Permalänk
Medlem

980ti, AX850, Vattenkylning

Hej!

Jag säljer följande saker

Corsair AX850 - Bud från 400kr, Kvitto finns.

2st Alphacool UT60 280mm - Bud från 400kr (st)

Inno3d Gtx980ti - Detta kortet har det droppat lite vatten på, kanske 3-4 droppar. Det beter sig en aning underligt men fungerar och upptäcks i windows. Ett projekt för den händige. Startbud börjar på 1500kr.

FC780Gtx ti acetal - Bud från 300kr

Xspc Razor Gtx TITAN / 780 / 780TI / 770 Backplate - Bud, de flesta skruvar fattas. Kan fås med gratis vid köp av vattenblocket i denna annons!

Grejerna finns utanför Lidköping. De kan skickas förutsatt att köparen betalar frakt. Betalning görs förslagsvis med Swish!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du droppat vatten på ett 980Ti i drift?

Permalänk

1500kr för 980 ti

Permalänk
Avstängd

Vad för underliga saker?

Permalänk
Medlem

800+frakt för båda radiatorerna

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk

Budar 500+frakt för nätagget om
det inte kommit vatten på det med.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av sweboy7602:

Budar 500+frakt för nätagget om
det inte kommit vatten på det med.

Förlåt var lite snabb med bud fingern drar tillbaks budet.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Har du droppat vatten på ett 980Ti i drift?

Är det en genuin fråga? Man behöver ju inte vara någon raketfysiker för att förstå att vattenkylningen läckt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Administrativ avgift

Vad användes för kylvätska? , Hur beter det sig konstigt i windows? Lite mer info hade varit grymt , Orginalkylaren på eller vattenblock?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Angående 980ti:t så droppade det vatten från Cpu-blocket. Det kom några droppar på kretskortet. Det fungerar och ger bild, dock verkar det inte gilla när man höjer frekvenser i afterburner (Tappar bild). I spel verkar det fungera som det ska. Inga garantier ges såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Vad användes för kylvätska? , Hur beter det sig konstigt i windows? Lite mer info hade varit grymt , Orginalkylaren på eller vattenblock?

Jag använde vanligt destillerat vatten och http://www.coolerkit.se/shop/antikorrosions--och-algvatska-25.... Orginalkylaren sitter på.

Permalänk
Medlem

Medans jag ändå skriver tänkte jag påpeka att budgivning pågår till 2016-03-05.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Har du droppat vatten på ett 980Ti i drift?

Tyvärr verkar det inte bättre :)!

Permalänk
Medlem

budar 1700kr + frakt för 980ti

Permalänk
Medlem

1800kr + frakt 980 ti

Permalänk
Medlem

Förtydligande

Jag skriver det här extra tydligt för säkerhets skull!

Jag kan ej försäkra att kortet kommer att fungera felfritt i just din, köparens, dator. Jag avsäger mig ansvaret om något skulle vara på tok med det. Känns det tveksamt så buda inte. När det har lämnat mina händer så är det köparen som ansvarar för framtida åtgärder gällande kortet!

Tack!

Permalänk
Medlem

Är intresserad av nätagget, hur gammalt är det och har du upplevt några missljud? I vilket skick är det i övrigt, finns kablage och liknande?

Mvh,
Wille

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inte 980 totalskrot med tanke på vad du skrev i tråden tidigare? http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407608-misstanker-tras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Är inte 980 totalskrot med tanke på vad du skrev i tråden tidigare? http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407608-misstanker-tras...

Efter att ha läst tråden så drar jag tillbaka mitt bud.

Mvh // christoffer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Är inte 980 totalskrot med tanke på vad du skrev i tråden tidigare? http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407608-misstanker-tras...

Det är ej totalskrot. Som jag skriver i tråden så fungerar det i spel men det beter sig en aning underligt. Som sagt, jag garanterar inte felfri drift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Är intresserad av nätagget, hur gammalt är det och har du upplevt några missljud? I vilket skick är det i övrigt, finns kablage och liknande?

Mvh,
Wille

Skickades från m.sweclockers.com

Det är köpt 2013 från inet. Under tiden jag har använt det så har det inte funnits något missljud jag har hört. Alla kablar finns med.

Permalänk
Medlem

Angående detta Gtx 980ti så är eventuella intressenter välkomna att testa kortet på plats! Det är bara att ringa och boka tid. Jag är inte intresserad av att föra folk bakom ljuset. Som tidigare länkat i denna tråd ser man en tråd där jag uttrycker att kortet är på sin "dödsbädd". Detta är alltså inte synonymt med att det är totaldött.

Som sagt, den som vill får gärna komma och trycka in kortet i sin burk och köra lite test!

Skål!

Permalänk

Då tar jag över budet på 1800+frakt, då den köparen drog tillbaka sitt bud. då enbart för jag har kunskap och reservdelar att laga kortet och köper as is.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Det är köpt 2013 från inet. Under tiden jag har använt det så har det inte funnits något missljud jag har hört. Alla kablar finns med.

Lägger startbudet+frakt på det då vad ligger det aktuella budet på för gpun?

Mvh,
Wille

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willeykk: Fint! Det aktuella budet på GPU:n ligger på 1800kr + frakt!

Permalänk
Medlem

300:- + frakt för FC780Gtx ti acetal och backplate

Permalänk
Medlem

350:- + frakt för FC780Gtx ti acetal och backplate

Permalänk
Medlem

400:- + frakt för FC780Gtx ti acetal och backplate

Permalänk
Medlem

980ti:t är nu sålt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

980ti:t är nu sålt!

Skulle du inte köra budgivning tills nästa lördag? Hoppas både köpare och säljare blev nöjda med affären!