju på samma nivå.

Och för att inte den här tråden ska gå ifrån ämnet så postar jag en liten bild på mitt pågående projekt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Tycker själv den är rätt rymlig inuti. Är själv 1,85 och får plats utan problem och när jag justerat sätet för mig så är det inga problem att sätta sig i baksätet och få plats där med..

Intressant det där med möglet dock, låter ju mindre bra. Varför skulle det vara ett större problem med Auris än med andra bilmärken? Snö och skit drar man väl alltid med sig in i bilen? Min S60 var ibland lite blöt under mattorna med, men det blev inget mögel där..

Dålig konstruktion med mattorna skulle jag tro. Så försök få dit en riktigt bra skålad gummimatta. Iof så kanske du är mer rädd om din bil då det är din privata än vad taxichauförerna är med deras chefs bilar.

Jag vet att på Prius+ så lutar golvet mot konsolen som håller spaken för tanköppningen vilket gör att vattnet rinner in under mattan och sugs upp av all isolering och fastnar i frigoliten som är där under.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skittråkiga pengar men, men.
Fick inte upp bultarna på oket för att de var TUM, ren jävla idioti, och då kunde jag inte fixa handbromsen heller på grund av det. När de sa på besiktningen att styrväxeln höll på att ramla ner också så blev jag bara så less och skicka iväg eländet. Kan tillägga att en annan verkstad ville ha 10.000 för samma jobb.

Från 2001...vinylen alltså.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Dålig konstruktion med mattorna skulle jag tro. Så försök få dit en riktigt bra skålad gummimatta. Iof så kanske du är mer rädd om din bil då det är din privata än vad taxichauförerna är med deras chefs bilar.

Jag vet att på Prius+ så lutar golvet mot konsolen som håller spaken för tanköppningen vilket gör att vattnet rinner in under mattan och sugs upp av all isolering och fastnar i frigoliten som är där under.

Ok, good to know. Får hålla lite koll på mattorna.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jäklans massa bilköp. Hänkar tåget

Köpte min första bil i veckan
BMW E39 528i

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

@ToJa92: Hej, får man fråga vad du ska ha den till? Nu har jag inte läst på något om Apple Watch, men vad är poängen med dem? Jag har förstått att de är bra på att räkna steg och sånt, men finns det något vettigt användningsområde utöver det? Har den internet? Kopplar man in ett simkort i den? Kan man prata med den (Siri)?

Du får ursäkta ett sent svar.

Förutom tid och datum så har jag den till att kolla på väder, snabba nyheter, meddelanden, kalendern och dessutom så får man upp alla notifikationer man normalt sett ser på telefon. Jag använder även den för att hålla koll på hur mycket jag rör mig, vilket fungerar bra (dock har den ju ingen inbyggd GPS så den är ju inte en ersättare rakt av för renodlade GPS-träningsklockor). Internet går antingen via Bluetooth till iPhone eller de WiFi-nätverk som finns sparade på iPhonen (som synkas automatiskt). Siri finns så det går att prata med den, fungerar väldigt bra om man är hemma och vill svara snabbt på ett meddelande, då kan man säga meddelandet och sen skicka det.

Negativt är att den är lite seg emellanåt, speciellt när man öppnar en app som exempelvis SVT Nyheter eller den inbyggda träningsappen. Dessutom så verkar det som att OLED-skärmen inte alltid klarar av att återge linjer på ett bra sätt, så sekundvisaren på den urtavla jag använder ser inte alltid helt rak ut (eftersom visaren flyter fram).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Barnen och frun fick en surfdator.
6600k, 16gb ram, ssd osv.

Och jag fick en ny stol.
DXRacer, KING Gaming

Grym stol, sitter som en kung

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Ett gäng med lite vettigare diskar till servrarna än den saliga blandningen jag kört fram tills nu.

Permalänk
Medlem

@goffemannen: Nice monitor! Sitter och väntar på att komplett ska få in min i lager så de kan skicka den. Vad tycker du om den hitintills?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köpt mig snabbare bredband.
Eller som proffsen säger; Jag har utökat min bandbredd.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Köpte mig en god dricka och det blev ett par nya hörlurar, riktigt nöjd än så länge
Edit: ber om ursäkt för min dåliga bild + stökiga bord.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Zodiak-8, 30mm f/3,5 Fisheye

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Nya datorn.

Riktigt trevligt chassi att bygga i. Delarna kostade på 8086kr.

Permalänk
Medlem

"Ny" bil.

Saab 9-3 1.9 TID 2007:a

Permalänk
Medlem

Köpte en mini slider.

Snabb recension med test,

Permalänk
Medlem

En kusin till Min Qnap 239 Pro II+

synology by Johan Hermansson, on Flickr

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

@Mogwaii: Sjysst med ny stol! Hur är stödet i ländryggen på den där stolen? Har funderat på en likadan men då jag är stelopererad från svanskota upp till skulderbladen så är det lite speciella krav jag får ställa på stolarna och jag har inte hittat någonstans att testa DX Racer stolar, eller något annat liknande märke heller för den delen :/

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Och jag fick en ny stol.
DXRacer, KING Gaming

http://i64.tinypic.com/mjy0t4.jpg

Grym stol, sitter som en kung

@Mogwaii: Har funderat på en ordentlig datorstol men hur är höjden på denna? Jag är 175 cm och när jag spelar är det viktigt för mig att jag kommer tillräckligt högt upp att armbågarna är över skrivbordet så att det inte hindrar mina musrörelser.
Skulle man kunna få ett mått på vad max höjden(när stolen är så högt den kan komma) är från golvet till ovansidan av rumpkudden är?

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@Mogwaii: Sjysst med ny stol! Hur är stödet i ländryggen på den där stolen? Har funderat på en likadan men då jag är stelopererad från svanskota upp till skulderbladen så är det lite speciella krav jag får ställa på stolarna och jag har inte hittat någonstans att testa DX Racer stolar, eller något annat liknande märke heller för den delen :/

Enkelt beskrivet så sitter jag ungefär som i en bil med sportstolar, bra fixerade lår, bra stöd överallt. Dock använder jag inte kudden som man kan sätta i svanken då den är för stor tyckte jag.

Jag har också problem med min rygg, har en ryggsjukdom som heter Bechterews, därför jag bytade ut min förra stol.
Har ej hunnit sitta jättemycket än då jag har haft annat för mig, men vad jag har hunnit testa är jag mycket nöjd.
Man sitter helt enkelt mycket skönt och med bra stöd för rygg och nacke.

Justering möjligheterna på stolen är mycket bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcave:

@Mogwaii: Har funderat på en ordentlig datorstol men hur är höjden på denna? Jag är 175 cm och när jag spelar är det viktigt för mig att jag kommer tillräckligt högt upp att armbågarna är över skrivbordet så att det inte hindrar mina musrörelser.
Skulle man kunna få ett mått på vad max höjden(när stolen är så högt den kan komma) är från golvet till ovansidan av rumpkudden är?

Jag är själv 202 cm lång och sitter högt o bra.

Dessa stolar finns i lite olika modeller som ska passa folk i olika längd o vikt.

Denna stolen som är deras största mäter ca 550mm från golvet till sitt dynan på högsta inställningen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AKA_Rappen:

@goffemannen: Nice monitor! Sitter och väntar på att komplett ska få in min i lager så de kan skicka den. Vad tycker du om den hitintills?

Den är awesome

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen