Köpa begagnade servrar från företag?

Permalänk

Köpa begagnade servrar från företag?

Hej!

Undrar om det finns någon hemsida där man kan köpa överskott/föråldrade servrar som företag inte behöver längre. Till bra pris så klart.

Permalänk
Medlem

Lär finns något, det jag kommer att tänka på är: http://www.it-auktion.se/
Är ju dock lite lotteri med tanke på att det är auktioner.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Vet inte säkert, kan dock tipsa om mhzdata om det är så att du bor i Stockholm. Ring dem eller åk dit och kolla vad dem har, jag har gjort riktigt bra kap därifrån!

Permalänk
Skrivet av anon265474:

Vet inte säkert, kan dock tipsa om mhzdata om det är så att du bor i Stockholm. Ring dem eller åk dit och kolla vad dem har, jag har gjort riktigt bra kap därifrån!

Tack för hjälpen David! Hade ingen aning om de, passar ju perfekt då jag bor i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Lär finns något, det jag kommer att tänka på är: http://www.it-auktion.se/
Är ju dock lite lotteri med tanke på att det är auktioner.

Lotteri i all sin ära. Men gillar att veta exakt pris för de varor jag handlar.
Tack för tipset dock Elghinnarisa!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du lyckats få ner frakten från mrrackables nåt?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Har du lyckats få ner frakten från mrrackables nåt?

Jag rekommenderar att du använder sjöfrakt via det norska företaget Jetcarrier.com.
Jag har utnyttjat dem i många år för att frakta hit tunga objekt som servar och båtprylar. Fungerar suveränt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Vet inte säkert, kan dock tipsa om mhzdata om det är så att du bor i Stockholm. Ring dem eller åk dit och kolla vad dem har, jag har gjort riktigt bra kap därifrån!

Har du lust att dela med dig av vilka fynd du gjort? Alltid när jag besökt deras hemsida eller läst deras annonser på blocket har jag fått intrycket av att de har ockerpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av politby:

Jag rekommenderar att du använder sjöfrakt via det norska företaget Jetcarrier.com.
Jag har utnyttjat dem i många år för att frakta hit tunga objekt som servar och båtprylar. Fungerar suveränt!

Skickades från m.sweclockers.com

Värt att kolla! Tack.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Inaktiv

@Mackey: Jag fick 3st HP proliant G4 med dubbla xeon, 8 GB ECC ram och 2x 1000w PSU från HP (redudant alltså) i varje + massa diskar för paketpriset 800kr. Hittade en annons de hade via blocket där man fick välja 3 st av några servrar för 800kr, då köpte jag dem 3 bästa de hade i just den dealen. Håller med om att många av priserna dem har på deras hemsida är riktigt dyra, tror det bästa är att åka dit och försöka få en bra deal där, ge dem ett bud på något man vill ha.

Permalänk
Skrivet av moron:

Har du lyckats få ner frakten från mrrackables nåt?

yepps men köpte 4 diskrack och lite småsaker

Permalänk
Medlem

Värt att veta är att det verkar som att man numera måste ha supportavtal med HP för att kunna ladda ner patchar m.m.

http://www.servethehome.com/hpe-locking-public-ftp-patches-firmware-march-1-2016/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

@Mackey: Jag fick 3st HP proliant G4 med dubbla xeon, 8 GB ECC ram och 2x 1000w PSU från HP (redudant alltså) i varje + massa diskar för paketpriset 800kr. Hittade en annons de hade via blocket där man fick välja 3 st av några servrar för 800kr, då köpte jag dem 3 bästa de hade i just den dealen. Håller med om att många av priserna dem har på deras hemsida är riktigt dyra, tror det bästa är att åka dit och försöka få en bra deal där, ge dem ett bud på något man vill ha.

Det kan jag hålla med om att det är en bra deal, får väl kanske ta en tur förbi där någon gång.